Gå til innhold

Jeg skylder nettbutikken 1 øre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

jaja , vi har alle våre hellige kuer.

men å risikere å få inkassovarsel og at plutselig sitter der med et krav på mange hundre kroner ,eller betalingsannmerkning for å krangle om 1 krone.

Så lettskremt er jeg ikke, og det kan ikke skje meg noe. De nektet plent å ettergi 2,55 kr, enda de hadde rotet det grundig til for meg tidligere.

Inkasso er ikke "farlig".

Skrevet

Pass på å få kvittering, da!

Med fullt navn, stempel, foretaksnummer og underskrift.

Skrevet

Jeg håper de har vett til å stoppe. Hvis ikke, skal de få se på konfliktskaper.

hehe det tviler jeg ikke på, men reglene er sånn mener og tror jeg:at kan du ikke veksle må du la kunden gå:-)

Skrevet

Man skal oppleve mye rart.. :-)

Trassige voksne er no dritt.

Best å besvare trass med logikk.

Skrevet

hehe det tviler jeg ikke på, men reglene er sånn mener og tror jeg:at kan du ikke veksle må du la kunden gå:-)

Jeg ville aldri krevet inn kr 2,55 av en kunde. En med firmakonto betaler ofte 5-7 kr i gebyr pr innbetaling.

Gjest vioola
Skrevet

Så lettskremt er jeg ikke, og det kan ikke skje meg noe. De nektet plent å ettergi 2,55 kr, enda de hadde rotet det grundig til for meg tidligere.

Inkasso er ikke "farlig".

jo , jeg har vært treig med e n regning som i dag er på 1400.

opprinnelig var den på 250. men hvis du har såååå god råd så

Skrevet

Jeg ville aldri krevet inn kr 2,55 av en kunde. En med firmakonto betaler ofte 5-7 kr i gebyr pr innbetaling.

mener og tror du har retten på din side om du møter opp personlig og ber dem veksle en krone:-)

Dette er selvfølgelig et prinsipp og ikke et spørsmål om noe annet, så jeg er enig med deg...

de kommer ingen vei om du trapper opp med kronestykket ditt:-) "før fristen selvfølgelig"...

Skrevet

jo , jeg har vært treig med e n regning som i dag er på 1400.

opprinnelig var den på 250. men hvis du har såååå god råd så

Hvis du virkelig ikke har bealt, og har gjort formfeil etter en normal handel, så er det riktig.

Til slutt ender den opp på 6500 kr når det blir utleggsforretning.

Skrevet

mener og tror du har retten på din side om du møter opp personlig og ber dem veksle en krone:-)

Dette er selvfølgelig et prinsipp og ikke et spørsmål om noe annet, så jeg er enig med deg...

de kommer ingen vei om du trapper opp med kronestykket ditt:-) "før fristen selvfølgelig"...

En krone betalt kontant som de ikke kan veksle.

Kanskje jeg ettergir dem 1 øre under tvil hvis de tar 20 armhevninger, nakne.

Gjest liede
Skrevet

Jeg lurer på hvilket inkassofirma som gidder å kjøpe den fordringen der. :)

Gjest ble sur
Skrevet

Det er da en kan lure på hva de tenker med.

Jeg var i en lignende sak med netcom, men jeg skylte et stort beløp i forhold til deg, nemlig hele 45 øre... jeg fikk ikke føre de ørene på neste regning, men måtte etter mye om og men betale de for seg. så jeg har et trekk fra min konto på hele 45 øre.

Gjest også sur
Skrevet

Jeg var i en lignende sak med netcom, men jeg skylte et stort beløp i forhold til deg, nemlig hele 45 øre... jeg fikk ikke føre de ørene på neste regning, men måtte etter mye om og men betale de for seg. så jeg har et trekk fra min konto på hele 45 øre.

Latterlig at de ikke bare kan slette de småbeløpene der. Vi skal betale gebyr for å betale regningen.

Skrevet

Jeg lurer på hvilket inkassofirma som gidder å kjøpe den fordringen der. :)

Det skal bli spennende.

De har nettopp påatått at kravet på 1 øre ikke er omstridt og at de da kan sende det til inkasso.

Problemet er bare at jeg ikke har nektet å betale.

Kanskje jeg skal be om en nedbetalingsavtale? Det kan bli harde renter.

Skrevet

Det er en slags gruppetenking.

Den som snakker med deg dekker seg bak regler og gidder ikke løfte en finger for å endre dem eller diskutere med en ledelse som sikkert ikke er særlig imøtekommende mot de ansatte. I USA og Tyskland er det ofte så ille at dustesaker kommer til retten. Ledelsen våkner ikke før det har gått til krig.

Som regel har det bare vært bagateller som en kompetent fullmaktshaver kunne ordnet med et blunk. Men gruppen og systemet er for dårlig oppbygd.

Skrevet

De ga seg!

De kunne kreditere likevel, og hadde en tapskonto de kunne føre det på.

Jeg lovte at jeg skulle handle masse av dem i framtida i pur takknemlighet for en slik nåderik handlemåte. En meget forutseende og kundevennlig bedrift med solide rutiner, internkontroll og handlekraft i krisesituasjoner som truet verdensøkonomiens eksistens.

Skrevet

De ga seg!

De kunne kreditere likevel, og hadde en tapskonto de kunne føre det på.

Jeg lovte at jeg skulle handle masse av dem i framtida i pur takknemlighet for en slik nåderik handlemåte. En meget forutseende og kundevennlig bedrift med solide rutiner, internkontroll og handlekraft i krisesituasjoner som truet verdensøkonomiens eksistens.

Gratulerer... :-)

Skrevet

Gratulerer... :-)

Jeg føler meg så fri! hehe

Kanskje jeg får sove i natt.

Skrevet

Jeg føler meg så fri! hehe

Kanskje jeg får sove i natt.

Lykke til med sovinga.. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...