Gå til innhold

Lønn, miljøterapeut på natt?

Anbefalte innlegg

Gjest håperikkedet...

Er det noen her som har peiling på hva en miljøterapeut på natt har? Jeg er ansatt i staten og er i lønstrinn 40. Jeg skal jobbe 75% natt, hvilende.

Noen som kan hjelpe meg? Jeg jobber 100% turnus nå og lurer på om jeg kommer til å gå ned i lønn....

Fortsetter under...

Jeg jobber som miljøarbeider på en institusjon,som vikar.

Vi har 140 kr timen i uka og 160 i helgen.Hos oss er alle lønnet likt,enten du har utdanning eller ikke.

Om natten har vi lønn for 20 min pr hele time.

Den timelønnen du beskriver, er det grunnlønn på dag, eller er det totalen av grunnlønn og nattillegg?

amerikafareren

Jeg jobber som miljøarbeider på en institusjon,som vikar.

Vi har 140 kr timen i uka og 160 i helgen.Hos oss er alle lønnet likt,enten du har utdanning eller ikke.

Om natten har vi lønn for 20 min pr hele time.

Dette høres veldig rart ut. Alle er lønnet likt og den lønna du snakker om er noe av det dårligste som finnes. At ikke de ansatte får lønn etter utdannelse og ansiennitet må være ulovlig i høyeste grad. Ikke snakk om at jeg ville jobbet for samme lønn som en 18-åring som har ingen utdannelse eller erfaring.

160 kr. en lørdagskveld kan være lønn for en nybegynner, men jeg tror ikke at dere har mange voksne vernepleiere for denne lønnen.

Annonse

...den evige natteravn...

Ja, du vil helt klart få mindre inntekt. Lønnstrinn og tillegg beholder du, men på hvilende vakter får du betalt for 1/3 av den tiden du er på jobb.

Har du feks. en hvilende vakt på 9 timer, får du betalt for 3 timer.

Gjest sånn har vi det.

Dette høres veldig rart ut. Alle er lønnet likt og den lønna du snakker om er noe av det dårligste som finnes. At ikke de ansatte får lønn etter utdannelse og ansiennitet må være ulovlig i høyeste grad. Ikke snakk om at jeg ville jobbet for samme lønn som en 18-åring som har ingen utdannelse eller erfaring.