Gå til innhold

Vikar i 2uker, sykmel.3uker...

Anbefalte innlegg

Gjest Jobbjobb
Skrevet

Jeg har et vikariat som går ut om 2 uker, men nå har legen sykmeldt meg i første omgang for 3 uker..

Hva skjer da? Får jeg vanlig lønn i 2 uker også er det stopp på inntekten?

Hjelp! Jeg har rett og slett ikke råd til å være syk. Ikke vil jeg det heller, jeg vil egentlig bare jobbe! :-(

Skrevet

Etter to uker tar trygdeetaten over i vanlige ansettelsesforhold i alle fall. Tror det samme vil skje i ditt tilfelle.

Gjest ggytu
Skrevet

Du ville da uansett ikke fått mer lønn etter 2 uker?

Gjest Mom33
Skrevet

Etter to uker går kontrakten din ut, men som en annen sier så overtar da trygdekontoret ansvaret for deg og du vil fortsette å få samme inntekt til du blir friskmeldt.

Du er jo avskåret fra å gå over i ny stilling, og det skal du ikke straffes økonomisk for.

Gjest Mom33
Skrevet

Du ville da uansett ikke fått mer lønn etter 2 uker?

Kanskje hun hadde gått direkte over i et annet vikariat? Det kan hun jo ikke når hun er sykemeldt.

Gjest jobbjobb
Skrevet

Kanskje hun hadde gått direkte over i et annet vikariat? Det kan hun jo ikke når hun er sykemeldt.

...ja jeg skulle jo gjerne ha gått over i et nytt vikariat, men det blir jo vanskelig hvis jeg er sykmeldt...

vanskelig dette her, helsa er noe dritt..

Gjest Mom33
Skrevet

...ja jeg skulle jo gjerne ha gått over i et nytt vikariat, men det blir jo vanskelig hvis jeg er sykmeldt...

vanskelig dette her, helsa er noe dritt..

Det er jo det som er poenget, da, at siden du ikke KAN jobbe (gå over til nytt vikariat) så skal du ikke straffes for det.

Derfor får du fortsatt samme utbetaling fra trygdekontoret som du får fra arbeidsgiver - selv når kontrakten din har gått ut.

Skrevet

Du får sykepenger fra trygdekontoret. Ikke sikkert at du får samme summen da, hvis du har jobbet lite kan du få gjennomsnittet av de siste tre årene isteden :o(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...