Gå til innhold

Hvordan skal jeg få bort kattpesslukt-

Anbefalte innlegg

Skrevet

av utedressen til poden?

I barnehagen legger de bestandig ut klærne til barna, etter at de har vært ute på ettermiddagen. Det har, etter lukten og dømme, vært en katt og tissa på regndressen til poden (det er først og fremst hetten som lukter pyton, men det er litt lukt ellers på dressen også).

Jeg har vasket regndressen på 30 grader, slik det står i vaskeanvisningen, men lukten er fortsatt like sterk.

Hva skal jeg gjøre da? Finnes det noe vidundermiddel jeg kan vaske den i, eller er den bare og kaste?

Gjest blomsterløk
Skrevet

Du kan jo prøve å la den ligge en stund i biotex-vann?

Mulig lukta forsvinner da?

Skrevet

Du kan jo prøve å la den ligge en stund i biotex-vann?

Mulig lukta forsvinner da?

ok, takk for svar. Kanskje jeg skulle prøve det ja.

Den har ligget i skittentøyskurven sammen med andre klær, så jeg får bare håpe at ikke lukten har smittet over på det andre tøyet :-\

Skrevet

Er ikke eddik egnet til å fjerne lukt tro?

Tips barnehagen om at de henger opp en solid knaggrekke utendørs hvis de skal legge igjen regntøyet ute! Å legge det på bakken er jo helt villt - jeg hadde blitt forbannet om det hadde skjedd hos oss.

Skrevet

Er ikke eddik egnet til å fjerne lukt tro?

Tips barnehagen om at de henger opp en solid knaggrekke utendørs hvis de skal legge igjen regntøyet ute! Å legge det på bakken er jo helt villt - jeg hadde blitt forbannet om det hadde skjedd hos oss.

Det henger noen knagger ute, så jeg vet ikke helt hva som har skjedd. Men jeg kan jo tenke meg til at det har falt av knaggen, og ned på bakken.

Huff, den stinker så fryktelig at jeg vurderer og kaste hele dressen i søpla :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...