Gå til innhold

Kan jeg trene??

Anbefalte innlegg

Gjest litt syk dame
Skrevet

Kan jeg trene når jeg er litt syk, er forkjølet, tett i nesa og litt vondt-ubehag i kroppen..? Jeg føler et slankeprogram så er litt avhegig av å trene regelmessig.

Har ikke feber... Takknemlig for svar!

Gjest Snøhette
Skrevet

Tren, men lytt til kroppen og stopp hvis du merker at det blir for mye. Legg opp til litt lettere trening, og ikke sats på å gjennomføre hele programmet.

Gjest Marres
Skrevet

Man skal helst ikke trene når man er syk. Når forbrenningen øker under trening og ting "blir satt i gang i kroppen" kan det være fare for at bakterier/virus o.l "sprer" seg og at man blir sykere. Når det er sagt, så skjønner jeg godt situasjonen. JEg er selv avhengig av å trene og har selv trent når jeg har vært syk. Effekten av den treningen kan vel diskuteres, men må man så må man :)Har vel noe med samvittigheten å gjøre. Har opplevd at det å trene når sykdommen er på retur faktisk kan være bra da det føles ut som den forsvinner fortere. Er enig med snøhette; lytt til kroppen, og ikke press deg for hardt.

Men har man feber er trening fyfy! Da klarer til og med jeg å holde sofaen.

Gjest sirikat
Skrevet

Du burde ikke. Immunforsvaret blir nedsatt av trening når man er syk.

Skrevet

Min erfaring fra en aktiv fortid:-)

Hvis du bare er snørrete og tett, men ikke har feber, går det bra å trene.

Hvis du har feber, bør du stå over.

Skrevet

Mitt råd er nei, slik du beskriver det.

Hvis man har en snufseforkjølelse som ikke påvirker allmenntilstanden er det greit, men hvis du har vondt i kroppen og føler deg syk, bør du vente.

Gjest Aimabel
Skrevet

tren litt hvis du orker, men _ikke_ hardtrening!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...