Gå til innhold

Matlaging

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg ikke mor, men jeg lager mye fra bunnen av (også på hverdagen). Det er ikke mye ferdigmat jeg synes smaker godt.

Når kjæresten min er hjemme (han er sjømann), lager jeg/vi også gormetmat. Det meste går an hvis man har en god oppskrift. Når jeg er alene hender det også jeg bare koker pasta og steker pølser.

Jeg har lært en del på en tidligere jobb hvor jeg noen ganger ble kastet ut i å kokkerere flere retter til 40 personer når kokken ikke kunne komme.

Gjest Settlers
Skrevet

Ja, jeg begynte å lure på det samme. 4-retters med alt laget fra scratch.. Er ikke helt meg det nei :-) Her hos oss går det på halvfabrikata, men som oftest med personlig vri ;-)

amerikafareren
Skrevet

Du skal ike bare lage pasta, du skal dyrke og male melet selv, og legge eggene.

:-)

Fersk pasta smaker ikke godt. Da velger jeg heller Sopps tørre, gode og praktiske strikkepinner.

Dyrke melet er nesten umulig, men legge eggene er da definitivt umulig.

amerikafareren
Skrevet

Jeg kan lage hele små gourmetmåltider av en Grandiosa som grunnlag. ikke så ofte.

Er oppskriften en hemmelighet;)

Skrevet

Er oppskriften en hemmelighet;)

Man tager en høne....

:-)

Neida. bare slenger på det jeg har, krydder og ost på toppen. En slags moderne Dagobert-smørbrød.

Gjest husmora uten e stoff
Skrevet

Jeg lager stort sett all mat fra bunnen av, og bruker masse gode rådvarer. Trenger ikke bruke så lang tid heller. Enkel, god mat og variert mat. Før gikk det bare i Toro osv , men den tiden er over:)

Faktisk ganske gøy og følelsen av å spise "ordentlig " mat er deilig.

Skrevet

*Flirer* Jeg lager hvitsausen fra bunnen av.... ;o)

Skrevet

Jeg er ikke husmor og jeg lager aldri is, men jeg lager mye mat fra bunnen av i helgene.

Å lage mat har faktisk blitt en kjær hobby for meg, og jeg synes det er moro å prøve ut nye oppskrifter som jeg finner i ukebladene.

Faktisk bruker moren min mer halvfabrikata og ferdigmat enn jeg gjør. Jeg lurer litt på åssen jeg skal tolke det.

serendipity
Skrevet

JA, det hender faktisk at jeg gjør det. Men må inrømme at det da ikke er til gubben og meg. Men om vi har gjester. Ikke alltid like flott selv om vi har gjester da...

Skrevet

Jeg kan lage hele små gourmetmåltider av en Grandiosa som grunnlag. ikke så ofte.

Hvis noe med grandisbasis kan defineres som gourmetmåltid er jeg glad jeg ikke bor sammen med deg....

Skrevet

Hvis noe med grandisbasis kan defineres som gourmetmåltid er jeg glad jeg ikke bor sammen med deg....

Når russisk kaviar er gourmet, så er hva som helst gourmet. Den smaker helt jævlig tran og bare salt.

På Island er råtten hai og sylta saueballer gourmet (sier de selv).

Trøfler er heller ikke godt i det hele tatt.

amerikafareren
Skrevet

Jeg er ikke husmor og jeg lager aldri is, men jeg lager mye mat fra bunnen av i helgene.

Å lage mat har faktisk blitt en kjær hobby for meg, og jeg synes det er moro å prøve ut nye oppskrifter som jeg finner i ukebladene.

Faktisk bruker moren min mer halvfabrikata og ferdigmat enn jeg gjør. Jeg lurer litt på åssen jeg skal tolke det.

Trenger du å tolke noe utav det at moren din lager mer halvfabrikata enn du gjør? Synes ikke det er noe merkelig.

amerikafareren
Skrevet

Jeg tror ikke Pizza Grandiosa ville være min største utfordring i samboerskap med keinstein;)

mariaflyfly
Skrevet

Jeg tror ikke Pizza Grandiosa ville være min største utfordring i samboerskap med keinstein;)

*knegg*

Gjest Kitty Cat 82
Skrevet

Skulle gjerne laget mye mat fra scratch, men det er alltid så mye jeg mangler av ingredienser!

Vi har sjelden mer enn noen epler og agurk av frukt og grønt i kjøleskapet... Så skal vi lage en "skikkelig" middag, så må vi bruke mye tid og penger der og da for å ha det som trengs. Noe av det vil kanskje lønne seg å kjøpe, men enkelte ting vil aldri bli spist opp...

Jeg har dessverre ikke så mye på lur i skuffer,skap og fryser som min mor...

Så da blir det halvfabrikater med personlig vri, men ikke så ofte... Min kjære gremmes hver gang jeg sier "jeg har prøvd noe nytt" for han er veldig skeptisk til annerledes mat, spesielt sterk mat...

Og det er synd for jeg liker veldig godt sterk mat! Og mye grønsaker! Han liker ikke noen av delene, og jeg gidder ikke alltid lage tilbehør bare for meg...

Så da blir det det enkle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...