Gjest JoDa Skrevet 17. mars 2001 Del Skrevet 17. mars 2001 Heisann! Jeg har en gutt på straks 9 mnd., og er gravid igjen.Forrige fødsel ble av leger og jordmor betegnet som rask.Det startet med vannavgang 04.35,men ingen rier.Da vi ankom sykehuset kl.0800 hadde jeg 5 cm åpning og kun mensmurringer.Så økte det på litt, men det var ikke ordentlig vondt før helt på slutten av åpningsriene, altså rett før pressriene starta.Fikk pressrier på 7 cm åpning, en halvtime etterpå var gutten ute.(Kl.12) Så hvordan skal neste fødsel gå?? Må vel bo på sykehuset den siste måneden!!!Har jo hørt at det går kjappere for hver gang, spesielt når de blir så tette. Håper en jordmor kan svare, evnt. noen med liknende erfaringer! Takker for svar!!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22364-enda-kjappere-f%C3%B8dsel-neste-gang/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trine Endsjø, jordmor Skrevet 18. mars 2001 Del Skrevet 18. mars 2001 Du vil sansynligvis kjenne det igjen fra forrige gang når fødselen starter. Selv om du ikke får skikkelig vondt, vil du sikkert få en kraftig fornemmelse om at nå er det på gang. Livmoren din vil uansett bli veldig hard og du vil nok kjenne deg rimelig svett. Tviler på at du står over oppvaskbenken med fødselsrier, selv om de ikke gjør kjempevondt. Mener med dette å si at du sansynligvis vil vite når du skal kontakte sykehuset. Du sier ikke noe om hvor lang vei du har til sykehuset. Hvis du har flere timers reisevei, skjønner jeg poenget med å være i nærheten av fødeavdelingen når du er ved termin. Jeg har selv jobbet ute i distrikt i mange år og det er faktisk utrolig sjelden noen blir anbefalt å være i byen i god tid før termin. Det er i så fall hvis det er alvorlige komplikasjoner, f.eks. svangerskapsforgiftning, seteleie, blødning, blødningsfare e.l. Din fødsel var ikke så rask at den vil bli definert som styrtfødsel. Det spesielle er helt klart at du ikke hadde spes. vondt før du fikk pressrier. Du kan nok regne med at det går noe fortere neste gang. Hvis du er usikker når fødselen starter, går det an å få en jordmor/lege til å undersøke om det er blitt noen åpning. Det går faktisk an å kjenne etter selv også, hvis man er usikker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22364-enda-kjappere-f%C3%B8dsel-neste-gang/#findComment-95503 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.