Gå til innhold

Spørsmål om spennringer med diamant

Anbefalte innlegg

Skrevet

Diamanten sitter dønn fast, men ringene er for tykke og er litt ubehagelige å ha på. (når man f.eks hilser på hardhendte folk). Syns de er helt nydelige, men ikke på langt nær så flotte som på bildet.

Akkurat nå hadde jeg nok heller valgt en helt enkel glatt gullring, 4 mm bred, som ikke var så tykk. Tror de er så tykke for at diamanten ikke skal stikke ut på undersida liksom.

Skrevet

Den er nydelig ja. Vi hadde også tenkt å kjøpe dem. Siden vi var usikre, gikk vi rundt til gullsmeder og spurte hvor solide de er. De som selger dem sier selvsagt at de er holdbare. Men gullfunn selger dem ikke pga at de ikke er så holdbare. Det er fare for at diamanten faller ut, og de har ikke livstidsgaranti. Da kan det jo bli ganske dyrt etterhvert...

Nå har jeg vært i kontakt med gullsmeden jeg har i slekta og han sier at de ringene skal tåle en god del, diamanten faller neppe ut, men den kan bli litt slitt på toppen etterhvert.

Vi får se da... :o)

Skrevet

Jeg har en slik spennring (ringen er i platina), bruker den hver dag og natt,og den har aldri vist tegn til å slippe diamanten. Har hatt den i syv år.

Gjest Nei - ikke i dag
Skrevet

Jeg har maken til den som er ved siden av på bildet og har klart å miste diamanten på dansegulvet. Etter ørten pils. Men jeg fant den igjen faktisk, utrolig men sant. Der sparte jeg faktisk 9000 kr som var prisen hvis jeg ville ha en ny diamant i.

Det kaller jeg griseflaks:-)

Skrevet

Det kaller jeg griseflaks:-)

Hehe, det kaller jeg det også :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...