Gå til innhold

Utsettes for telefonsalg tross reservering!!!!!

Anbefalte innlegg

Gjest Reklamehater
Skrevet

No e æ rimeli ferrbainna!! Hvorfor i all verden ringer det selgere fra ulike mobilselskap, skrapeloddforeninger og annen skit når jeg er registrert i Brønnøysundregistrene som en som sier nei til reklame i post, fasttelefon og mobil????? Er dette en reservasjon som må aktiveres på nytt år for år eller hva?? Noen som vet????

Skrevet

Nei, du må ikke registrere der på nytt hvert år.

Det tar noe tid fra man har registrert seg i Brønnøysund til alle telefonsalgs-firmaer har oppdatert registrene sine. Tror de plikter å oppdatere registrene hver 3. måned eller noe slikt.

En annen mulig årsak er at de du har vært kunde hos/handlet av tidligere, som på den måten har deg i sitt register, de kan du ikke reservere deg mot å bli kontaktet av.

Men tror du kan - skriftlig - kreve å bli slettet fra det enkelte firmas register. Tror også de plikter å oppgi sin kilde (hvis de har fått lister fra fx Telenor etc).

Gjest sirikat
Skrevet

Si at du ikke er interessert, at du har resevert deg for telefonsalg, også spør om navnet på selgeren :)

Skrevet

Ja, enda verre er det at de ringer til minstemann på 9 år. Ikke trenger'n boliglån og ikke trenger'n upctelefon, Og det er bare i dag og vi er reservert og har vært det i minst et halvt år.

Gjest sjefens
Skrevet

er i de fleste tilfellene at informasjonen på abbonnementet ditt og informasjonen i Brønnøysundregisteret ikke stemmer over ens.

Den må være prikk lik. Navnene må være skrevet på samme måte (mtp. f.eks. mellomnavn), adresse må også være skrevet helt lik.

Hvorfor? Fordi navn siles elektronisk.

Skrevet

er i de fleste tilfellene at informasjonen på abbonnementet ditt og informasjonen i Brønnøysundregisteret ikke stemmer over ens.

Den må være prikk lik. Navnene må være skrevet på samme måte (mtp. f.eks. mellomnavn), adresse må også være skrevet helt lik.

Og begge ektefellene må ha reservert seg!

ikke fast nick
Skrevet

Gjøres ikke reservasjonene på personnummer da? Alle i huset må da registrere seg med sitt personnummer, det hjelper ikke om bare den som har abonnementet gjør det.

Skrevet

Jeg ser i Brønnøysund registeret at jeg rserverte meg for 2 år siden og for 5 år siden. Men jeg ser jo ikke hvordan navn og adresse er skrevet der, for jeg skriver bare fødselsnummer.

Jeg får stadig mange telefoner, men er forlengst sluttet å ta dem.

Skrevet

Nei, du må ikke registrere der på nytt hvert år.

Det tar noe tid fra man har registrert seg i Brønnøysund til alle telefonsalgs-firmaer har oppdatert registrene sine. Tror de plikter å oppdatere registrene hver 3. måned eller noe slikt.

En annen mulig årsak er at de du har vært kunde hos/handlet av tidligere, som på den måten har deg i sitt register, de kan du ikke reservere deg mot å bli kontaktet av.

Men tror du kan - skriftlig - kreve å bli slettet fra det enkelte firmas register. Tror også de plikter å oppgi sin kilde (hvis de har fått lister fra fx Telenor etc).

Menneh... det er fire-fem år siden jeg reserverte meg i Brønnøysundsregisteret, men nå den senere tida har de ringt fra diverse naturmedisin-firma og telefonselskap for å selge eller "gi bort" produkter og tjenester...

Veldig irriterende i grunn...

Skrevet

Vet at det kan ta opptil 3 mnd. før den er "gyldig". Slike telefonselskap plikter visstnok å vaske registeret mot dette hver 3. mnd.

Men dersom du er kunde hos dem så kan de ringe.

Skrevet

Jeg ser i Brønnøysund registeret at jeg rserverte meg for 2 år siden og for 5 år siden. Men jeg ser jo ikke hvordan navn og adresse er skrevet der, for jeg skriver bare fødselsnummer.

Jeg får stadig mange telefoner, men er forlengst sluttet å ta dem.

Sånne telefoner er morsome å få ut litt frustrasjon på:)

Dessuten avogtil ringer de når du er litt ensom:) da er det jo flott å ha noen å snakke med:)

Jeg koser meg med desse telefonene jeg:) og det resulterer i at de slutter å ringe meg:(

=P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...