Gå til innhold

Bli muslim

Gjest jeg har hatt flere nick før

Anbefalte innlegg

Gjest jeg har hatt flere nick før
Skrevet

Jeg har sittet i hele natt og lest om Islam. Den filosofien fenger meg virkelig, og jeg har lyst å bli muslim. Jeg vet det kommer til å sjokkere mange, men jeg tenker på den åndelige siden. Jeg finner mye mere i den religionen enn både kristendommen og jødedommen som jeg har studert en del. Jeg må tenke på hvor jeg havner når jeg dør.

Gjest adelle
Skrevet

Hvis ingen i hvite frakker har hentet deg enda, og at du leser dette, så kan jeg bare si at du trenger hjelp!

Skrevet

Hvor du havner når du dør behøver du ikke bekymre deg for - for det har intet med hvilken religion du velger å gjøre.

Men jeg vil anta at muslimer svært ofte havner der tidligere enn andre - nettopp fordi de valgte å leve etter den religionen......

Skrevet

Heh-heh...jepp - hvilke religion du tilhører har nok fryktelig mye å si for hvor du havner etter at du legger på røret...:-)

"............................................."

Skrevet

Står sikkert mye fint der, det spørs jo bare hvordan man leser Koranen. Samme kan jo sies om Bibelen.

Men hvor du havner når du dør kommer vel ikke an på religion. Gud er Gud uansett religion.

Skrevet

Ser at noen mener du bør legges inn....

Jeg synes ikke det er rart at du ønsker å "tenke" på hvor du havner når du dør. Og i motsetning til hva noen av de andre har sagt her, så er det jo i aller høyeste grad avhengig av religionstilhørighet. Men det er klart jeg har dette synet, fordi jeg er kristen selv.

Synes det er litt respektløst å latterliggjøre deg fordi du tenker slik. Tross alt tenker svært mange i resten av verdens befolkning det samme....

Jeg synes derimot det er synd at du ikke finner kristendommen mer facinerende, det er jeg jo forpliktet til å si som kristen.

Ellers lykke til med evt konvertering.

Gjest Megler Smekk
Skrevet

- jeg har hatt flere nick før

Var et av de gamle nickene "Barbie star"?

Skrevet

Hmmm... havner ikke alle på samma plassen da? Under jorda? Trodde det jeg!

Gjest trolliord
Skrevet

- jeg har hatt flere nick før

Var et av de gamle nickene "Barbie star"?

Bebba amerikafareren kanskje?

Skrevet

Ser at noen mener du bør legges inn....

Jeg synes ikke det er rart at du ønsker å "tenke" på hvor du havner når du dør. Og i motsetning til hva noen av de andre har sagt her, så er det jo i aller høyeste grad avhengig av religionstilhørighet. Men det er klart jeg har dette synet, fordi jeg er kristen selv.

Synes det er litt respektløst å latterliggjøre deg fordi du tenker slik. Tross alt tenker svært mange i resten av verdens befolkning det samme....

Jeg synes derimot det er synd at du ikke finner kristendommen mer facinerende, det er jeg jo forpliktet til å si som kristen.

Ellers lykke til med evt konvertering.

"Og i motsetning til hva noen av de andre har sagt her, så er det jo i aller høyeste grad avhengig av religionstilhørighet"

Det er det mest sannsynlig ikke, selvfølgelig. Hvor man _tror_ man havner er avhengig av religion. Hvor man egentlig havner, eller hva som faktisk skjer, vet ingen - men sannsynligvis havner både muslimske selvmordsbombere og fromme vestlandske bedehushøner på samme sted.

"............................................"

Skrevet

"Og i motsetning til hva noen av de andre har sagt her, så er det jo i aller høyeste grad avhengig av religionstilhørighet"

Det er det mest sannsynlig ikke, selvfølgelig. Hvor man _tror_ man havner er avhengig av religion. Hvor man egentlig havner, eller hva som faktisk skjer, vet ingen - men sannsynligvis havner både muslimske selvmordsbombere og fromme vestlandske bedehushøner på samme sted.

"............................................"

Ja, det kan du vel kanskje si. Men det er ut fra ditt ståsted. Når man derimot har en tro eller en overbevisning som er et bedre ord (?), vil den overbevisningen også gjelde livet etter døden. Dermed er det snakk om forskjellige virkeligheter. Du mener at vi ikke kan vite hvor vi havner, jeg mener at vi faktisk kan det. Begge deler kan foreløpig ikke bevises.

Skrevet

Ja, det kan du vel kanskje si. Men det er ut fra ditt ståsted. Når man derimot har en tro eller en overbevisning som er et bedre ord (?), vil den overbevisningen også gjelde livet etter døden. Dermed er det snakk om forskjellige virkeligheter. Du mener at vi ikke kan vite hvor vi havner, jeg mener at vi faktisk kan det. Begge deler kan foreløpig ikke bevises.

Nå motsier du deg selv. Du kan ikke vite noe som ikke kan bevises. Religion er å tro, ikke å vite. Uansett hvor sterk man er i troen, og hvor "sikker" man er. Å tro at en faktisk kan _vite_ i ordets rette forstand kan jeg ikke kalle annet enn tullete.

".........................................."

Skrevet

Hvordan VET du det da?

Jeg har all respekt for tro og religion så lenge man ikke skader andre, men VITE sikkert hvor du havner, det kan du ikke mene??

Du har en tro/ overbevisning, men vite sikkert det vet ingen i og med at ingen har kunnet fortelle om det samt bevise noe som helst:-)

Skrevet

Hmmm... havner ikke alle på samma plassen da? Under jorda? Trodde det jeg!

Vi havner under jorda og må ligge til evig tid og dytte opp løvetann nedenfra. Ikke får du kaffe heller.

Skrevet

Vi havner under jorda og må ligge til evig tid og dytte opp løvetann nedenfra. Ikke får du kaffe heller.

Hva??? får man ikke kaffe?? er det slags tull da??:P

Skrevet

Hva??? får man ikke kaffe?? er det slags tull da??:P

En gruppe jegere fra New Jersey var ute i skogen da en av dem plutselig ramlet i bakken. Han så ikke ut til å puste og øynene hans rullet bakover i hodet. Den andre jegeren fisker fram mobilen og ringer nødtelefonen. Han stotrer frem til operatøren: ”Min venn er død! Hva skal jeg gjøre?” Operatøren svarer med rolig stemme: ”Ta det med ro. Jeg kan hjelpe deg. Først, la oss være sikker på at han virkelig er død”. Så blir det stille og et skudd høres. Jegeren kommer tilbake til telefonen, han sier: ”OK, hva nå?”.

Skrevet

En gruppe jegere fra New Jersey var ute i skogen da en av dem plutselig ramlet i bakken. Han så ikke ut til å puste og øynene hans rullet bakover i hodet. Den andre jegeren fisker fram mobilen og ringer nødtelefonen. Han stotrer frem til operatøren: ”Min venn er død! Hva skal jeg gjøre?” Operatøren svarer med rolig stemme: ”Ta det med ro. Jeg kan hjelpe deg. Først, la oss være sikker på at han virkelig er død”. Så blir det stille og et skudd høres. Jegeren kommer tilbake til telefonen, han sier: ”OK, hva nå?”.

hihihihi... Huff, bra med humor;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...