Gå til innhold

Er så irritert på meg selv for at jeg ikke sa noe...

Anbefalte innlegg

Gjest blue cucumber
Skrevet

Følgende scene ved kassa på Kiwi.

Mann1: er det ikke båndtvang nå?. Det er jo en hund utenfor som ikke er bundet.

Mann2: er du redd for hund?

Mann1: ja jeg er faktisk livredd for hund. Hvorfor ikke binde hunden?.

Mann2: Da synes jeg du skal gjøre noe med den frykten din. De er jo så søte. Så smilte han, pakket sammen varene sine og dro ut til hunden sin. Som jo ikke var bundet.

Jeg ble så provosert. fy... Går det ikke an å vise respekt?. Selv om man synes sine egne hunder er verdens snilleste og greieste, kan man vel binde dem av hensyn til de som faktisk ikke har samme oppfatning?. Nå angrer jeg på at jeg ikke sa noe, at jeg ikke sa rett ut hvor tåpelig den kommentaren fra mann2 var. Og hvor lite respektløst!!

Minner meg om hytta vår til fjells hvor naboen eide okser. Vi var ikke så begeistret over at de lå utenfor hyttadøra når vi skulle ut om morningen,og helst ikke på utedoen kl 3 om natta.Så vi ville sette opp et gjerde.

Så sier gardseieren. " De er jo så søte så" he he. Ja jeg synes det er veldig søtt å møte en okse rundt hushjørnet om morningen. Kall meg gjerne pyse, men jeg er faktisk redd disse store dyrene.

Men akk ja, hva kan man si . De er jo så søte....

Skrevet

Ikke binde hunden utenfor butikken høres jo helt villt ut. Om du hadde reagert hadde jo sikkert personen som var redd for hund følt seg litt bedre også.

Du får nok bare ta det som lærdom og si noe om du kommer opp i en situasjon senere.

Skrevet

Er det mulig?! Det er jo faktisk ikke lov å sette fra seg hunder (bundet eller ikke) utenfor butikker i det hele tatt lengre.

Skrevet

Skjønner ikke at dette er så mye å irritere seg over....selv om kanskje loven sier at man skal ha hund i bånd?. Selv har jeg aldri hatt hund. Noen er redd for mørkhudene. Men man kan ikke binde de fast selv om noen er redde for dem. Og mørkhudene her i landet har drept flere her i landet enn det hundene har, slik at det hadde utifra et rettferdighetssystem vært mere logisk å binde dem fast. Hvis man skal ta hensyn til alle nevrotikere, altså de med fobier, så får man ikke gjort noe som helst. Vi normale kan ikke gå å ha i tankene alle de tusenvis av fobier som florer blant folk. De må oppsøke psykolog å kvitte seg med problemene sine.

Gjest tuvali
Skrevet

Skjønner ikke at dette er så mye å irritere seg over....selv om kanskje loven sier at man skal ha hund i bånd?. Selv har jeg aldri hatt hund. Noen er redd for mørkhudene. Men man kan ikke binde de fast selv om noen er redde for dem. Og mørkhudene her i landet har drept flere her i landet enn det hundene har, slik at det hadde utifra et rettferdighetssystem vært mere logisk å binde dem fast. Hvis man skal ta hensyn til alle nevrotikere, altså de med fobier, så får man ikke gjort noe som helst. Vi normale kan ikke gå å ha i tankene alle de tusenvis av fobier som florer blant folk. De må oppsøke psykolog å kvitte seg med problemene sine.

Åvære engstelig for ukjente, løse hunder anser jeg ikke som en fobi, men meget sunn skepsis. Jeg tror nok hunder har bitt adskillig fler enn "mørkhudede" har.

Skrevet

Det der var et idiotisk svar. Det er flere hvite enn mørkhudede som har drept mennesker her i landet, om man skulle fortsette din "logikk", men det skal man selvsagt ikke, det er bare tåpelig vrøvl.

Det er en hundelov her i landet, og den har ikke den enkelte hundeeier rett til å sette seg over. Og hundeloven slår fast i klartekst at det ikke er tillatt å sette hunder, bundet eller ikke utenfor butikker.

PS: Jeg er hundeeier selv, men gremmes over enkelte håpløse hundeeiere, som er alt annet enn forståelsesfulle ift. at ikke alle mennesker er like glad i hunder som de selv.

Gjest blue cucumber
Skrevet

Åvære engstelig for ukjente, løse hunder anser jeg ikke som en fobi, men meget sunn skepsis. Jeg tror nok hunder har bitt adskillig fler enn "mørkhudede" har.

sier meg enig i det. Selv om jeg synes mine egne hunder er verdens søteste og snilleste, så er jeg mer skeptisk til en del andre raser. Og jeg foretrekker faktisk at de står bundet når eieren handler i butikken.

Skrevet

sier meg enig i det. Selv om jeg synes mine egne hunder er verdens søteste og snilleste, så er jeg mer skeptisk til en del andre raser. Og jeg foretrekker faktisk at de står bundet når eieren handler i butikken.

Men du vet vel at det er forbudt etter loven?

