Gå til innhold

Til dere som har greie på katter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, nå er jeg nokså fortvilet og trenger litt råd fra andre som har katter..

Jeg har to, en hann og en hunn. De er søsken og er nå halvt år gamle.Perlevenner!

I går ble hannen kastrert. Da han kom tilbake var han naturligvis slapp grunnet narkosen, samt noe øm og sår der bak. Han blødde litt, men det gikk fort over.

Etter noen timer fikk de to kattene hilse på hvernadre.

Hannen virket svært gla for å se sin lille venn, men hun freste og luktet på ham en hel masse.

Denne fresingen antok jeg kom av at hun ble litt redd for ny lukt på ham (han luktet nokså sterkt etter operasjonen, nesten som mentolatum).

i dag lukter han ikke så mye ( i min nese hvertfall). Han vasker seg mye og er kvikk igjen, MEN.....

Hun vil ikke godta ham i dag herre. Hun slår etter ham, freser og hveser. Dette er så trist å se på, og jeg vet ikke helt hva som har skjedd...Andre med lignende erfaring? Har vennskapet deres forsvunnet nå? eller er det mye mulig det tar seg opp når han lukter mer seg selv igjen og hun har vent seg til ham igjen?

Noen som vet?

Ps. ringte dyrlegen, de sa jeg måtte gi det noen dager, men jeg begynner å tvile jeg... sukk...

Skrevet

Det ordner seg nok, gjør som dyrlegen sa, gi dem litt tid, før du vet ordet av det er de nok perlevenner igjen :o)

Skrevet

Er nok lukten hun har reagert på ja. I tillegg til den sterke lukten du beskrev så har han nok også fått med seg "alleslags lukter"fra både hund og katt. Det reagerer de vanligvis veldig på.

Skrevet

Sånt er veldig vanlig. Og én dag er ingenting - det må gå mye lengre tid før det er grunn itl bekymring.

"............................................"

Skrevet

Jeg bekymret meg visst lutt for tidlig....Men dere kan tro det var et herlig og lettende syn jeg fikk i kveld...Hunnen kom bort til hannen og begynte slikke ham på poten...

Og vips, så begynte de lekesloss, og ligger nå tett omslynget og sover...

Puh! Takker for alle innspill :-)

Gjest Katten er et ørkendyr
Skrevet

Jeg bekymret meg visst lutt for tidlig....Men dere kan tro det var et herlig og lettende syn jeg fikk i kveld...Hunnen kom bort til hannen og begynte slikke ham på poten...

Og vips, så begynte de lekesloss, og ligger nå tett omslynget og sover...

Puh! Takker for alle innspill :-)

Så flott at det går bra med kattene dine igjen!! Det var nok lukta den andre ikke likte siden de nå er blitt venner igjen...

TOMMELEN OPP for at du har kastrert katten din. ALLE katteeiere burde kastrere/sterilisere kattene sine!!!

Skrevet

Så flott at det går bra med kattene dine igjen!! Det var nok lukta den andre ikke likte siden de nå er blitt venner igjen...

TOMMELEN OPP for at du har kastrert katten din. ALLE katteeiere burde kastrere/sterilisere kattene sine!!!

Hvis alle gjorde det døde kattene jo ut :-)

Skrevet

Venninnen min hadde et katte-søskenpar som rakk å få to kull *sammen* før hun hadde råd til å sterilisere hannen (de er innekatter)...så; jepp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...