Gå til innhold

Hengekøye innendørs?

Anbefalte innlegg

Gjest siesta-damen
Skrevet

Jeg VIL ha en hengekøye fra vegg til vegg inne. (Nei, ikke foreslå stativ, det har jeg prøvd, og de tar mye plass samtidig som hengekøyen blir hengende i feil vinkel).

En snekker som var innom meg sa at han ikke mente det var trygt om hengekøyen hang fra vegg (mur) til lettvegg (tre/stender). Kan dette stemme da, jeg veier i underkant av 70 kilo?

Så tenkte jeg at jeg kan henge den i et annet rom, fra betongvegg til murvegg. Men jammen sa ikke samme fyren at han ikke syns det var trygt det heller.

Er det noen her som har peiling på slikt? Stemmer det snekkeren sier eller er han bare over-engstelig?

Har noen her erfaring med hengekøye innendørs?

Skrevet

Du får henge den opp og legge en tykk madrass under i tilfelle du faller ut! ;o)

Gjest Nillli
Skrevet

Du får henge den opp og legge en tykk madrass under i tilfelle du faller ut! ;o)

Tror nok det var veggen snekkern var bekymret for, ikke henne. ;)

Skrevet

Tror nok det var veggen snekkern var bekymret for, ikke henne. ;)

Skjønte det, bare ertet litt. ;o)

Skrevet

Jeg synes han høres hysterisk ut. Jeg har jobbet på skip hvor vi har stappet gjestene opp i hengekøyer om natten. Det var en skikkelig krok inn i tre. Ingen problemer i det. Jeg har også selv sovet i hengekøye på denne måten. De som falt ned falt ikke ned fordi kroken røk, men fordi de hadde bundet en dårlig knute.

Skrevet

Hva med å feste krokene i taket? Vi har hengekøye som er festet i taket på verandaen, og bjelkene i taket inne kan vel ikke være så mye svakere?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...