Gjest blue cucumber
Skrevet

Og du tror det er psykologer nok til å hjelpe alle mennesker som sliter med en fobi???

Dream on......

Skrevet

Jeg synes det er fullstendig idiotisk å ikke binde hunden utenfor butikken (uansett hvor veloppdragen den er).

Men jeg blir irritert på folk som klager over at man lar hunden løpe løs når man går tur på steder hvor det ikke er båndtvang.

Mrs. Wallace
Skrevet

Å herregud, det er det absolutt mest idiotiske, meningsløse dustesvaret jeg NOENSINNE har lest her inne.

Sammeligner du bikkjer og mørkhudede? Din forbannede IDIOT!

Skrevet

Det er som en sier ikke lkenger tillatt med hund i band utenfor butikken. Da regner jeg med at det heller ikke er tillatt med hund uten band, og det er nok ikke tillatt å ta hunden med inn i butikken.

Hva gjør vi om vi er på tur med hunden og må innom butikken? Tjorer den noen hundre meter unna?

Gjest blue cucumber
Skrevet

Det er som en sier ikke lkenger tillatt med hund i band utenfor butikken. Da regner jeg med at det heller ikke er tillatt med hund uten band, og det er nok ikke tillatt å ta hunden med inn i butikken.

Hva gjør vi om vi er på tur med hunden og må innom butikken? Tjorer den noen hundre meter unna?

Det er jo bedre om du gjør unna handelen kjapt og heller tjorer bikkja. Det er jo hensynet til de som er redde for hund, hensynet til de som er allergiske og de som har hunder som har løpetid som bør stå i fokus.

Selv er jeg så redd for at noen skal kidnappe bikkja, at jeg aldri binder den utenfor noen butikk. Ville heller aldri latt den vandre utenfor uten tilsyn.

Skrevet

"Hva gjør vi om vi er på tur med hunden og må innom butikken? Tjorer den noen hundre meter unna?"

Går hjem med bikkja først?

".............................................."

Skrevet

"Hva gjør vi om vi er på tur med hunden og må innom butikken? Tjorer den noen hundre meter unna?"

Da går man hjem med hunden først, og handler etterpå.

Jeg har hund, og enten går jeg på tur med den, eller så handler jeg. Altså, jeg kombinerer ikke de to tingene.

Skrevet

På butikken vår er det sånn greie til å binde bikkja i sånn 20-30 meter unna inngangen.

Skrevet

Det der var et idiotisk svar. Det er flere hvite enn mørkhudede som har drept mennesker her i landet, om man skulle fortsette din "logikk", men det skal man selvsagt ikke, det er bare tåpelig vrøvl.

Det er en hundelov her i landet, og den har ikke den enkelte hundeeier rett til å sette seg over. Og hundeloven slår fast i klartekst at det ikke er tillatt å sette hunder, bundet eller ikke utenfor butikker.

PS: Jeg er hundeeier selv, men gremmes over enkelte håpløse hundeeiere, som er alt annet enn forståelsesfulle ift. at ikke alle mennesker er like glad i hunder som de selv.

"Det der var et idiotisk svar. Det er flere hvite enn mørkhudede som har drept mennesker her i landet, om man skulle fortsette din "logikk", men det skal man selvsagt ikke, det er bare tåpelig vrøvl"

Det er sikkert noen flere hvite enn mørke, men man må jo selvfølgelig seg det utifra et gjennomsnitt..

Personlig synes jeg det er mere irriterende at mobiltelefoner ringer uansett hvor man befinner seg, enn om bikkje står ubundet på en butikk. Grunnen til at den ikke blir bundet er jo at den er snill. Skulle bundet fast deg utenfor butikken, så hadde nok pipa fått en annen tone.

Skrevet

På butikken vår er det sånn greie til å binde bikkja i sånn 20-30 meter unna inngangen.

Hva hindrer fx en unge å gå bort til hunden der da? Uansett så er det ikke lov, det har ikke noe med om det er 1 eller 30 meter fra butikkens inngangsparti å gjøre. Det er ikke lov å binde en hund på offentlig sted og la den være ubevoktet.

Selv den snilleste hund i verden kan - hvis den fx blir plaget eller føler seg trengt opp i et hjørne - gjøre utslag mot den som den føler seg truet av, og fx bite et barn.

Som hundeeier har man ansvar for å unngå slikt.

Skrevet

Sånn er det mange steder.

Skrevet

Hva hindrer fx en unge å gå bort til hunden der da? Uansett så er det ikke lov, det har ikke noe med om det er 1 eller 30 meter fra butikkens inngangsparti å gjøre. Det er ikke lov å binde en hund på offentlig sted og la den være ubevoktet.

Selv den snilleste hund i verden kan - hvis den fx blir plaget eller føler seg trengt opp i et hjørne - gjøre utslag mot den som den føler seg truet av, og fx bite et barn.

Som hundeeier har man ansvar for å unngå slikt.

Foreldre bør lære barna at man ikke går bort til hunder som står alene i bånd. Det lærte jeg da jeg var liten (selv om vi er en ekstremt dyrekjær familie), og følger fortsatt den regelen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...