Gå til innhold

Hva skal så dere ha til middag i dag?

Anbefalte innlegg

Gjest ChiengMai
Skrevet

Santa Maria har en pose som heter "Vegetarian taco mix with soy protein". Bland den med hermetiske tomater og vann (står på pakken), og det blir akkurat som finhakket kjøttdeig med tacokrydder. Kjempegodt!

Mulig den bare er å få tak i på de store butikkene (Maxi, Meny, Ultra, noen Mega'er etc.)

Det er og blir fake, syns jeg. Ingen får i alle fall meg til å synes det der er taco...

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• fei1365380229

11

• mariaflyfly

6

• Cinnamona

2

• kizmiaz

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest noe nytt
Skrevet

Pasta (ravioli), pastasaus med ost og urter, blomkålblanding, skinke, bacon.

Gjest hallow ;o)
Skrevet

Vi bruker Dolmiosaus og den er det jo krydder i. Håper de har sjekket det. Spiste samme sausen helle helgen på flyflys pizza og har ikke merket annet enn svake smerter i nyre-regionen i dag og i går, men det går vel over? :)

Smertene i nyreregionen (og kanskje litt i lever'n) var sikkert på grunn av vinen og ølet du drakk til i helgen ;o))))

Jeg håper middagen smakte ? !

Skrevet

Det er og blir fake, syns jeg. Ingen får i alle fall meg til å synes det der er taco...

Så du har smakt det? Jeg har iallefall ikke hørt noen klage på det før.. Bortsett fra søstera mi. Hun syntes ikke det var godt fordi det smakte kjøttdeig hehe (hun liker ikke smak av kjøtt)

mariaflyfly
Skrevet

Samma her. Når jeg leser "soyaproteiner", får jeg pigga ut med en gang. ;)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Så du har smakt det? Jeg har iallefall ikke hørt noen klage på det før.. Bortsett fra søstera mi. Hun syntes ikke det var godt fordi det smakte kjøttdeig hehe (hun liker ikke smak av kjøtt)

Jepp, jeg har smakt. I et svakt øyeblikk tenkte jeg at det der, det skulle jeg prøve siden det nok er sunnere enn kjøttdeig. Gjett om gubben ble sur, hehe. Og jeg ble ikke blidere etter å ha smakt jeg heller, jeg som elsker taco. Så nei takk, enten får det være the real thing eller nada. :-)

Gjest sol etter regn
Skrevet

Lager du den like sterk som den serveres i Thailand? Hadde svettebyger i flere timer etter å ha spist den suppa i Bangkok en gang. :-)

Jeg har aldri vært i Thailand, bare smakt denne hos bereiste folk og på thairesturant. Denne er nok ikke så sterk som den autentiske, og det passer meg bra for jeg tåler ikke så mye krydder. Men man kan jo tilsette nok krydderier om man vil ha den mer spicy.

Gjest Mom33
Skrevet

Vi har spist - pølser stekt på pinner over bål. Så nå er sangstemmen aldeles nydelig!

He-he...

Gjest sol etter regn
Skrevet

Hvordan lager du det?

Du kan lage den fra bunnen av, men jeg fant ikke oppskriften, så det gjorde jeg ikke nå. På innvandrerbutikker finner du en "krydderpasta" som heter med "Tom Ka Paste". Jeg kjøper merket "Lobo".

Bak på denne står det enkelt og greit hvordan du går frem;

"1. Kok opp en kopp med kokosmelk, tilsett 300 gr kyllingkjøtt og innholdet i pakken.

2. Tilsett 2 kopper med vann, kok til kyllingen er mør.

3. Tilsett 1 kopp med kokosmelk og 100 gr sopp. Kok opp. Smak til med fiskesaus og limejuice".

Pastaen i pakken er enklest å få ut om du varmer den opp først, feks. i vannbad (blir flytende).

Du kan bruke ferdig grillet kylling, eller steke kyllingkjøttet før det tilsettes suppa.

Jeg pleier å bruke vanlig salat oppi; med ananas, tomat, paprika, agurk, salat, mais... Det jeg har for hånden. Er salaten i kjøleskapet litt vissen, slenger jeg den oppi likevel - blir godt for det!

Om jeg vil ha suppa litt mer spicy tilsetter jeg sitrongress og ingefær.

Namm! :))

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg har aldri vært i Thailand, bare smakt denne hos bereiste folk og på thairesturant. Denne er nok ikke så sterk som den autentiske, og det passer meg bra for jeg tåler ikke så mye krydder. Men man kan jo tilsette nok krydderier om man vil ha den mer spicy.

Jeg er glad i sterk mat, men den suppa jeg fikk i Bangkok ble vel heftig for meg. Din er sikkert minst like god. :-)

Gjest sol etter regn
Skrevet

Jeg er glad i sterk mat, men den suppa jeg fikk i Bangkok ble vel heftig for meg. Din er sikkert minst like god. :-)

Jeg har som sagt ikke smakt den autentiske i thailand, men det jeg fikk servert på resturanten var en nyyyydelig, rund og passe spicy suppe. Denne "posevarianten" minner om den, bare at den ikke var like fyldig/rund i smaken.. Glemte å si at jeg serverer med ris til. Anbefales! :)

Skrevet

Du kan lage den fra bunnen av, men jeg fant ikke oppskriften, så det gjorde jeg ikke nå. På innvandrerbutikker finner du en "krydderpasta" som heter med "Tom Ka Paste". Jeg kjøper merket "Lobo".

Bak på denne står det enkelt og greit hvordan du går frem;

"1. Kok opp en kopp med kokosmelk, tilsett 300 gr kyllingkjøtt og innholdet i pakken.

2. Tilsett 2 kopper med vann, kok til kyllingen er mør.

3. Tilsett 1 kopp med kokosmelk og 100 gr sopp. Kok opp. Smak til med fiskesaus og limejuice".

Pastaen i pakken er enklest å få ut om du varmer den opp først, feks. i vannbad (blir flytende).

Du kan bruke ferdig grillet kylling, eller steke kyllingkjøttet før det tilsettes suppa.

Jeg pleier å bruke vanlig salat oppi; med ananas, tomat, paprika, agurk, salat, mais... Det jeg har for hånden. Er salaten i kjøleskapet litt vissen, slenger jeg den oppi likevel - blir godt for det!

Om jeg vil ha suppa litt mer spicy tilsetter jeg sitrongress og ingefær.

Namm! :))

Takk...:-)

Gjest sol etter regn
Skrevet

Takk...:-)

ps. med "pasta" mener jeg ikke spaghettipasta. Det er en vacuumpakket krydderblanding som ikke er helt tørr. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...