Gjest AveM Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Hvor mye melis bruker dere til ei sjokolade-langpanne-kake? (Som utgangspunkt til de andre ingrediensene) Er det kjipt med lite eller kvalmt med mye? I mine oppskrifter står det ca 300 gram, men øh - kunne tenkt meg mer Er så kakesjuk nå! 0 Siter
Gjest blomsterløk Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 I min oppskrift er det også 300 gram melis i kakefyllet til en langpanne. 0 Siter
Gjest Blondetopp Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 ca 400 g melis, smelta smør (2-3 ss), og 2-3 ss sterk kaffe og 2-3 ss bakekakao. Nam! 0 Siter
Sofline Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Så ta mer-det gjør jeg også noen ganger. Nå ble jeg også kakesyk! 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 ca 400 g melis, smelta smør (2-3 ss), og 2-3 ss sterk kaffe og 2-3 ss bakekakao. Nam! Den høres jo veldig god ut da Men det virket å være lite væske? Teller du ss før du har smeltet margarinen? 0 Siter
Gjest Blondetopp Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Den høres jo veldig god ut da Men det virket å være lite væske? Teller du ss før du har smeltet margarinen? Eh, glemte at man sper på med vann, helst oppkokt (heller fra vannkoker'n etter behov... 0 Siter
nilia Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 I mine oppskrifter står det 300 gram melis. Tror det er veldig vanlig jeg. Hvis du ønsker mer glasur, så kan du jo ta oppskriften en halv gang til, (altså hvis det står 300g melis, så bruker du 450g osv). Hvis du dobler oppskriften så tror jeg du vil få veldig mye glasur. Personlig tror jeg at jeg ville syntes det ble litt for mektig, og jeg er veldig glad i kaker (kake med glasur på er bedre enn glasur med kake på hehe...). Åj, nå fikk jeg lyst på sjokoladeskuffkake 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 I mine oppskrifter står det 300 gram melis. Tror det er veldig vanlig jeg. Hvis du ønsker mer glasur, så kan du jo ta oppskriften en halv gang til, (altså hvis det står 300g melis, så bruker du 450g osv). Hvis du dobler oppskriften så tror jeg du vil få veldig mye glasur. Personlig tror jeg at jeg ville syntes det ble litt for mektig, og jeg er veldig glad i kaker (kake med glasur på er bedre enn glasur med kake på hehe...). Åj, nå fikk jeg lyst på sjokoladeskuffkake Ideen din var jo i grunnen veldig god! Kan prøve det, jeg synes glasuren er det som gjør kaka Blir ofte skuffet når jeg kjøper sjokoladekake på kafè - smaker jo bare smør 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 I min oppskrift står det "en pakke + litt". 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 I min oppskrift står det "en pakke + litt". Hva annet har du i den? Har du oppskrift? *sikle* 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Hva annet har du i den? Har du oppskrift? *sikle* Tror det er 200 g smelta smør, en ss sukker, et par ts vaniljesukker, tre ss kakao og et par ss sterk kaffe. Når du har rørt sammen hele smørja ser den litt kornet og rar ut, da hiver du i ei eggeplomme og rører som faen. Finito! 0 Siter
nilia Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Ideen din var jo i grunnen veldig god! Kan prøve det, jeg synes glasuren er det som gjør kaka Blir ofte skuffet når jeg kjøper sjokoladekake på kafè - smaker jo bare smør Ja, huff og æsj, sjokolade skal IKKE smake smør. Jeg ble så skuffa når jeg åpna eska til en brownie- kake jeg kjøpte på rema. Den var jo nesten helt uten glasur. Sjokoladen var smurt så tynt på, at man omentrent kunne skimte kakebunnen igjennom. 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Tror det er 200 g smelta smør, en ss sukker, et par ts vaniljesukker, tre ss kakao og et par ss sterk kaffe. Når du har rørt sammen hele smørja ser den litt kornet og rar ut, da hiver du i ei eggeplomme og rører som faen. Finito! Mmmm ) Den skal jeg teste ut! Kanskje allerede senere i dag. 0 Siter
jaime Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Tror det er 200 g smelta smør, en ss sukker, et par ts vaniljesukker, tre ss kakao og et par ss sterk kaffe. Når du har rørt sammen hele smørja ser den litt kornet og rar ut, da hiver du i ei eggeplomme og rører som faen. Finito! EN spiseskje sukker, på 200 gram smør..? Det kan vel ikke stemme? 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 EN spiseskje sukker, på 200 gram smør..? Det kan vel ikke stemme? I innlegget over skrev hun i tillegg en pakke melis 0 Siter
jaime Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 I innlegget over skrev hun i tillegg en pakke melis Ah, det forklarer saken. 0 Siter
puttelull Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Jeg er ikke veldig opphengt i oppskrifter, så jeg slumper, jeg... Men til en langpannekake, med bra med glasur på: ca 2 ss smør en dæsj fløte (1 dl eller noe sånt) 2 plater kokesjokolade en liten dæsj (2-3 ss sterk kaffe) La sjokoladen og smøret smelte, rør det godt sammen, og sikt i såpass mye melis at blandingen liksom "svever" i kjelen. Det går ihvertfall en halv pakke melis, gjerne mer (kan nok stemme med ca 300 gr...) Sett til avkjøling noen minutter før du smører det utover kaka. Ble du klokere!? 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Jeg er ikke veldig opphengt i oppskrifter, så jeg slumper, jeg... Men til en langpannekake, med bra med glasur på: ca 2 ss smør en dæsj fløte (1 dl eller noe sånt) 2 plater kokesjokolade en liten dæsj (2-3 ss sterk kaffe) La sjokoladen og smøret smelte, rør det godt sammen, og sikt i såpass mye melis at blandingen liksom "svever" i kjelen. Det går ihvertfall en halv pakke melis, gjerne mer (kan nok stemme med ca 300 gr...) Sett til avkjøling noen minutter før du smører det utover kaka. Ble du klokere!? Denne må selvsagt også testes Har aldri prøvd ekte sjokolade i glasuren til lanpannekaka. Fløte til høres skikkelig godt ut! Blir nesten som firkløverkake-glasuren! Den er jo helt utrolig god! 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 21. mars 2006 Skrevet 21. mars 2006 Jeg er ikke veldig opphengt i oppskrifter, så jeg slumper, jeg... Men til en langpannekake, med bra med glasur på: ca 2 ss smør en dæsj fløte (1 dl eller noe sånt) 2 plater kokesjokolade en liten dæsj (2-3 ss sterk kaffe) La sjokoladen og smøret smelte, rør det godt sammen, og sikt i såpass mye melis at blandingen liksom "svever" i kjelen. Det går ihvertfall en halv pakke melis, gjerne mer (kan nok stemme med ca 300 gr...) Sett til avkjøling noen minutter før du smører det utover kaka. Ble du klokere!? Jeg var og handlet kokesjokolade, men så kunne jeg ikke huske om du hadde skrevet om det var lys eller mørk. Kjøpte like godt to av hver. Så spørsmålet mitt er: Lys eller mørk kokesjokolade? Kaka er klar for glasuren nå, men venter med den til i morgen 0 Siter
puttelull Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Jeg var og handlet kokesjokolade, men så kunne jeg ikke huske om du hadde skrevet om det var lys eller mørk. Kjøpte like godt to av hver. Så spørsmålet mitt er: Lys eller mørk kokesjokolade? Kaka er klar for glasuren nå, men venter med den til i morgen Du kan bruke begge deler! Jeg bruker helst mørk sjokolade, synes det ikke blir fullt så emment som med lys. Men det er en smakssak! ;-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.