Gå til innhold

Er navnet André et bøllenavn?

Anbefalte innlegg

Gjest xania
Skrevet

Kusina mi skal kalle sønnen sin noe sånt som Jon André.

Er ikke sånne André navn ganske så belastet?

Husker at jeg jobbet på spesialskole og det var enormt mange der som het det. Kan jo være tilfeldigheter men...

Er navnet belastet? Eller kommer det an på hvilken navn man setter før André?

Gjest kroppogsjel
Skrevet

Ken og Kim f.eks foran Andre blir "bråkenavn" for meg.

Men Ole Andre er ikke så bråkete igjen.

Ellers er min faste rekke med "bråkenavn" som jeg husker det fra barne- og ungdomsskolen: Roger, Ronny, Raymond, Kenneth, Joakim, Roy, Glenn og Tony.

Skrevet

Tror det er relativt "belastet", ja. Men hvis man av en eller annen grunn er spesiellt begeistret for det, så ville det jo være for dumt å ikke kunne gi sneipen det av den grunn.

".........................................."

Skrevet

Ken og Kim f.eks foran Andre blir "bråkenavn" for meg.

Men Ole Andre er ikke så bråkete igjen.

Ellers er min faste rekke med "bråkenavn" som jeg husker det fra barne- og ungdomsskolen: Roger, Ronny, Raymond, Kenneth, Joakim, Roy, Glenn og Tony.

Der har du jo noen av navnene som topper fengselsstatistikkene :-)

"........................................."

Skrevet

André og René er noen av de styggeste guttenavnene jeg vet om. Så fikk jeg sagt det også.

c",)

Gjest Ja det er det
Skrevet

Og så blir det liksom ikke mye bedre av at det blir hengt på gode norske førstnavn. Tormod-Andre, Øyvind-Andre osv osv

Mrs. Wallace
Skrevet

André og René er noen av de styggeste guttenavnene jeg vet om. Så fikk jeg sagt det også.

c",)

Og jeg fikk sagt meg enig i det. ;o)

Gjest Fryktelig anonym naturlig nok
Skrevet

c",)

Jeg er gift med en "x-Andrè". Og jeg er heller ikke spesielt begeistra for navnet. Blir dårlig med oppkalling her i gården....

Men han er heldigvis ikke særlig bøllete av seg, kommet seg opp og fram i verden på tross av navnet (-;

Skrevet

Jeg synes det er et bøllenavn men det betyr ikke at alle som heter André er bøller :o)

Gjest xania
Skrevet

Der har du jo noen av navnene som topper fengselsstatistikkene :-)

"........................................."

Jøss, det nevnte du nesten alle guttene på spesialskolen hvor jeg har jobbet.. Skremmende !!.

Skrevet

Andre står nok nederst på navnelista mi, har aldri likt det, det er liksom ikke noe tak i det synes jeg.

Skrevet

Synes André er et ok navn, kanskje fordi jeg i barndommen var "forelsket" i skøyteløperen André Kouprianoff (fransk)! Kjenner ikke noen som heter bare André, men de har det etter et lite navn på 3 bokstaver.

Skrevet

Det er helt på Norgestoppen når det gjelder "nr. 2-navn" for gutter. Jeg tror Sofie eller Marie er på tilsvarende topp for jenter.

Det er altså svært mange som heter et eller annet + André, både navn som fungerer bra som dobbeltnavn (Jon André) og tyngre løsninger som neppe brukes til daglig (Kristoffer André).

Så det ville være veldig rart hvis ingen med André som fornavn nr. 2, var bøller. Akkurat som det er en haug med kriminelle som heter Jan, Martin, Rune og Arne - det heter jo store deler av landets voksne menn. At fengslene renner over av Ronny, Roger, Johnny og Glenn, er en populær myte.

mariaflyfly
Skrevet

Noe av det mest harry jeg veit om, er når folk slenger på André bak et ellers helt greit navn.

Skrevet

Jeg vet ikke om jeg forbinder André med bøller, men jeg har inntrykk av at annenhver gutt heter en variasjon av André som mellomnavn. Det går i Andre (noe jeg synes er ganske komisk, for da må det jo også finnes en Første), Andrè (ganske merkelig det også, da det bør uttales Andræ) og André.

Men, folk må jo få gjøre det de vil da...

Gjest the magic dragon
Skrevet

Det er et "klient-navn", ja. :o

Skrevet

Andrè var skikkelig sosse-navn i min ungdom, nå er det sklidd over til å bli harry-bølle-klient-navn.

Gjest jobber i faget
Skrevet

Ikke bøllenavn.

Mer et taper / problembarn - navn.

Det har i hvert fall ingen positive assosiasjoner knyttet til seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...