Gå til innhold

Filter i vaskemaskinen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vasket to ullgensere i maskina, og de kommer ut med masse lyse flak av noe ekkelt noe. Aner ikke hva det er, men det går iallefall ikke bort selv om jeg vasker på nytt.

Jeg har også kjørt maskina på max temperatur uten klær, men det ser ut til at det bare kommer mer flak på ulltøyet. Ullprogrammet er jo mye stilleliggende i mye vann. Kanskje maskina er skitten en eller annen plass og dette løsner når trommelen koser seg med masse vann som er stille.

Urk! Jeg vurderer å kaste de to genserne, var litt ekkelt dette her. Og tør jeg vaske mer klær i maskina?

Skrevet

Jeg er en stakkar husmor, som ikke skjønner dette selv.

Help?

Skrevet

Help?

Hvor gammel er vaskemaskinen? Hvis det fortsatt er garanti på den ville jeg kontaktet selgeren. Jeg ville vel kontaktet uansett, for å høre om de vet hva det er.

Skrevet

Help?

Forresten kan det være kalk?

Skrevet

Hvor gammel er vaskemaskinen? Hvis det fortsatt er garanti på den ville jeg kontaktet selgeren. Jeg ville vel kontaktet uansett, for å høre om de vet hva det er.

Kjøpt høsten 2002. Hvor lenge har en garanti på vaskemaskiner?

Skrevet

eller kanskje en eller annen har "glemt" en papirlapp i en lomme etc..

Det er pyton og fjerne, har gjort tabben selv:-)

Skrevet

Kjøpt høsten 2002. Hvor lenge har en garanti på vaskemaskiner?

Minumum fem år på ting som kan forventes å vare så lenge, så garantien gjelder stadig.

PS! Mange steder påstår de allikevel at det ikke er så lang garanti. Hvis de gjør det, ikke gi deg, men få tak i en brosjyre med forbrukerloven, eller hva den nå heter den loven.

Sakset fra http://forbrukerportalen.no/portal/Publikasjoner/1023824302.54/1023964913.16 :

"Hvis det nye TV-apparatet eller vaskemaskinen din slutter å fungere tre år etter at du kjøpte det, skal selgeren normalt sett betale reparasjoner etc…. Hvis det er tvil om årsaken til mangelen kan ikke selgeren slippe unna ansvaret ved å hevde at feilen skyldes slitasje eller unormal bruk. Det er selgersiden som må sannsynliggjøre at feilen skyldes forhold du er ansvarlig for. Det vil med andre ord si at dersom selgersiden ikke finner årsaken til feilen må selgeren dekke reparasjonen."

Hvis det er noe galt med vaskemaskinen da, kanskje bare et filter eller lignende som skal skiftes (og så slipper du sette deg inn i alle disse innviklede lovene som undertegnede i hvertfall ikke forstå helt).

Gjest Thekla84
Skrevet

Har du renset lofilteret?

Hei, ser du spør cecily om hun har sjekket lofilteret i vaskemaskina. Det har jeg aldri tenkt på. Jeg og samboeren min har hatt denen vaskemaskinen i over 2 år uten å sjekke det. Kan det være kjipt?? huff...

Skrevet

Hei, ser du spør cecily om hun har sjekket lofilteret i vaskemaskina. Det har jeg aldri tenkt på. Jeg og samboeren min har hatt denen vaskemaskinen i over 2 år uten å sjekke det. Kan det være kjipt?? huff...

hehe tenkte ikke på det selv før min maskin begynte og krangle.. *flau*

men fant det ut da jeg ringte og klaget, det første han spurte meg om var: Har du tømt lofilteret regelmessig!!!

jeg la på røret;-) hehe

Skrevet

men fant det ut da jeg ringte og klaget, det første han spurte meg om var: Har du tømt lofilteret regelmessig!!!

jeg la på røret;-) hehe

Hvordan tømmer man lofilteret? Eller: hvor?

Gjest Thekla84
Skrevet

jeg la på røret;-) hehe

Hehehe ;) huff, jah, da bør jo jeg gjøre det så fort som mulig. Men jeg aner ikke hvor det er. Er det et sånn rundt lokk helt nedrest på maskinen? Jeg har en sånn gammeldagsmaskin (den er bare 2 år gammel) men den har sånn jern-lokk slik at man putter klærne loddrett ned i maskinen og ikke vannrett inn. Så den er uten sånn rundt vindu kan du si...

Skrevet

Hvordan tømmer man lofilteret? Eller: hvor?

stort sett er det en liten luke foran på maskinen, nederst mot gulvet:-)

denne åpner du "ikke lett alltid", også er der en "dings" du må skru ut, da følger filteret med og endel vann:-)

lett og se nr man omsider oppdager det:-) *flau fortsatt*

Skrevet

Hehehe ;) huff, jah, da bør jo jeg gjøre det så fort som mulig. Men jeg aner ikke hvor det er. Er det et sånn rundt lokk helt nedrest på maskinen? Jeg har en sånn gammeldagsmaskin (den er bare 2 år gammel) men den har sånn jern-lokk slik at man putter klærne loddrett ned i maskinen og ikke vannrett inn. Så den er uten sånn rundt vindu kan du si...

på min maskin er det nederst mot gulvet i front, bak en liten plastluke:-)

Gjest Thekla84
Skrevet

på min maskin er det nederst mot gulvet i front, bak en liten plastluke:-)

Da er det nok den sirkel-formede tingen der nede mot front hos meg også. Det betyr at det kan skjule seg ganske mye rart inni der da... jeg gleder meg ikke akkurat til å resne ;) hehe

Skrevet

Da er det nok den sirkel-formede tingen der nede mot front hos meg også. Det betyr at det kan skjule seg ganske mye rart inni der da... jeg gleder meg ikke akkurat til å resne ;) hehe

*ler* sikkert bare en masse lo:-)

men tørrere tøy etter sentrifugering får du definitivt etter rensen:-)

Skrevet

Har ikke rensa mitt jeg heller. Kom til å tenke på det nå.. ugh..

Skrevet

denne åpner du "ikke lett alltid", også er der en "dings" du må skru ut, da følger filteret med og endel vann:-)

Min nye har ikke slikt filter, enda jeg ble ansett som idiot (av folka i el-butikken) som ikke fant det :-)

Ikke lommelykt en gang hjalp, det er ikke noe filter på den.

Jeg glemmer ikke han irriterte som skulle vise meg i en instruksjonsbok hvor filteret satt, og det ikke sto noe om noe filter der heller. uansett hvor mye han bladde :-)

Skrevet

Min nye har ikke slikt filter, enda jeg ble ansett som idiot (av folka i el-butikken) som ikke fant det :-)

Ikke lommelykt en gang hjalp, det er ikke noe filter på den.

Jeg glemmer ikke han irriterte som skulle vise meg i en instruksjonsbok hvor filteret satt, og det ikke sto noe om noe filter der heller. uansett hvor mye han bladde :-)

*misunnelig*

Ganske ekkelt det filteret der:-)

hva slags maskin har du da?

Skrevet

Det får jeg heller sjekke snart. Jeg er ganske sikker på kjæresten ikke har gjort det, og maskinen er mer enn to år gammel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...