Gå til innhold

Lønn, miljøterapeut på natt?

Anbefalte innlegg

Gjest håperikkedet...

Er det noen her som har peiling på hva en miljøterapeut på natt har? Jeg er ansatt i staten og er i lønstrinn 40. Jeg skal jobbe 75% natt, hvilende.

Noen som kan hjelpe meg? Jeg jobber 100% turnus nå og lurer på om jeg kommer til å gå ned i lønn....

Fortsetter under...

Jeg jobber som miljøarbeider på en institusjon,som vikar.

Vi har 140 kr timen i uka og 160 i helgen.Hos oss er alle lønnet likt,enten du har utdanning eller ikke.

Om natten har vi lønn for 20 min pr hele time.

Den timelønnen du beskriver, er det grunnlønn på dag, eller er det totalen av grunnlønn og nattillegg?

amerikafareren

Jeg jobber som miljøarbeider på en institusjon,som vikar.

Vi har 140 kr timen i uka og 160 i helgen.Hos oss er alle lønnet likt,enten du har utdanning eller ikke.

Om natten har vi lønn for 20 min pr hele time.

Dette høres veldig rart ut. Alle er lønnet likt og den lønna du snakker om er noe av det dårligste som finnes. At ikke de ansatte får lønn etter utdannelse og ansiennitet må være ulovlig i høyeste grad. Ikke snakk om at jeg ville jobbet for samme lønn som en 18-åring som har ingen utdannelse eller erfaring.

160 kr. en lørdagskveld kan være lønn for en nybegynner, men jeg tror ikke at dere har mange voksne vernepleiere for denne lønnen.

Annonse

...den evige natteravn...

Ja, du vil helt klart få mindre inntekt. Lønnstrinn og tillegg beholder du, men på hvilende vakter får du betalt for 1/3 av den tiden du er på jobb.

Har du feks. en hvilende vakt på 9 timer, får du betalt for 3 timer.

Gjest sånn har vi det.

Dette høres veldig rart ut. Alle er lønnet likt og den lønna du snakker om er noe av det dårligste som finnes. At ikke de ansatte får lønn etter utdannelse og ansiennitet må være ulovlig i høyeste grad. Ikke snakk om at jeg ville jobbet for samme lønn som en 18-åring som har ingen utdannelse eller erfaring.

160 kr. en lørdagskveld kan være lønn for en nybegynner, men jeg tror ikke at dere har mange voksne vernepleiere for denne lønnen.

Det er mye mulig at dette er lav lønn.Grunnlønnen ligger påca 270000 pluss et tillegg på ca 30000 i året fordi vi jobber flere døgn sammenhengende.Årslønnen kommer da opp i ca 300000.

Ulovlig er det nok heller ikke ( de fleste på arbeidsplassen er organisert).

Og vi har flere voksne vernepleiere på jobb hos oss og i tillegg en barnevernspedagog.De som er teamledere får noen kroner høyere timelønn når de er på jobb.

Skjønner at det kan oppfattes som urettferdig at jeg(uten utdannelse) skal få samme lønn som kollegaen min som er utdannet vernepleier.

Men sånn har de valgt å gjøre det på vår arbeidsplass,har strengt tatt heller ikke hørt om så mange andre som tjener så fett innenfor barnevernstjenesten.

Gjest sånn har vi det

Den timelønnen du beskriver, er det grunnlønn på dag, eller er det totalen av grunnlønn og nattillegg?

Grunnlønnen er ca 270000 i året.I tillegg får vi ca 30000 kr fordi vi jobber flere døgn sammenhengende. Vi går turnus.Samlet totalt ligger vi på 300000 i året.Tror det er ganske normalt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...