Gjest Jobbjobb Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Jeg har et vikariat som går ut om 2 uker, men nå har legen sykmeldt meg i første omgang for 3 uker.. Hva skjer da? Får jeg vanlig lønn i 2 uker også er det stopp på inntekten? Hjelp! Jeg har rett og slett ikke råd til å være syk. Ikke vil jeg det heller, jeg vil egentlig bare jobbe! :-( 0 Siter
Gemini Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Etter to uker tar trygdeetaten over i vanlige ansettelsesforhold i alle fall. Tror det samme vil skje i ditt tilfelle. 0 Siter
Gjest ggytu Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Du ville da uansett ikke fått mer lønn etter 2 uker? 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Etter to uker går kontrakten din ut, men som en annen sier så overtar da trygdekontoret ansvaret for deg og du vil fortsette å få samme inntekt til du blir friskmeldt. Du er jo avskåret fra å gå over i ny stilling, og det skal du ikke straffes økonomisk for. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Du ville da uansett ikke fått mer lønn etter 2 uker? Kanskje hun hadde gått direkte over i et annet vikariat? Det kan hun jo ikke når hun er sykemeldt. 0 Siter
Gjest jobbjobb Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Kanskje hun hadde gått direkte over i et annet vikariat? Det kan hun jo ikke når hun er sykemeldt. ...ja jeg skulle jo gjerne ha gått over i et nytt vikariat, men det blir jo vanskelig hvis jeg er sykmeldt... vanskelig dette her, helsa er noe dritt.. 0 Siter
Gjest Mom33 Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 ...ja jeg skulle jo gjerne ha gått over i et nytt vikariat, men det blir jo vanskelig hvis jeg er sykmeldt... vanskelig dette her, helsa er noe dritt.. Det er jo det som er poenget, da, at siden du ikke KAN jobbe (gå over til nytt vikariat) så skal du ikke straffes for det. Derfor får du fortsatt samme utbetaling fra trygdekontoret som du får fra arbeidsgiver - selv når kontrakten din har gått ut. 0 Siter
Dorthe Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Du får sykepenger fra trygdekontoret. Ikke sikkert at du får samme summen da, hvis du har jobbet lite kan du få gjennomsnittet av de siste tre årene isteden ( 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.