Gå til innhold

Godt skrevet!

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Viktig skrevet.

Enig! Og aller viktigst: Skrevet med respekt for begge parter. Jeg har troen på at respekt er bedre enn angrep....

Skrevet

Enig! Og aller viktigst: Skrevet med respekt for begge parter. Jeg har troen på at respekt er bedre enn angrep....

Jo, enig i at det er godt skrevet.

Men mellom linjene kan du lese at forfatteren faktisk er engstelig, ja redd for utviklingen.

Er det grunn til å være så redd? Frykt er ikke bra. Vi må prøve å unngå frykten i det lengste, for det snevrer inn tankene og synsfeltet.

Gjest togli
Skrevet

Jo, enig i at det er godt skrevet.

Men mellom linjene kan du lese at forfatteren faktisk er engstelig, ja redd for utviklingen.

Er det grunn til å være så redd? Frykt er ikke bra. Vi må prøve å unngå frykten i det lengste, for det snevrer inn tankene og synsfeltet.

Det er vel naturlig å bli en smule engstelig i slike situsjoner...

Samtidig har du rett i at redsel ikke gjør saken bedre.

DOKTOR-GREG
Skrevet

Jeg synes ikke det var godt skrevet. Synes det minner mer om når Siv Jensen snakker med lavmælt psykopat-stemme at hun frykter innvandrere og et integrert samfunn.

For å være helt ærlig - at vi har en tilvekst av innvandrere i Norge, ser jeg ikke helt som det store problemet i landet her.

Gjest togli
Skrevet

Jeg synes ikke det var godt skrevet. Synes det minner mer om når Siv Jensen snakker med lavmælt psykopat-stemme at hun frykter innvandrere og et integrert samfunn.

For å være helt ærlig - at vi har en tilvekst av innvandrere i Norge, ser jeg ikke helt som det store problemet i landet her.

Jeg vil helst ikke bli sammenligna med Siv Jensen, bare så det er klart ;-)

FrP er vel et av de partiene jeg aldri i livet kunne ha stemt på!

Grunnen til at jeg likte artikkelen er at den tar opp problemstillinger vi alle bør tenke på mht. innvandringen. Jeg er på ingen måte imot innvandring og mener at de som virkelig trenger det skal få komme inn i landet vårt.

Vi må allikevel bli flinkere til å virkelig integrere innvandrerne slik at de får muligheten til å tilegne seg hensiktsmessige kunnskaper omkring vår kultur og våre verdier. Det er ikke snakk om at de skal bryte med sin egen kultur og religion, men at vi skal kunne leve side om side uten konflikter som skyldes ulik bakgrunn.

amerikafareren
Skrevet

Det er vel naturlig å bli en smule engstelig i slike situsjoner...

Samtidig har du rett i at redsel ikke gjør saken bedre.

Jeg er ikke enig i at dette var godt skrevet. Jeg synes ikke på noen måte forfatteren argumenterer med noe annet enn følelser på tross av at han begynner artikkelen med å liste opp hva han har av høyere utdannelse.

Han støtter med sine egne følelser noe som andre "synser" og det kan være vel og bra, men godt skrevet var det ikke og overhodet ikke argumentert.

Gjest togli
Skrevet

Jeg er ikke enig i at dette var godt skrevet. Jeg synes ikke på noen måte forfatteren argumenterer med noe annet enn følelser på tross av at han begynner artikkelen med å liste opp hva han har av høyere utdannelse.

Han støtter med sine egne følelser noe som andre "synser" og det kan være vel og bra, men godt skrevet var det ikke og overhodet ikke argumentert.

Grunnen til at jeg likte det var først og fremst fordi artikkelen ikke går til "angrep" på noen. Den drøfter og får tankevirksomheten til leseren igang...Synes iallefall jeg.

amerikafareren
Skrevet

Grunnen til at jeg likte det var først og fremst fordi artikkelen ikke går til "angrep" på noen. Den drøfter og får tankevirksomheten til leseren igang...Synes iallefall jeg.

Ja det er et synspunkt. Det tok jeg kanskje som selvfølge etter å lest forfatterens bakgrunn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...