Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av tråden nedenfor.

Hva ville dere servert til en romantisk middag? Gjerne tre retter...

Jeg trenger også tips til hva jeg skal servere til en kommende middag med svigers (mannfolket fyller år). Min. to retter.

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

15

• annegunn

7

• serendipity

4

• Sofline

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Først og fremst noe jeg visste den/de jeg lagde middag til ville like.

Skulle jeg lagd en romantisk overraskelses-middag til sambo så hadde jeg jo laget noe jeg vet han digger :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Rekecoctail til forrett.

Indrefilet med en god saus, broccoli og bakte poteter (litt kjedelig kanskje, men jeg elsker det...)

Creme brulet (sånn fransk karamellpudding med brent sukker på toppen, ikke sikker på skrivemåten) til dessert

Skrevet

Først og fremst noe jeg visste den/de jeg lagde middag til ville like.

Skulle jeg lagd en romantisk overraskelses-middag til sambo så hadde jeg jo laget noe jeg vet han digger :-)

Han digger alt, og da mener jeg alt, unntatt fastfood.

mariaflyfly
Skrevet

Rekecoctail til forrett.

Indrefilet med en god saus, broccoli og bakte poteter (litt kjedelig kanskje, men jeg elsker det...)

Creme brulet (sånn fransk karamellpudding med brent sukker på toppen, ikke sikker på skrivemåten) til dessert

Det hørtes veldig godt ut! :)*sulten*

mariaflyfly
Skrevet

Den sjokoladefondant fikk meg til å sikle!!

Den så sinnssyk god ut! :D

Den er nydelig! :)

mariaflyfly
Skrevet

Uhm, dette så skikkelig digg ut.

Desserten er jo bare en helt utrolig slutt på en middag.

Nå ble jeg sulten.

Samma her... ;)

Gjest Kitty Cat 82
Skrevet

Fikk noe veldig godt til forrett en gang, det var et lite stykke brød med brie eller chamenbert(?) på, satt i ovnen så osten begynte å smelte litt, og etterpå pet plassert på en seng av salat (med bl.a. ruccola) og et dryss av ristede pinjekjerner på. NAM!

Skogsoppsuppe eller andre typer spper er også gode som forrett, og kan "spices" opp litt selv.

Til hovedrett er jeg så kjedelig at jeg ville valgt oksekjøtt, som f.eks roastbiff eller lignende, tror du kan finne mye mer spennende ting å servere!

Et mellommåltid kan være et utvalg oster med godt brød/kjeks til. Fikk en gang servert et fat med oster pent dandert og med nøtter( de litt store og krokete som jeg IKKE klarer å finne navnet på akkurat nå..) med litt honning helt over. NAM!

Min kjære elsker sorbet, så han hade fått det til dessert. Ellers er jeg ikke noen dessert person heller...

Men et godt tips er å prøvekjøre rettene før den store middagen, så en vet at det faktisk passer sammen! :-)

mariaflyfly
Skrevet

Jeg glemte visst vinanbefaling, men jeg er ikke så god på det. :) *roper på annegunn*

Gjest M.Angelica
Skrevet

Den er nydelig! :)

Synd jeg er så dårlig til å lage mat.. Du driver ikke med catering av noe slag du? ;o)

mariaflyfly
Skrevet

Synd jeg er så dårlig til å lage mat.. Du driver ikke med catering av noe slag du? ;o)

Ikke jeg, men nabo'n. ;)

Men trikset er å lære seg noen få ting som virker veldig avansert, men som er ganske enkelt. Så bare lager man det noen ganger for å øve seg litt. :) Funker som bare det. :)

I utgangspunktet er nemlig jeg av den sorten som svir salat. Men øvelse gjør mester. :)

amerikafareren
Skrevet

Det ville nok kommet veldig anpå hvor mye tid jeg hadde til å lage maten, hva jeg hadde i fryseren, eller hvor mye penger jeg hadde i lommeboken.

Nå er jeg stort sett glad i å eksperimentere på kjøkkenet, men jeg er ikke glad i et krav om at kvinner skal være det. Jeg vokste opp i en tid hvor kvinner skulle være flinke husmødre og ikke noe annet.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Samma her... ;)

Og vi som skal ha fiskepinner til middag. Det er jo ikke godt engang. :(

Men minsten som absolutt ville ha fiskepinner i dag. Og i dag var det hans tur å bestemme maten mente han.

mariaflyfly
Skrevet

Og vi som skal ha fiskepinner til middag. Det er jo ikke godt engang. :(

Men minsten som absolutt ville ha fiskepinner i dag. Og i dag var det hans tur å bestemme maten mente han.

Jeg er tom for idéer jeg også... :( Det er jeg som skal finne på noe i dag.

Gjest M.Angelica
Skrevet

Ikke jeg, men nabo'n. ;)

Men trikset er å lære seg noen få ting som virker veldig avansert, men som er ganske enkelt. Så bare lager man det noen ganger for å øve seg litt. :) Funker som bare det. :)

I utgangspunktet er nemlig jeg av den sorten som svir salat. Men øvelse gjør mester. :)

Hmm..jeg må bare ut og jakte på den motivasjonen til å stå på kjøkkenet. Det er nemlig noe av det kjedeligste som fins for meg ;o)

mariaflyfly
Skrevet

Hmm..jeg må bare ut og jakte på den motivasjonen til å stå på kjøkkenet. Det er nemlig noe av det kjedeligste som fins for meg ;o)

Jeg er egentlig ikke så glad i det jeg heller, men når man begynner å få til ting litt bedre, blir det faktisk ganske morsomt. :) Åsså kan man jo kose seg med et glass vin mens man kokkelerer, dah. ;)

Gjest M.Angelica
Skrevet

Jeg er egentlig ikke så glad i det jeg heller, men når man begynner å få til ting litt bedre, blir det faktisk ganske morsomt. :) Åsså kan man jo kose seg med et glass vin mens man kokkelerer, dah. ;)

God ide! Litt vin vil nok gjøre arbeidet morsommere :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...