Gå til innhold

En hyllest til min mann!

Anbefalte innlegg

Gjest Mom33
Skrevet

Nei, barnevernet har ikke vist seg enda.

Jeg ringer og purrer daglig, men de har visst mye å gjøre *bekymret*.

Sukk, de bryr seg sikkert mye mer om disse andre adoptantene, de som skal ha barn fra en annen verden. Typisk, altså, men det er sikkert en del av det å bli voksen.

Blæh.

Men tiden renner ut, altså, for etterpå er det sosialrapport og godkjenning i Bufetat (eller hva det nå heter), så er det LID og så er det hentereise. Det siste blir jo ikke all verdens, da, men det tar da sin tid. Pakke skal man også.

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

10

• Sofline

7

• amerikafareren

6

• soleil

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

amerikafareren
Skrevet

Og dette tør du altså å skrive at du setter stor pris på? Hvor er romantikken?? Blomstene? Gavene? Små lapper i bunnen av skittentøyskurven der det står at han elsker deg?

:-)

mvh

Det var nå litt søtt og romantisk å huske at det var irriterende med åpne skapdører på kjøkkenet;) Tror ikke det hadde hjulpet så mye å finne tegnede hjerter og blomsterbuketter inn i skapet. Det som hjelper er alt det andre som er det virkelige livet. Å føle at de hører sammen.

Gjest Mom33
Skrevet

Håper at barna flytter ut etterhvert;) Det er en naturlig del av livet.

Vel, hun på 5 år skal bli frisør og sydame, så hun skal bo sammen med oss for å gjøre oss pene på håret og sy klær til oss.

Hun på snart 4 skal bli kokk og lage all den gode maten vi vil ha.

De skal bo her begge, og når de får barn (for det skal de jo ha), så skal jeg få ha dem. Hvor barnas fedre skal være vites ikke, de er liksom ikke så viktige etter at produksjonen har foregått.

Gjest Mom33
Skrevet

Det var nå litt søtt og romantisk å huske at det var irriterende med åpne skapdører på kjøkkenet;) Tror ikke det hadde hjulpet så mye å finne tegnede hjerter og blomsterbuketter inn i skapet. Det som hjelper er alt det andre som er det virkelige livet. Å føle at de hører sammen.

He-he, hadde jeg funnet slike ting inni kjøkkenskapene ville vel veien til psyk vært kort.

Skrevet

Vel, hun på 5 år skal bli frisør og sydame, så hun skal bo sammen med oss for å gjøre oss pene på håret og sy klær til oss.

De skal bo her begge, og når de får barn (for det skal de jo ha), så skal jeg få ha dem. Hvor barnas fedre skal være vites ikke, de er liksom ikke så viktige etter at produksjonen har foregått.

*Hehe* Min 7-åring skal bli snekker og bygge hus til meg og min 5-åring skal bli kokk og lage mat til meg, men barn skal hun IKKE ha, ikke under noen omstendighet. Jeg ser alderdommen lyst i møte. :o)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Sukk, de bryr seg sikkert mye mer om disse andre adoptantene, de som skal ha barn fra en annen verden. Typisk, altså, men det er sikkert en del av det å bli voksen.

Blæh.

Men tiden renner ut, altså, for etterpå er det sosialrapport og godkjenning i Bufetat (eller hva det nå heter), så er det LID og så er det hentereise. Det siste blir jo ikke all verdens, da, men det tar da sin tid. Pakke skal man også.

Ikke minst pakkingen er viktig!

Jeg får ta en alvorsprat med barnevernet og forlange likebehandling.

Det skulle ikke forundre meg om de innbilte seg at et lite barn hadde større behov for adopsjon enn en voksen!

Gjest Mom33
Skrevet

*Hehe* Min 7-åring skal bli snekker og bygge hus til meg og min 5-åring skal bli kokk og lage mat til meg, men barn skal hun IKKE ha, ikke under noen omstendighet. Jeg ser alderdommen lyst i møte. :o)

Morsomt!

Hva min alderdom angår, så er jeg mer usikker på om denne storfamilien vil fungere særlig godt. Tror vi bør ha inn en snekker i familien vi også, slik at huset kan bygges på og om.

Er han ledig, han 7-åringen din?

Gjest Mom33
Skrevet

Ikke minst pakkingen er viktig!

Jeg får ta en alvorsprat med barnevernet og forlange likebehandling.

Det skulle ikke forundre meg om de innbilte seg at et lite barn hadde større behov for adopsjon enn en voksen!

De har en tendens til å ikke se skogen for bare trær, disse BV-folkene (har smugkikket på Adopsjon, sjø, og der bruker de BV som betengnelse for barnevernet. Sjargong, lissom). Personlig ser jeg ikke noen forskjell på mine behov og behovene til en 9-månding fra Kina. Jeg har heller ingen fungerende foreldre!

Stå på!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

De har en tendens til å ikke se skogen for bare trær, disse BV-folkene (har smugkikket på Adopsjon, sjø, og der bruker de BV som betengnelse for barnevernet. Sjargong, lissom). Personlig ser jeg ikke noen forskjell på mine behov og behovene til en 9-månding fra Kina. Jeg har heller ingen fungerende foreldre!

Stå på!

Ja, jeg gir meg ikke!

Men jeg har smuglest for lite på adopsjonsforumet. Hva er LID?

amerikafareren
Skrevet

Jeg må skuffe deg og Lillemus med at de skifter nok mening etter hva vi andre har erfart. Jeg husker også at min datter skulle aldri, aldri flytte fra meg, men da jeg snakket med henne på tlf. for noen dager siden så ville hun finne seg et annet sted for sommeren "for jeg orker ikke å bo sammen med moren min, da har jeg ikke noe privat". Hvor mye privat jeg hadde var ikke viktig;) Dette er vist livets gang og virkelighet, men hun var ganske skråsikker i barnehagealderen. Ja og hun skulle gifte seg med pappa da hun var tre år, og da kunne vi bo sammen alle tre. Nå bor ingen av oss sammen lenger.

