Gå til innhold

Spørsmål om spennringer med diamant

Anbefalte innlegg

Gjest Kjempeanonym i dag
Skrevet

http://www.oleaas.no/

Er det noen som har en slik ring som den på forsiden her? Hvor godt sitter egentlig diamanten fast? Jeg synes ringen er aldeles nydelig, men ettersom jeg er en stor kløne så frykter jeg at den vil løsne og falle ut temmelig fort? Eller?

Gjest sarah bernard
Skrevet

Kjempefin ring... *sukk*

Har mistet diamanter som har vært festet bedre enn den der, så jeg ville ikke stolt på at det holdt så lenge.

Bruker man hendene litt, til mer enn husvask og tastaturklampring og filing av negler, så er dette kanskje ikke den beste ringen? Så litt dårlig festet ut, men veldig fin var den!

Gjest Kjempeanonym i dag
Skrevet

Kjempefin ring... *sukk*

Har mistet diamanter som har vært festet bedre enn den der, så jeg ville ikke stolt på at det holdt så lenge.

Bruker man hendene litt, til mer enn husvask og tastaturklampring og filing av negler, så er dette kanskje ikke den beste ringen? Så litt dårlig festet ut, men veldig fin var den!

Det er det jeg er strygt redd for ja... Så klønete som jeg er så er vel helt glatt ring det eneste som egentlig er aktuellt. ;o)

Gjest sarah bernard
Skrevet

Det er det jeg er strygt redd for ja... Så klønete som jeg er så er vel helt glatt ring det eneste som egentlig er aktuellt. ;o)

Håper du får svar fra noen som har/har hatt en slik ring.

Hilsen s.b., med ønske om en god forlovelsestid... :)

Gjest Nei - ikke i dag
Skrevet

Jeg har ikke erfaring med akkurat denne ringen, men jeg har brukt diamantringer i mange år uten å minste noen. Og jeg er ikke akkurat den mest forsiktige typen. (Husker at min bestefar sa at det var første gangen han hadde sett noen rense fisk på stranda med diamantring *ler*)

Har nå også begynt å bruke et kjede med et anheng som koster mange titusner av kroner. (Arvet) Krysser fingre for at det også går bra.

Dyrere ringer anbefales det å ta en sjekk på hvert år.

Det går nok helst bra:-)

Gjest Nillli
Skrevet

At du er klønete har da ingen betydning for om diamanten faller av eller ikke. Med mindre du konstant skubber hardt borti ting med ringfingeren.

Jobbet selv i gullsmedforretning tidligere og solgte en del av de ringene. Kan ikke huske at vi fikk noen klager. For diamanten skal selvsagt tåle daglig bruk og ikke falle ut. Det følger uansett med garanti.

Men skjønner ikke hvorfor noen vil kjøpe dem, da de er så tykke at man ikke klarer å få fingrene ordentlig sammen. Blir et sprik mellom fingrene rundt ringfingeren. Ikke direkte pent. Men men, smaken er som baken. :-)

Gjest potetgullet
Skrevet

Spennringen er såpass tykk og stiv i stammen at diamanten ikke faller ut. Belastningen på en ring skjer sjelden innenfra aksen og ut. Men får den en skikkelig smell (klemt i en dør) så vil stenen falle ut. Men det skjer da mi tilfelle med alle ringer.

Gjest Kjempeanonym i dag
Skrevet

At du er klønete har da ingen betydning for om diamanten faller av eller ikke. Med mindre du konstant skubber hardt borti ting med ringfingeren.

Jobbet selv i gullsmedforretning tidligere og solgte en del av de ringene. Kan ikke huske at vi fikk noen klager. For diamanten skal selvsagt tåle daglig bruk og ikke falle ut. Det følger uansett med garanti.

Men skjønner ikke hvorfor noen vil kjøpe dem, da de er så tykke at man ikke klarer å få fingrene ordentlig sammen. Blir et sprik mellom fingrene rundt ringfingeren. Ikke direkte pent. Men men, smaken er som baken. :-)

Jeg har ikke sett dem annet enn på bilde og skal jo selvfølgelig prøve den på fingeren før det blir noe kjøp. Takk for "advarselen" i alle fall! :o)

Gjest potetgullet
Skrevet

Jeg har ikke sett dem annet enn på bilde og skal jo selvfølgelig prøve den på fingeren før det blir noe kjøp. Takk for "advarselen" i alle fall! :o)

Det er nok bare litt uvant for deg å se en slik konstruksjon. Faktisk er fatningen og stenen bedre beskyttet nede mellom de to loddrette stammeflatene enn i en vanlig fatning.

