Gjest litt syk dame Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Kan jeg trene når jeg er litt syk, er forkjølet, tett i nesa og litt vondt-ubehag i kroppen..? Jeg føler et slankeprogram så er litt avhegig av å trene regelmessig. Har ikke feber... Takknemlig for svar! 0 Siter
Gjest Snøhette Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Tren, men lytt til kroppen og stopp hvis du merker at det blir for mye. Legg opp til litt lettere trening, og ikke sats på å gjennomføre hele programmet. 0 Siter
Gjest Marres Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Man skal helst ikke trene når man er syk. Når forbrenningen øker under trening og ting "blir satt i gang i kroppen" kan det være fare for at bakterier/virus o.l "sprer" seg og at man blir sykere. Når det er sagt, så skjønner jeg godt situasjonen. JEg er selv avhengig av å trene og har selv trent når jeg har vært syk. Effekten av den treningen kan vel diskuteres, men må man så må man :)Har vel noe med samvittigheten å gjøre. Har opplevd at det å trene når sykdommen er på retur faktisk kan være bra da det føles ut som den forsvinner fortere. Er enig med snøhette; lytt til kroppen, og ikke press deg for hardt. Men har man feber er trening fyfy! Da klarer til og med jeg å holde sofaen. 0 Siter
Gjest sirikat Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Du burde ikke. Immunforsvaret blir nedsatt av trening når man er syk. 0 Siter
....AV Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Min erfaring fra en aktiv fortid:-) Hvis du bare er snørrete og tett, men ikke har feber, går det bra å trene. Hvis du har feber, bør du stå over. 0 Siter
Babette Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Mitt råd er nei, slik du beskriver det. Hvis man har en snufseforkjølelse som ikke påvirker allmenntilstanden er det greit, men hvis du har vondt i kroppen og føler deg syk, bør du vente. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 tren litt hvis du orker, men _ikke_ hardtrening!! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.