Gå til innhold

Vikariat og sykmelding...

Gjest Vil ikke sykmeldes men har kanskje ikke noe valg..

Anbefalte innlegg

Gjest Vil ikke sykmeldes men har kanskje ikke noe valg..
Skrevet

Jeg er for tiden i et 3 mnd.vikariat i en 100% stilling.

De siste 3 ukene har vært et sant helvete. Jeg sliter med at jeg er svimmel og dødssliten da det er et umenskelig press på jobben. Det går i 100 hele dagen og jeg kjenner jeg er svimmel, varm og til tider så ille at jeg har lyst til å kaste opp.

Nå ringte jeg fastlegen min og de skal ta blodprøver av meg, de sa jeg abselutt bør holde meg hjemme. Men jeg har ikke hjerte til å ikke dra på jobb. Det vil gå utover de andre og jeg har veldig lyst på fast jobb etter hvert. De har spurt om jeg er interessert og det er jeg.

Men nå sa legen at han skulle sykmelde meg for minst 14 dager i første omgang. Jeg sa nei og at jeg må på jobb og at vi heller kan vente til jeg har fått svar på blodprøvene.

Men jeg sliter... er svimmel og føler jeg helt utenfor min egen kropp for tiden. Er jo så avhengig av de få pengene jeg tjener som vikar også, og er redd jeg får mindre hvis jeg sykmelder meg? Aner ikke hvordan reglene er nå? Er så mange år siden jeg trengte sykmelding og alt er jo forandret? Hva skjer vist legen sier jeg ikke får lov til å jobbe og sykmelder meg? Hvor mye mindre får jeg i lønn da?

Andre som har vært plaget av svimmelhet? Hva var grunnen til det?

Gjest bare en bruker
Skrevet

Svimmelhet kan være et symptom på høyt blodtrykk.

Skrevet

Du taper ikke penger på å være sykemeldt, du får den lønna du egentlig skulle hatt. trenger ikke bekymre deg for det. Hvis du sliter sånn som du gjør nå er det kanskej ikke så dumt å være borte somlegen sier. Da er di forhåpentligvis frisk og rask og uthvilt når du kommer tilbake. kanskje det rett og lsett er stresset so mgjør deg svimmel og kvalm? Lykke til !

Gjest kanskje deg også?
Skrevet

Svimmelheten kan komme av at du er sliten. Slik er det i hvertfall for meg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...