Skrevet

Jeg har ikke erfaring med akkurat denne ringen, men jeg har brukt diamantringer i mange år uten å minste noen. Og jeg er ikke akkurat den mest forsiktige typen. (Husker at min bestefar sa at det var første gangen han hadde sett noen rense fisk på stranda med diamantring *ler*)

Har nå også begynt å bruke et kjede med et anheng som koster mange titusner av kroner. (Arvet) Krysser fingre for at det også går bra.

Dyrere ringer anbefales det å ta en sjekk på hvert år.

Det går nok helst bra:-)

Jeg har maken til den som er ved siden av på bildet og har klart å miste diamanten på dansegulvet. Etter ørten pils. Men jeg fant den igjen faktisk, utrolig men sant. Der sparte jeg faktisk 9000 kr som var prisen hvis jeg ville ha en ny diamant i.

Gjest Kjempeanonym i dag
Skrevet

Jeg har maken til den som er ved siden av på bildet og har klart å miste diamanten på dansegulvet. Etter ørten pils. Men jeg fant den igjen faktisk, utrolig men sant. Der sparte jeg faktisk 9000 kr som var prisen hvis jeg ville ha en ny diamant i.

Hmm.... Noen ring til 9000,- er ikke aktuellt uansett. :o) Egentlig er 6500,- for mye også synes jeg, men den er sååå lekker! Får se hva han med bankkortet sier. ;o)

Skrevet

Hmm.... Noen ring til 9000,- er ikke aktuellt uansett. :o) Egentlig er 6500,- for mye også synes jeg, men den er sååå lekker! Får se hva han med bankkortet sier. ;o)

Bare steinen som kostet 9000. Jeg har ikke kjøpt den sjøl men fått den av faren min for første barnebarnet.

Skrevet

Bare steinen som kostet 9000. Jeg har ikke kjøpt den sjøl men fått den av faren min for første barnebarnet.

Gjest Aimabel
Skrevet

Den er nydelig ja. Vi hadde også tenkt å kjøpe dem. Siden vi var usikre, gikk vi rundt til gullsmeder og spurte hvor solide de er. De som selger dem sier selvsagt at de er holdbare. Men gullfunn selger dem ikke pga at de ikke er så holdbare. Det er fare for at diamanten faller ut, og de har ikke livstidsgaranti. Da kan det jo bli ganske dyrt etterhvert...

Gjest anonym du? pøh..hihi
Skrevet

Av en eller annen grunn er du ikke så anonym lenger (for meg..)

;o)

Skrevet

Av en eller annen grunn er du ikke så anonym lenger (for meg..)

;o)

Det har jeg da skjønt hele tiden og har i grunnen gått inn for å skrive på den måten jeg pleier og bruke de smileys'ene jeg pleier. :o)

Skrevet

Den er nydelig ja. Vi hadde også tenkt å kjøpe dem. Siden vi var usikre, gikk vi rundt til gullsmeder og spurte hvor solide de er. De som selger dem sier selvsagt at de er holdbare. Men gullfunn selger dem ikke pga at de ikke er så holdbare. Det er fare for at diamanten faller ut, og de har ikke livstidsgaranti. Da kan det jo bli ganske dyrt etterhvert...

Det kan ikke stemme, Gullfunn reklamerer jo med dem på hjemmesidene sine på nettet.

Gjest Aimabel
Skrevet

Det kan ikke stemme, Gullfunn reklamerer jo med dem på hjemmesidene sine på nettet.

ok, hva er det den heter...Bjørklund! Den kjedebutikken som ligger på alle sentra

Skrevet

ok, hva er det den heter...Bjørklund! Den kjedebutikken som ligger på alle sentra

Sidene deres er så uferdige, men de har ingen spennringer såvidt jeg kan se nei.

Kjenner til en gullsmed privat og skal spørre ham hva han mener om soliditeten av disse ringene. Skal ikke kjøpe hos ham uansett (bor på en annen kant av landet) så han vil ikke ha noen fordel av å si verken ja eller nei til spennringer.

Skrevet

Jeg har ringene på meg uansett hva jeg gjør, om det er oljeskift, graving i hagen eller julebord ;-) Og diamanten i min spennring har ennå ikke løsnet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...