Sofline Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Jeg prøver å finne meg en sommerjobb, og har funnet en bedrift som har lyst ut mange forskjellige stillinger. Jeg tror det er fem de lyser ut, og jeg er interessert i to av dem. (Altså kun en av dem, men det spiller ingen rolle hvem.) Hvordan skal jeg skrive det i søknaden? Normalt skriver man jo "jeg har sett "der og der" at dere leter etter "en sånn en", og søker herved stillingen." Hvordan gjør man det når det er to stillinger og man bare vil ha en? Håper jeg har skrevet dette forstålig. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Jeg _tror_ jeg ville sendt to søknader, én på hver stilling. Jeg inbiller meg at det ser mer ryddig ut om du ikke søker på "alt mulig" innen firmaet i samme søknad? 0 Siter
Sofline Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Skrevet 23. mars 2006 Persille skrev (På 23.3.2006 den 12.19): Jeg _tror_ jeg ville sendt to søknader, én på hver stilling. Jeg inbiller meg at det ser mer ryddig ut om du ikke søker på "alt mulig" innen firmaet i samme søknad? Den ene stillingen er som kjøkkenassistent, den andre som frokostanretter og "annet forefallende arbeide". Det er de samme kravene som stilles til begge. Jeg er redd søknadene så kan bli veldig like, eller gjør ikke det noe? Er du ikke arbeidsgiver? Hva slags søknader liker du? 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Sofline skrev (På 23.3.2006 den 12.28): Den ene stillingen er som kjøkkenassistent, den andre som frokostanretter og "annet forefallende arbeide". Det er de samme kravene som stilles til begge. Jeg er redd søknadene så kan bli veldig like, eller gjør ikke det noe? Er du ikke arbeidsgiver? Hva slags søknader liker du? Jeg liker søknader som ikke er en kopi av søknaden man får som eksempel hos aetat; "jeg tillater meg herved å søke bla bla bla" Om jeg hadde utlyst to så like stillinger - så tror jeg det hadde vært greit å søke begge i samme søknad. Det er vanskelig å søke på resepsjonist og kokk i samme liksom Men; jeg ville også foretrukket at du skrev hvilken du helst ville ha - da ville jeg vurdert deg der først, og om det ikke passet, så kunne du få den andre. Så blir det ikke helt på måfå. Og så liker jeg søknader med bilde, og søknader som er relevante. Jeg bryr meg ikke onkelen din har jobbet i restauranbransjen i hundre år - det er deg jeg vil vite noe om... Ellers, oversiktlige og ryddige - uten masse fancy krimskrams, border og sånt. Jeg er kanskje litt mer utsatt siden jeg har barnehage, og det er mange 17 år gamle jenter som gjerne vil jobbe der. De har sittet barmevakt for nabobarna og kjenner en som har jobbet i barnehage, osv... Lykke til 0 Siter
Sofline Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Skrevet 23. mars 2006 Persille skrev (På 23.3.2006 den 12.40): Jeg liker søknader som ikke er en kopi av søknaden man får som eksempel hos aetat; "jeg tillater meg herved å søke bla bla bla" Om jeg hadde utlyst to så like stillinger - så tror jeg det hadde vært greit å søke begge i samme søknad. Det er vanskelig å søke på resepsjonist og kokk i samme liksom Men; jeg ville også foretrukket at du skrev hvilken du helst ville ha - da ville jeg vurdert deg der først, og om det ikke passet, så kunne du få den andre. Så blir det ikke helt på måfå. Og så liker jeg søknader med bilde, og søknader som er relevante. Jeg bryr meg ikke onkelen din har jobbet i restauranbransjen i hundre år - det er deg jeg vil vite noe om... Ellers, oversiktlige og ryddige - uten masse fancy krimskrams, border og sånt. Jeg er kanskje litt mer utsatt siden jeg har barnehage, og det er mange 17 år gamle jenter som gjerne vil jobbe der. De har sittet barmevakt for nabobarna og kjenner en som har jobbet i barnehage, osv... Lykke til Tusen takk for hjelpen! :-) Bare et "lite" spørsmål til (øh.. to): Hvordan bør jeg skrive hvilken jobb jeg helst vil ha? Det blir vel litt teit med: "Jeg vil helst ha .... , men kan også ta til takke med ..... hvis ikke." Hvis jeg skal søke på to jobber i samme firma utlyst på samme tid og sender to søknader, bør jeg da skrive i søknadene at jeg også har søkt den andre jobben (er jo ikke sikkert det er samme som leser søknader til kokk og resepsjonist), og evt. hvilken jeg foretrekker? 0 Siter
Gjest sarah bernard Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Sofline skrev (På 23.3.2006 den 13.00): Tusen takk for hjelpen! :-) Bare et "lite" spørsmål til (øh.. to): Hvordan bør jeg skrive hvilken jobb jeg helst vil ha? Det blir vel litt teit med: "Jeg vil helst ha .... , men kan også ta til takke med ..... hvis ikke." Hvis jeg skal søke på to jobber i samme firma utlyst på samme tid og sender to søknader, bør jeg da skrive i søknadene at jeg også har søkt den andre jobben (er jo ikke sikkert det er samme som leser søknader til kokk og resepsjonist), og evt. hvilken jeg foretrekker? "Søknad på stilling som kjøkkenmedhjelper og stilling som tilbereder. kort presentasjon av deg og bla bla bla + hvor (og ev. når) du så stillingsannonsen Med denne søknaden ønsker jeg å søke på to av de utlyste stillinger. Ønsker fortrinnsvis å jobbe med "ditt", men anser også "datt" som aktuelt ift min utdannelse/erfaring og ønske." 