Gå til innhold

Trafikk: de trenger ikke strekke ut hånda lenger

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Når det skjer ulykker, så blir det rettssak. Forvirring på dette punktet skaper uforutstigbarhet i allerede uforutsigbare rettsforsamlinger.

Hvis skolene har lært bort å strekke ut armen i 30 år.... og bilistene er vant til at de gjør det, plutselig så gjør de det ikke lenger?

Det er ennå ikke opp til enhver å gå på rødt heldigvis, men snart.

Hvis du hopper ut i veien på rødt lys og blir påkjørt, er det din feil.

Hvordan du holder armen har fint lite med saken å gjøre.

Skrevet

Når det skjer ulykker, så blir det rettssak. Forvirring på dette punktet skaper uforutstigbarhet i allerede uforutsigbare rettsforsamlinger.

Hvis skolene har lært bort å strekke ut armen i 30 år.... og bilistene er vant til at de gjør det, plutselig så gjør de det ikke lenger?

Det er ennå ikke opp til enhver å gå på rødt heldigvis, men snart.

Man behøver ikke lære ungene å gå på grønt lenger. Samferdselsetaten fjerner lyskryss nå fordi det går mye raskere med rundkjøring så får unga smyge seg rundt bilene.

Skrevet

Hehe, hvis jeg hadde sett deg, en voksen mann, holde strak arm når du krysser veien, hadde jeg ganske sikkert trodd du var tilbakestående. :)

Enkelte ganger er jeg usikker på om biler ser meg eller vil kjøre, ofte midt ute i fotgjengerfeltet, da er det bedre med en utsrakt arm enn at de kjører meg ned.

Better safe than sorry.

Skrevet

Som prinsipp, ja. Men som regel venter jeg til bilene har passert, og går når det er klart. Hvis noen likevel stopper ubedt, så går jeg. er det ingen biler, så går jeg.

Bilene SKAL stoppe ubedt. Selv stopper jeg alltid.

Skrevet

Selvfølgelig skal man lære unger å stoppe opp og se seg for før de skal gå over gata.

Men fra det til å forvente at voksne mennesker skal stå der med ereksjon i armen mens de ser ut som idioter, er et stort steg i gal retning.

De fleste bilister er oppmerksomme på lette trafikanter, men det vil alltid finnes en eller annen idiot som nærmest slenger seg ut i veien.

"ereksjon i armen"

*lol*

Skrevet

Da blir det en ytterligere ansvarsforskyvning over på bilister som kanskje ikke er helt rimelig. Hvis fotgejengerne benytter sin rett til å gå rett ut i veien uten å se om det kommer bil, da vil noen dø, og andre får en traumatisk opplevelse som de kanskje ikke i praksis har mulighet til å avverge.

Jeg har mange ganger sett svarte fotgjengere uten refleks gå rett ut i veien, de dukker opp av ingenting. De tror at jeg ser dem og det gjør jeg også, men en gang i blant litt for sent. For deres egen sikkerhets skyld ville jeg håpet at de var pliktig til å stoppe opp og strekke ut hånda. Hvis jeg da ikke ser dem, så blir de bare litt sure, ikke døde eller skadet.

Jeg er livresdd svarte syklister, de kommer som skutt ut av mørket og skremmer vettet av meg.

Det er da normalt og vente til bilen har stoppet...

Gjest vioola
Skrevet

jeg har opplevd å ikke komme meg over fotgjenger felt hvis jeg står og venter på at bilene skal stoppe. De bare kjører rett forbi og jeg blir stående i evigheter. ikke f om strekker handa frem.

Skrevet

jeg har opplevd å ikke komme meg over fotgjenger felt hvis jeg står og venter på at bilene skal stoppe. De bare kjører rett forbi og jeg blir stående i evigheter. ikke f om strekker handa frem.

Tviholde på retten din til døden skiller dere ad?

Da blir retten til en gravskrift.

"Hun døde, men hadde rett."

Gjest vioola
Skrevet

Tviholde på retten din til døden skiller dere ad?

Da blir retten til en gravskrift.

"Hun døde, men hadde rett."

hehe ja , visse tingen er jeg beredt å gå i graven for , og det å ikke strekke ut hånda er en av dem

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...