Gå til innhold

Anbefalte innlegg

serendipity
Skrevet

Kalv indrefilet? Hvor? Jacobs?

Hos den lokale slakteren ;-)

Aldeles nyyyydelig.

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mariaflyfly

15

• annegunn

7

• serendipity

4

• Sofline

3

Mest aktive i denne tråden

serendipity
Skrevet

Kalv indrefilet? Hvor? Jacobs?

Vel altså han slakter nok ikke dyra i bakgården da..

Skrevet

Vel altså han slakter nok ikke dyra i bakgården da..

Hehe...

Det siste kalvekjøttet vi spiste (som forøvrig også var forrige tirsdag...) var nemlig kjøpt på Harrytur, og vi fikk spørsmål om hvor vi hadde fått tak i det. Men det var ikke akkurat indrefilet, nei...

serendipity
Skrevet

Hehe...

Det siste kalvekjøttet vi spiste (som forøvrig også var forrige tirsdag...) var nemlig kjøpt på Harrytur, og vi fikk spørsmål om hvor vi hadde fått tak i det. Men det var ikke akkurat indrefilet, nei...

Prisen er jo ganske stiv, men er det noe jeg ikke tenker på å spare penger på er det mat. MEN vi har ikke indrefilèt av kalv særlig ofte akkurat, men det er av andre grunner ;-)

Jeg lager ikke så ofte gourmet midager til meg og gubben må jeg villig innrømme.

mariaflyfly
Skrevet

Tillater meg å smette inn med et spørsmål her - siden du er en slik matkjenner:

Hvordan tilbereder du kamskjell? Jeg synes det er så nydelig, men litt kjedelig på min måte: Steker dem i panna, og har på salt og pepper. That's it, liksom.

Noen gode - og utprøvde - tips?

Jeg er ikke noen stor matkjenner, men er veldig glad i god mat. ;)

Kamskjell har jeg spist på samme måten som du beskriver, kanskje pensla med litt olivenolje før grilling/steiking.

Det går også an å bruke det opi en skalldyrsuppe, det er kjempegodt. Ellers fant jeg noe som hørtes ut til å være virkelig verd å forsøke her: http://www.aperitif.no/index.db2?dosok=1&doadv=0&result=1&vistype=3&match=kamskjell&oppskriften=75531&artikkel=&bartender=&kokebok=ja&pollisten=

Gjest Mom33
Skrevet

Jeg er ikke noen stor matkjenner, men er veldig glad i god mat. ;)

Kamskjell har jeg spist på samme måten som du beskriver, kanskje pensla med litt olivenolje før grilling/steiking.

Det går også an å bruke det opi en skalldyrsuppe, det er kjempegodt. Ellers fant jeg noe som hørtes ut til å være virkelig verd å forsøke her: http://www.aperitif.no/index.db2?dosok=1&doadv=0&result=1&vistype=3&match=kamskjell&oppskriften=75531&artikkel=&bartender=&kokebok=ja&pollisten=

Tusen takk! Der var det sinnsykt mye godt, som må prøves!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...