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Sofline skrev (På 23.3.2006 den 13.00): Tusen takk for hjelpen! :-) Bare et "lite" spørsmål til (øh.. to): Hvordan bør jeg skrive hvilken jobb jeg helst vil ha? Det blir vel litt teit med: "Jeg vil helst ha .... , men kan også ta til takke med ..... hvis ikke." Hvis jeg skal søke på to jobber i samme firma utlyst på samme tid og sender to søknader, bør jeg da skrive i søknadene at jeg også har søkt den andre jobben (er jo ikke sikkert det er samme som leser søknader til kokk og resepsjonist), og evt. hvilken jeg foretrekker? Hmm... Om du søker på begge i samme kan du skrive "søknad på slik og sånn" som overskrift. Etterpå spesifiserer du at du er aktuell kandidat for begge stillingene. "Jeg søker fortrinnsvis stillingen som ... men ser at også stillingen som ... er aktuell for meg." Da har du jo prioritert dem. Om du sender to ville jeg ikke opplyst om at du søker begge - er det samme kontaktperson? Dersom det er samme kontaktperson tror jeg kanskje jeg ville ringt vedkommende først og spurt hva h*n ønsker - én eller to søknader. Da har du også gjort deg bemerket, og det kan være en fordel. 0 Siter
Sofline Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Skrevet 23. mars 2006 Persille skrev (På 23.3.2006 den 13.12): Hmm... Om du søker på begge i samme kan du skrive "søknad på slik og sånn" som overskrift. Etterpå spesifiserer du at du er aktuell kandidat for begge stillingene. "Jeg søker fortrinnsvis stillingen som ... men ser at også stillingen som ... er aktuell for meg." Da har du jo prioritert dem. Om du sender to ville jeg ikke opplyst om at du søker begge - er det samme kontaktperson? Dersom det er samme kontaktperson tror jeg kanskje jeg ville ringt vedkommende først og spurt hva h*n ønsker - én eller to søknader. Da har du også gjort deg bemerket, og det kan være en fordel. Takk igjen for hjelpen! Jeg tror ikke jeg sender to søknader til disse stillingene, siden de er så like. Jeg spurte bare i tilfelle jeg også skal søke andre jobber. Jeg bor på et typisk turistet sted som får fryktelig mange jobboppslag her om våren fra hoteller, restauranter, osv. 0 Siter
Sofline Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Skrevet 23. mars 2006 sarah bernard skrev (På 23.3.2006 den 13.09): "Søknad på stilling som kjøkkenmedhjelper og stilling som tilbereder. kort presentasjon av deg og bla bla bla + hvor (og ev. når) du så stillingsannonsen Med denne søknaden ønsker jeg å søke på to av de utlyste stillinger. Ønsker fortrinnsvis å jobbe med "ditt", men anser også "datt" som aktuelt ift min utdannelse/erfaring og ønske." Takk for tips! 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Sofline skrev (På 23.3.2006 den 13.28): Takk igjen for hjelpen! Jeg tror ikke jeg sender to søknader til disse stillingene, siden de er så like. Jeg spurte bare i tilfelle jeg også skal søke andre jobber. Jeg bor på et typisk turistet sted som får fryktelig mange jobboppslag her om våren fra hoteller, restauranter, osv. Jeg ville sett det litt an, og som jeg skrev kanskje ringt kontaktpersonen og spurt dersom det er samme person på alle stillingene du ønsker. Relevant spørsmål, du får markedsført deg litt - og det er ikke mas 0 Siter
Sofline Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Skrevet 23. mars 2006 Persille skrev (På 23.3.2006 den 13.30): Jeg ville sett det litt an, og som jeg skrev kanskje ringt kontaktpersonen og spurt dersom det er samme person på alle stillingene du ønsker. Relevant spørsmål, du får markedsført deg litt - og det er ikke mas Jeg får heller vurdere det en stund. Søknadsfristen er ikke før midt i april. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Sofline skrev (På 23.3.2006 den 13.34): Jeg får heller vurdere det en stund. Søknadsfristen er ikke før midt i april. Lykke til uansett, da 0 Siter
Gjest sarah bernard Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Sofline skrev (På 23.3.2006 den 13.29): Takk for tips! Bare hyggelig Lykke til! 0 Siter
Sofline Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Skrevet 23. mars 2006 Persille skrev (På 23.3.2006 den 13.35): Lykke til uansett, da Takker :-) 0 Siter
Gjest sarah bernard Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Sofline skrev (På 23.3.2006 den 13.34): Jeg får heller vurdere det en stund. Søknadsfristen er ikke før midt i april. Hvis du ikke har ringt og snakket med dem (allerede) så gjør det og spør litt om begge stillingene og si at "ja, da tar jeg og sender en felles søknad på disse to stillingene og dere får dem innen (dag)". Ring og vis interesse nå og ikke vent med å sende til søknadsfristen nærmer seg. Jo før jo heller. De husker bedre de første enn søknad nr 41 og 42. Lykke til! 0 Siter
Sofline Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Skrevet 23. mars 2006 sarah bernard skrev (På 23.3.2006 den 13.35): Bare hyggelig Lykke til! Takk :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.