Gå til innhold

å falle for menn som ligner på sin far

Anbefalte innlegg

Gjest tuulla
Skrevet

Er det slik at man faller for menn som ligner på sin far? Jeg har blitt skikkelig forelska i en gutt som er svært lik min far. Både i utseende og i personlighet. Hvorfor er det egentlig slik? Er det tryggheten man føler på?

Gjest togli
Skrevet

Jeg kan ikke si at mannen min ligner faren min av utseende akkurat, men vi tre søstrene har menn som er litt like hverandre utseendemessig :-)

Det jeg merker er at jeg på en måte forventer at mannen min skal være som faren min var. Det er nok tryggheten som spiller inn der, ja....

Gjest pekka
Skrevet

Veldig ofte er det slik. Ikke nødvendigvis utseendemessig, men oppførsel. En jente velger ofte mann som minner om faren, eller som er lik seg selv. Føler virkelig dette stemmer når jeg ser på mine venner også :)

Mary Poppins
Skrevet

Det høres merkelig ut, men jeg faller faktisk for gutter som likner litt på faren min. Den forrige kjæresten min liknet faktisk en god del på pappa da han var på min ex sin alder.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg har aldri fallt for menn som har lignet på min far.

Mannen min ligner hverken i utseende, oppførsel eller interesser.

Men jeg har et veldig godt forhold til min far, så jeg har ikke hatt behov for å finne en motsetning som et opprør.

Skrevet

Det er nok noe i det i noen tilfeller, og også andre veien, at menn velger kvinner som ligner deres mor.

Jeg liker tanken på det siste atskillig dårligere enn det første.

Skrevet

Det kan være tilfeldig, at du liker nettopp ham ?

Personlig har jeg falt for menn som er den totale motsetning av min far, både i utseende og lynne.

Jeg elsker min far, men jeg hadde ikke taklet å være gift med en av hans type.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det er nok noe i det i noen tilfeller, og også andre veien, at menn velger kvinner som ligner deres mor.

"at menn velger kvinner som ligner deres mor."

Jeg håper inderlig ikke at det gjelder for min mann! *Grøsser*

Men det vil jeg ikke spørre han om, enkelte ting er det like godt å ikke vite...

Gjest togli
Skrevet

Hehe, det er nok ikke mange som liker tanken på det, nei ;-)

Må samtidig få med at svigermora mi er super!! :-)

Skrevet

Da er det nok derfor min kjære overhode ikke ligner på min far. Trygghet er vel det siste jeg tenker på når det gjelder mitt faderlige opphav.

Skrevet

Hehe, det er nok ikke mange som liker tanken på det, nei ;-)

Må samtidig få med at svigermora mi er super!! :-)

Mi er også super, for hun ligger vel forvart på kirkegården!

Skrevet

*he he* Lett å si seg enig i det siste der, ja! :-)

Men når det gjelder _utseende_ har ihvertfall ikke min mann valgt en som er lik sin mor.

Men _jeg_ har valgt en som er svært lik (utseendemessig) denne moren! ;-)

Skrevet

*he he* Lett å si seg enig i det siste der, ja! :-)

Men når det gjelder _utseende_ har ihvertfall ikke min mann valgt en som er lik sin mor.

Men _jeg_ har valgt en som er svært lik (utseendemessig) denne moren! ;-)

Han ligner på moren sin men du ligner ikke på dem?

Da må det være noe med de indre egenskapene som er felles. Du er like klok og varmhjertet og skravlete som hans mor, kanskje?

Som du skjønner babler jeg i villelse.

Gjest lang fra pappa
Skrevet

Da er det nok derfor min kjære overhode ikke ligner på min far. Trygghet er vel det siste jeg tenker på når det gjelder mitt faderlige opphav.

Som om jeg skulle ha sagt det selv !:)

Skrevet

Min kjære er på ingen måter prikk lik min far, men da vi var på vinterferie slo det meg faktsik at de har et par-tre fellestrekk. Blant annet måtte min kjære hele tiden ut av løypa for å renne ned en eller annen usannsynlig bratt bakke med løssnø. Noe jeg husker fra barndommen at min far også bare måtte. En liten tilfeldighet, men det kan jo tyde på at jeg har valgt en mann som av type minner om min far.

Skrevet

Han ligner på moren sin men du ligner ikke på dem?

Da må det være noe med de indre egenskapene som er felles. Du er like klok og varmhjertet og skravlete som hans mor, kanskje?

Som du skjønner babler jeg i villelse.

Den første setningen er helt riktig.

:-)

Skrevet

Jeg har falt for en som er fullstendig ulik min far.

Min første kjærlighet hadde mange likhetstrekk med min far. Det forholdet funket ikke særlig bra, men pappa kom godt ut av det med fyren ;o)

Skrevet

Hehe. Skal tro om ikke det av og til kan være årsaken til at så mange svigermødre og svigerdøtre kommer dårlig overens.

På seg selv kjenner man andre, og alt det der. Når man ser sine egne svake sider, de man prøver hardt å holde i tømme, i et annet menneske ser man dem _veldig_ godt, og fordømmer dem. Og de gode felles egenskapene igjen, de kan føre til et konkurransforhold mellom de to som kjemper om å være duttebassens viktigste kvinne.

:-)

Gjest togli
Skrevet

Mi er også super, for hun ligger vel forvart på kirkegården!

;-)

laguna1365380434
Skrevet

Vel, det gjelder i hvertfall ikke meg, ingen av mine kjærester, ever, har lignet som mye som litt på min far, verken fysisk eller personlighetsmessig.De har faktisk vært helt fundamentalt ulike hart de, når jeg tenker på det.

Men jeg har jo hørt det der jeg også, at damer kan bli sammen med noen de synes blir trygge og gode og familiære, fordi de ligner på noen som faktisk er akkurat det.

Jeg har også hørt at slikt ofte også er medvirkende til å opretteholde de dårlige forholdene, de som kanskje burde brytes. Sånn far min drakk og slo, mannen min drikker og slår, og det er faktisk noe trygt og forutsigbart og kjent over dette, mye tryggere enn å være i en familesituasjon en ikke kjenner og derfor føler at en ikke behersker.

Har jeg hørt. Selvom en helt sikkert kan bli lykkelig og altså, det er ike det! ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...