Gå til innhold

"Fund raising" - noen gode idèer ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle dolere,

Jeg forsøker å stable på beina et fond for en dødsdømt fange i USA. Som så mange andre dødsdømte fanger der er denne mannen fra ghettoen og selfølgelig fattig. Rettsaken var en skam, han fikk blant annet ikke sine grunnlovsfestede rettigheter som to advokater, åstedsgranskning osv. Ikke sagt at han er uskyldig, men rettshjelpen elendig. Fattigdom gjør at rettshjelp er vanskelig å oppnå for mange. Nå forsøker jeg dette for å gi han mulighet til en ny rettsak.

Er det noen med erfaring fra slikt arbeid? Noen som har gode råd å gi meg?

Kan jo fortelle at en av medfangene hans har fått Brigitte Bardot til å skrive brev til Bush, hun har også sagt seg villig til å finansiere rettsaken hans... Tenk om noen rikinger her i Norge kunne gjøre det samme for denne mannen.....: ))

Fint hvis noen gir meg råd og dåd.

Diskusjon om dødstraff generelt ønker jeg ikke å ta her - det kan noen andre starte hvis de ønsker..

Hilsen fra meg

Gjest bakter
Skrevet

Hvordan kan man vite at du ikke tar pengene selv?

Hvorfor engasjerer du deg akkurat i denne saken?

Skrevet

Hvordan kan man vite at du ikke tar pengene selv?

Hvorfor engasjerer du deg akkurat i denne saken?

For det første er et slikt fond opprettet uten mulihet for meg å benytte - fondet står vel heller ikke på meg....Jeg bare formidler.

Hvorfor akkurat han? Nei det kan man jo lure på. Det er ofte slik at man blir engasjert i enkelt-sjebner man får kjennskap til. Det er jo ofte man kan tenke slik - hvorfor akkurat den saken - hvorfor ikke alle....Ut over det har jeg ingen gode grunner.

Skrevet

Du må vel registreres hos politiet, få registreringsnummer og ID-kort.

Jeg tror det kun er humanitære formål med en seriøs profil og regnskapsfører som får tillatelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...