Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mrs. Wallace
Skrevet

Forrett: kamskjell med hvitvinsrisotto

Hovedrett: andebryst med portvinssaus og sopplasagne

Dessert: sjokoladefondant og friske bringebær

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

15

• annegunn

7

• serendipity

4

• Sofline

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra
Skrevet

Romantisk middag for to: Hummer og champagne :-).

Trenger ikke flere retter da...

Skrevet

Forrett: Parma- eller serranoskine, salat laget av skikkelige tomater, paprika, ruccola og marinert fetaost. Hell litt av oljen til fetaosten over salaten.

Eller: Flyndremousse med kremet tomatsaus - det spiste vi forrige tirsdag, og var utrolig godt.

Hovedrett: Hjemmelaget fransk fiskesuppe, risotto alla flyfly, helstekt indrefilet, andebryst...

Ost: manchego, St. Agur, tallegio og en god brie.

Dessert, om du trenger det etter osten: Gjerne sjokoladefondant (det var min ide først, assa, ikke flyfly sin), med hjemmelaget vaniljeiskrem. Det hadde vi også sist tirsdag.

Ute av trening når det gjelder vintips, er jeg redd...

Skrevet

Nå leste jeg litt for fort, jeg trodde du skulle lage en romantisk middag og servere til dere og svigers sammen... *Hihi*

Skrevet

Nå leste jeg litt for fort, jeg trodde du skulle lage en romantisk middag og servere til dere og svigers sammen... *Hihi*

Nei-nei, så ille er det ikke... :-)

serendipity
Skrevet

Forrett: Hvitløks marinert Scampi, evt. ulike type rogn og kaviar, med rødløk, rømme og kokte egg.

Hovedrett: Andebryst Eller indrefilèt av kalv.

Dessert: Hjemmelaget vaniljeis med egglikør saus.

Skrevet

Forrett: Hvitløks marinert Scampi, evt. ulike type rogn og kaviar, med rødløk, rømme og kokte egg.

Hovedrett: Andebryst Eller indrefilèt av kalv.

Dessert: Hjemmelaget vaniljeis med egglikør saus.

Kalv indrefilet? Hvor? Jacobs?

mariaflyfly
Skrevet

Forrett: Parma- eller serranoskine, salat laget av skikkelige tomater, paprika, ruccola og marinert fetaost. Hell litt av oljen til fetaosten over salaten.

Eller: Flyndremousse med kremet tomatsaus - det spiste vi forrige tirsdag, og var utrolig godt.

Hovedrett: Hjemmelaget fransk fiskesuppe, risotto alla flyfly, helstekt indrefilet, andebryst...

Ost: manchego, St. Agur, tallegio og en god brie.

Dessert, om du trenger det etter osten: Gjerne sjokoladefondant (det var min ide først, assa, ikke flyfly sin), med hjemmelaget vaniljeiskrem. Det hadde vi også sist tirsdag.

Ute av trening når det gjelder vintips, er jeg redd...

Flyndremousse? *interessert*

Sjokoladefondanten var din idé, det er riktig. Men jeg hadde allerede spist den 3 ganger. ;)

mariaflyfly
Skrevet

Hmm... Den siste så da vanvittig kjent ut?

Seffer'n. :D

mariaflyfly
Skrevet

Forrett: kamskjell med hvitvinsrisotto

Hovedrett: andebryst med portvinssaus og sopplasagne

Dessert: sjokoladefondant og friske bringebær

Åhhhh, NÅ blei jeg sulten, ja! :) Jeg får tårer i øya bare ved tanken på kamskjell. ;)

Mrs. Wallace
Skrevet

Åhhhh, NÅ blei jeg sulten, ja! :) Jeg får tårer i øya bare ved tanken på kamskjell. ;)

Ja, det er sykt godt.

*smatter henført*

Skrevet

Flyndremousse? *interessert*

Sjokoladefondanten var din idé, det er riktig. Men jeg hadde allerede spist den 3 ganger. ;)

Ja, vi har en oppskrift i en fransk kokbok her om du er interessert... :P

mariaflyfly
Skrevet

Ja, vi har en oppskrift i en fransk kokbok her om du er interessert... :P

Merci. :)

Skrevet

Merci. :)

Eventult kan jeg sette det på 'til sommeren'-lista?

mariaflyfly
Skrevet

Eventult kan jeg sette det på 'til sommeren'-lista?

For en god idé! :) Og vinanbefalingen til...?

mariaflyfly
Skrevet

Ja, det er sykt godt.

*smatter henført*

Helt vidundelig! *vann i munnen*

Skrevet

For en god idé! :) Og vinanbefalingen til...?

Ute av trening....

Men det må bli noe tørt og litt smaksrikt, for å matche tomatene. En god burgunder hade gjort seg, om enn ikke for lommeboka...

Gjest Mom33
Skrevet

Helt vidundelig! *vann i munnen*

Tillater meg å smette inn med et spørsmål her - siden du er en slik matkjenner:

Hvordan tilbereder du kamskjell? Jeg synes det er så nydelig, men litt kjedelig på min måte: Steker dem i panna, og har på salt og pepper. That's it, liksom.

Noen gode - og utprøvde - tips?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...