Gå til innhold

Hva skal så dere ha til middag i dag?

Anbefalte innlegg

fei1365380229
Skrevet

Vi skal ha fullkornsspaghetti, med kjøttsaus og salat til.

Har akkurat vært oppe i kjøleskapet og sett hvilken karbonadedeig mannen min hadde kjøpt - og det var GILDE. Han er ikke skyggeredd den mannen :).

Tror jeg skal steke og koke kjøttsausen veldig godt!

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fei1365380229

11

• mariaflyfly

6

• Cinnamona

2

• kizmiaz

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest blomsterløk
Skrevet

Vi skal ha hjemmelagde kjøttboller (laget av kyllingkjøttdeig) i brun saus, med masse grønnsaker og poteter.

Mm, ble rent sulten jeg. Men ennå et par timer til middag.

fei1365380229
Skrevet

Vi skal ha hjemmelagde kjøttboller (laget av kyllingkjøttdeig) i brun saus, med masse grønnsaker og poteter.

Gleder meg veldig til middag, men jeg syns faktisk mannen min kunne valgt en annen karbonadedeig enn Gilde :(

Vi skulle heller kjøpt kyllingkjøttdeig.

fei1365380229
Skrevet

Pølsegratengen står i ovnen her.

Gildepølser??? :)

Gjest LucySky
Skrevet

Rester. Kalve-et-eller-annet på søndag, og mannen i huset lagde en sinnssykt god saus. Vi tenkte vi kunne steike kylingsbryst og ha i restesausen.

Erter eller brekkbønner til, tror jeg.

Det er ikke min tur til å lage middag i dag.

:)

Skrevet

Gleder meg veldig til middag, men jeg syns faktisk mannen min kunne valgt en annen karbonadedeig enn Gilde :(

Vi skulle heller kjøpt kyllingkjøttdeig.

Sikker på det? Hva om fugleinfluensaen har kommet uten at vi vet det? ;)

Skrevet

Jeg tror ikke det blir noe middag på meg i dag. Er matforgiftet...

Skrevet

Gildepølser??? :)

Må skjønne det er Gilde ;)

Neida - Nordfjord. (Måtte gå og sjekke) He he...

mariaflyfly
Skrevet

Det vanker taco på meg har jeg hørt rykter om.

Laga av kyllingkjøttdeig.

fei1365380229
Skrevet

Sikker på det? Hva om fugleinfluensaen har kommet uten at vi vet det? ;)

Ja, ja... jeg skal ihvertfall ikke krydre kjøttdeigen :)

fei1365380229
Skrevet

Det vanker taco på meg har jeg hørt rykter om.

Laga av kyllingkjøttdeig.

Var det Gilde og Prior som skulle slås sammen forresten? Vet neimen ikke om det er så lurt med sånn kyllingkjøttdeig heller!

Skrevet

Nei, det er vel best å la være. Fra spøk til alvor, her i huset har vi spist kjøttprodukter fra Gilde som vanlig, og det blir vel grillpølser til middag i dag. Har ingen barn, og de fleste friske, voksne mager tåler jo "farlige" E.Coli-bakterier.

God middag!

Skrevet

Det blir noe fiskebaserte greier. Og eventuelt noe vegetarbasert. Som de siste to-tre ukene.

Vi har nesten helt slutta med kjøttmat, dog midlertidig. Det frister overhodet ikke for tiden. Matlysten min er veldig vàr for sånne nyheter som har vært i det siste.

Gjest hallow :o)
Skrevet

Krydderet har du vel hatt i skapet / hylla lenge og brukt flere ganger før uten å bli syk så det skulle vel ikke dukke opp problemer med det i dag heller. Iflg. de som har greie på det har det aldri vært tryggere å spise kjøttdeig enn i disse dager da den kontrolleres bedre en noensinne. Lykke til med middagen!

Jeg håper jeg ser innlegg fra deg her i morgen ;o)

Forøvrig skal jeg lage amerikansk gryte med kylling-kjøttdeig - eller kjøttdeig av svin. Kan være farlig krydder der også - i Toro-posen, men jeg tar sjansen ...!

Gjest eksotisk
Skrevet

Forrett: Røkt gjøk med løk.

Hovedrett: Indisk. Røkt sihk.

fei1365380229
Skrevet

Nei, det er vel best å la være. Fra spøk til alvor, her i huset har vi spist kjøttprodukter fra Gilde som vanlig, og det blir vel grillpølser til middag i dag. Har ingen barn, og de fleste friske, voksne mager tåler jo "farlige" E.Coli-bakterier.

God middag!

Jada, vi har faktisk ikke blitt fanatiske på det vi heller. Vi har fire barn vi da, men håper at det er som de sier at bakteriene dør ved riktig varmebehandling for det gjør vi alltid.

Jeg skal kose meg med spaghettien, den med fullkorn er bare så mye bedre enn den andre også :)

mariaflyfly
Skrevet

Var det Gilde og Prior som skulle slås sammen forresten? Vet neimen ikke om det er så lurt med sånn kyllingkjøttdeig heller!

Jammenherregud,a! Er det i det hele tatt trygt å spise NOE? ;)

fei1365380229
Skrevet

Det blir noe fiskebaserte greier. Og eventuelt noe vegetarbasert. Som de siste to-tre ukene.

Vi har nesten helt slutta med kjøttmat, dog midlertidig. Det frister overhodet ikke for tiden. Matlysten min er veldig vàr for sånne nyheter som har vært i det siste.

Bare husk at det ikke anbefales å spise fet fisk til middag mer enn 1 gang pr. uke nå pga. alle tungmetallene :(

Det blir vanskeligere og vanskeligere det her!

fei1365380229
Skrevet

Jammenherregud,a! Er det i det hele tatt trygt å spise NOE? ;)

NEI!

Men jeg tror det er enda farligere å ikke spise noe i det hele tatt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...