Skrevet

Nå er jo ikke barn aktuellt for oss, men jeg sa faktisk til ham at dersom det hadde vært et tema så hadde det uansett ikke vært aktuellt så lenge han hadde hatt en jobb hvor han var borte i 14 uker i slengen. Jeg vet godt hvor slitsomt det er å være alene med unger så det hadde jeg ikke gjort.

Min er heldigvis ikke borte i 14 uker av gangen, og det blir neppe aktuelt (han kommer til å savne meg altfor mye tror jeg... hehehe :-)). Men mindre tid er også slitsomt.

Gjest Mom33
Skrevet

Ja, jeg gir meg ikke!

Men jeg har smuglest for lite på adopsjonsforumet. Hva er LID?

Det aner jeg ikke, men det er noe viktig som kommer før de får tildeling.

Man burde kanskje spørre...?

Jeg har også lest, forresten, at den telefonen med tildeling er veldig spesiell. Gled deg til den, du!

Gjest Mom33
Skrevet

Jeg må skuffe deg og Lillemus med at de skifter nok mening etter hva vi andre har erfart. Jeg husker også at min datter skulle aldri, aldri flytte fra meg, men da jeg snakket med henne på tlf. for noen dager siden så ville hun finne seg et annet sted for sommeren "for jeg orker ikke å bo sammen med moren min, da har jeg ikke noe privat". Hvor mye privat jeg hadde var ikke viktig;) Dette er vist livets gang og virkelighet, men hun var ganske skråsikker i barnehagealderen. Ja og hun skulle gifte seg med pappa da hun var tre år, og da kunne vi bo sammen alle tre. Nå bor ingen av oss sammen lenger.

He-he, jeg håper da virkelig at de begge besinner seg og flytter hjemmefra.

Faktisk mener jeg foreldre har en plikt til å sparke avgårde ungene når de har oppnådd en viss alder.

Og den kamelen er jeg forberedt på å svelge - mothårs.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det aner jeg ikke, men det er noe viktig som kommer før de får tildeling.

Man burde kanskje spørre...?

Jeg har også lest, forresten, at den telefonen med tildeling er veldig spesiell. Gled deg til den, du!

"Jeg har også lest, forresten, at den telefonen med tildeling er veldig spesiell. Gled deg til den, du!"

Ja, det har jeg fått med meg :-) Det er da 100 nyeste oversvømmes med mengder med utropstegn og gratulasjoner.

Men ingen slår meg, jeg er så ufattelig heldig at jeg vet hvilket barn jeg skal få, allerede så tidlig i prosessen som jeg er nå!

Så gjett om jeg vil juble! Jeg får jo en liten frisør og en minibaker på kjøpet :-)

amerikafareren
Skrevet

He-he, jeg håper da virkelig at de begge besinner seg og flytter hjemmefra.

Faktisk mener jeg foreldre har en plikt til å sparke avgårde ungene når de har oppnådd en viss alder.

Og den kamelen er jeg forberedt på å svelge - mothårs.

Det tror jeg du skal forberede deg på;) Vet ikke om noen som klarer det. Jeg har i hvert fall ikke trengt det så langt, men jeg flyttet jo også på hybel selv og de bor i leiligheten min;)

amerikafareren
Skrevet

Nå er jo ikke barn aktuellt for oss, men jeg sa faktisk til ham at dersom det hadde vært et tema så hadde det uansett ikke vært aktuellt så lenge han hadde hatt en jobb hvor han var borte i 14 uker i slengen. Jeg vet godt hvor slitsomt det er å være alene med unger så det hadde jeg ikke gjort.

Jeg er bare nysgjerrig, men hvorfor er ikke barn aktuelt for dere? Har dere barn på hver side begge to og føler at det er nok? Jeg har inntrykk av at du ikke er så gammel?

Du trenger ikke å føle at du må svare.

Skrevet

Morsomt!

Hva min alderdom angår, så er jeg mer usikker på om denne storfamilien vil fungere særlig godt. Tror vi bør ha inn en snekker i familien vi også, slik at huset kan bygges på og om.

Er han ledig, han 7-åringen din?

Skal skrive deg opp i avtaleboken hans. Når er de ferdige med snekkerutdanning da tro? Skal vi si 1. august 2019?

Skrevet

Jeg er bare nysgjerrig, men hvorfor er ikke barn aktuelt for dere? Har dere barn på hver side begge to og føler at det er nok? Jeg har inntrykk av at du ikke er så gammel?

Du trenger ikke å føle at du må svare.

Tja... F.eks. fordi jeg er sterilisert? ;o)

Gjest Mom33
Skrevet

"Jeg har også lest, forresten, at den telefonen med tildeling er veldig spesiell. Gled deg til den, du!"

Ja, det har jeg fått med meg :-) Det er da 100 nyeste oversvømmes med mengder med utropstegn og gratulasjoner.

Men ingen slår meg, jeg er så ufattelig heldig at jeg vet hvilket barn jeg skal få, allerede så tidlig i prosessen som jeg er nå!

Så gjett om jeg vil juble! Jeg får jo en liten frisør og en minibaker på kjøpet :-)

LOL!

Den dagen vil det vel bare være ett samtaleemne her på DOL, tenker jeg, stående ovasjoner og greier!

Men nå må du ringe!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...