Gjest Forsmådd Skrevet 18. mars 2001 Del Skrevet 18. mars 2001 Jeg er en mann på litt over 40 år som er lykkelig gift med to mindreårige barn. Min kone og jeg har vært sammen i 13 år og vi har hele tiden hatt det fint, og sexlivet er, og har vært, supert. Ved ren tilfeldighet oppdaget jeg at min kone har vært utro og at hun er i ferd med å skaffe seg en elsker. Ved et rent ulykkestilfelle fant jeg noen e-mail filer på vår PC som dokumenterte hva de hadde gjort og hva de hadde planlagt å gjøre. Tatt med buksa nede altså. Jeg konfronterte min kone med saken umiddelbart og hva annet kunne hun gjøre enn å tilstå med slike bevis. Hun var faktisk frekk nok til å nekte helt til bevisene ble presentert. Det ble selvsagt en krise i forholdet vårt. Min kone bedyrer at hun elsker meg og det er også definitivt gjensidig. Hun sier at hun ikke savner noe i forholdet vårt og at jeg er verdens beste ektemann. Hun sier at årsaken til dette krumspringet er behov for spenning og for å vise seg selv at hun fremdeles er seksuelt attraktiv. Hun sier også at hun er veldig fornøyd med vårt sexliv, noe jeg egentlig ikke betviler. Til tross for dette var hun utro på en fest og hun har lagt detaljerte planer for videre utroskap med sin elsker. Seansene skulle foregå i vårt hjem når barna og jeg er bortreist på familiebesøk (til hennes familie!) Jeg har hatt det svært vondt etter denne episoden og livet mitt føles helt tomt for tiden. Vi er nå enige om å fortsette og jeg er fullstendig klar over at da må jeg stole på henne. Jeg har aldri vært utro og det vet min kone. Hun måtte jo vite at skilsmisse kan være en mulighet vis det hele ble oppdaget og jeg er sjokkert over at hun på denne måten gambler med tilværelsen til våre barn. De ville jo være de som ble mest rammet ved skilsmisse. Har noen erfaringer fra lignende opplevelser? Bør vi/jeg søke familierådgivning? Kan jeg stole på henne i fortsettelsen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22381-utro-kone/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solveig Vennesland, Familierådgiver Skrevet 18. mars 2001 Del Skrevet 18. mars 2001 Hei! Du har all grunn til å føle deg sveket og bedratt. Det verste for mange er lyvingen omkring utroskapen og at tilliten er borte. Når dere nå har bestemt å ville fortsette sammen, er det mye håp. Men på mange måter må dere bygge noe av forholdet opp igjen, sammen. Det tar tid og er slitsomt. Ting glir ikke tilbake på plass uten deres aktivitet. Mange har nytte av parsamtaler på Familiekontoret etter en slik affære. Det kan virke positivt å få en utenforstående til å komme med innspill. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22381-utro-kone/#findComment-95509 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Brynhild Skrevet 18. mars 2001 Del Skrevet 18. mars 2001 Kona di vet ikke hvor heldig ho er som har DEG!!!!! Still de krav du måtte ha for å få et godt liv, det fortjener du virkelig!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22381-utro-kone/#findComment-95729 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Medulla Skrevet 10. september 2001 Del Skrevet 10. september 2001 Hei! Du har all grunn til å føle deg sveket og bedratt. Det verste for mange er lyvingen omkring utroskapen og at tilliten er borte. Når dere nå har bestemt å ville fortsette sammen, er det mye håp. Men på mange måter må dere bygge noe av forholdet opp igjen, sammen. Det tar tid og er slitsomt. Ting glir ikke tilbake på plass uten deres aktivitet. Mange har nytte av parsamtaler på Familiekontoret etter en slik affære. Det kan virke positivt å få en utenforstående til å komme med innspill. En gang løgner - alltid løgner? Kan man tro at en som har løyet til man over lengre tid - kanskje år, plutselig skal slutte å lyve? Vil ikke det være å håpe på et "under"? Jeg har tatt min mann i å lyve gang på gang.... nå planlegger vi separasjon, for jeg greier ikke å stole på han mer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/22381-utro-kone/#findComment-134350 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.