Puzen Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Tenkte jeg skulle koke noen seibiffer til katten min nå, men hvordan gjør jeg det? Etter det jeg tror så skal det trekke og ikke bobble? Hvordan ser jeg når fisken er ferdig? 0 Siter
Speak Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Den skal trekke. Dvs. du koker opp vannet og legger fisken i. For å se at den er ferdig tar du opp et stykke og skjærer over. Da er det enkelt å se om den er ferdig eller fortsatt rå. Tiden er jo avhengig av hvor tykke stykkene er. 0 Siter
Gjest sarah bernard Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Når den løsner "perfekt" fra beina. Dvs at det kjøttet ikke er løsnet av seg selv (da har det vært for lenge i vannet) eller at det ikke er vanskelig å skille fra fiskebeinet. Det skal skli lett av, når du prøver å skille det fra beinet. Lykke til! 0 Siter
Prozak Skrevet 22. mars 2006 Skrevet 22. mars 2006 Når den løsner "perfekt" fra beina. Dvs at det kjøttet ikke er løsnet av seg selv (da har det vært for lenge i vannet) eller at det ikke er vanskelig å skille fra fiskebeinet. Det skal skli lett av, når du prøver å skille det fra beinet. Lykke til! Seibiffer er vel rimelig beinfrie, så det blir vanskelig å bruke den målemetoden :-) "............................................." 0 Siter
Gjest sarah bernard Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Seibiffer er vel rimelig beinfrie, så det blir vanskelig å bruke den målemetoden :-) "............................................." hehe, ja, det har du rett i. La ikke merke til at det var snakk om s.biff. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.