Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi må ha oss en ny tørketrommel. jeg drømmer om en kondenstrommel,inbiler meg at de er mye bedre en de uten. Men ble plutselig usikker, på om dette egentlig er rett. har en gammel AEG trommel nå, med utlufting. hva er lurest for osså kjøpe kondenstørketrommel eller en med utluftig? vi har ventil for utlufting på vaskerommet.

Skrevet

Jeg har ikke peiling for jeg har aldri hatt tørketrommel og vil ikke ha heller, men jeg så de hadde kondenstørketrommel til 2.900,- på El-kjøp nå, bare et lite tips, det var jo veldig billig....

Gjest Mom33
Skrevet

Hvis kondenstørketrommel er slik med magasin der vannet samles opp, så har vi det.

Og det er vanvittig snedig! Den kan i praksis plasseres hvor som helst, uten at man må tenke på luftig og fukt og slikt.

Om vår ryker, skal vi ha en maken neste gang i alle fall - helt uavhengig av vaskerom.

Gjest kirsebær
Skrevet

Vi har kondenstørketrommel. Den er koblet slik at kondensvannet går rett i avløpet, så da slipper vi å tømme vannskuffen. Tror det er mest vanlig å gjøre det slik. Men det blir veldig varmt av den da, så det er viktig med god utlufting (avtrekksvifte) på det rommet den står i. Vi har den på badet vi da, så hadde den stått i et kaldt rom så hadde det kanskje ikke vært noe problem at det ble for varmt.

Trodde ikke det fantes noe annet enn kondenstørketromler nå jeg.

Skrevet

Fordelen med kondenstrommel er at rommet ikke blir fuktig. Det kan bli varmere når trommelen er i bruk, men fuktigheten fra tøyet går ikke ut i rommet.

Dermed kan trommelen kan stå hvor som helst, uavhengig av utluftingsmuligheter, slik det nevnes nedenfor her.

Gjest togli
Skrevet

Jeg har ikke peiling for jeg har aldri hatt tørketrommel og vil ikke ha heller, men jeg så de hadde kondenstørketrommel til 2.900,- på El-kjøp nå, bare et lite tips, det var jo veldig billig....

Nå ble jeg nysgjerrig her.. Hvorfor vil du ikke ha tørketrommel? Jeg kan ikke se for meg at vi hadde overlevd uten her i heimen ;-)

Gjest mallet
Skrevet

Nå ble jeg nysgjerrig her.. Hvorfor vil du ikke ha tørketrommel? Jeg kan ikke se for meg at vi hadde overlevd uten her i heimen ;-)

Tørketromler bruker mye strøm og sliter veldig på klærne.

Skrevet

Hvis du kjøper en kondenstørketrommel så kjøp en som stopper når tøyet er tørt. Du sparer masse strøm og de er gjerne en tusenlapp dyrere enn de som må tidsinnstilles.

Jeg har en AEG med tidinnstilling og jeg gremmer meg stadig vekk når tøyet enter er fuktig eller tydelig har vært tørt lenge.

DOKTOR-GREG
Skrevet

Tørketrommel ødelegger klærne. Skjortene blir stygge og krymper. Heng opp klærne, og demp feministhysteriet!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Vi har en AEG kondenstørketrommel som vi er svært fornøyd med. Den kan tilkobles slange sånn at man slipper tømme skuffen med kondensvann, praktisk!

Jeg ville aldri byttet tilbake til trommel med utlufting.

Skrevet

Tørketrommel ødelegger klærne. Skjortene blir stygge og krymper. Heng opp klærne, og demp feministhysteriet!

Du virker bare hyggeligere og hyggeligere.

Kanskje vi skal lete etter innlegg her inne fra din kommende frue?

*smile søtt*

Skrevet

Vi har heller ikke tørketrommel, men så har vi ingen barn heller.

Gjest togli
Skrevet

Tørketromler bruker mye strøm og sliter veldig på klærne.

Med tre unger hadde jeg ikke klart meg uten...trur eg ;-)

Klærne mine blir jeg lei av lenge før de er utslitte og ungene sliter omtrent ikke klær før de likevel er for små..

Men at tørketrommelen bruker mye strøm er jeg enig i :-)

Gjest togli
Skrevet

Vi har heller ikke tørketrommel, men så har vi ingen barn heller.

Men det endrer seg ganske snart så vidt jeg har fått med meg ;-)

Vi hadde heller ikke tørketrommel i noen år (før vi fikk barn) og det gikk i grunnen ganske greit. Nå hadde jeg ikke overlevd uten ;-)

Skrevet

Dårlige erfaringer fra jeg bodde hjemme og min mor krympet klærene i tørketrommelen :o)

Nei jeg vet ikke, syns håndklene blir så ekkel i trommel, og klærene blir så shabby på en måte, jeg har tørkeskap og det er helt fantastisk, klærene er tørre på en time uten at de blir slitt.

Sikkert ikke noe galt med trommel, men jeg har bare fått det for meg at jeg ikke vil ha det...

Skrevet

Med tre unger hadde jeg ikke klart meg uten...trur eg ;-)

Klærne mine blir jeg lei av lenge før de er utslitte og ungene sliter omtrent ikke klær før de likevel er for små..

Men at tørketrommelen bruker mye strøm er jeg enig i :-)

Har ikke tørketrommel vi... ;-)

Gjest togli
Skrevet

Dårlige erfaringer fra jeg bodde hjemme og min mor krympet klærene i tørketrommelen :o)

Nei jeg vet ikke, syns håndklene blir så ekkel i trommel, og klærene blir så shabby på en måte, jeg har tørkeskap og det er helt fantastisk, klærene er tørre på en time uten at de blir slitt.

Sikkert ikke noe galt med trommel, men jeg har bare fått det for meg at jeg ikke vil ha det...

Jeg har faktisk motsatt erfaring og synes alt blir så stivt hvis det ikke har blitt tørketromlet... Tørkeskap er sikkert helt okei, men ermene på genserne blir så laaaange når de henger og slenger i tørkeskapet :-/

Gjest togli
Skrevet

Har ikke tørketrommel vi... ;-)

Oh my God, jeg hadde nok tørna ;-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg har faktisk motsatt erfaring og synes alt blir så stivt hvis det ikke har blitt tørketromlet... Tørkeskap er sikkert helt okei, men ermene på genserne blir så laaaange når de henger og slenger i tørkeskapet :-/

Jeg er også veldig forsiktig med bruk av tørketrommel. Jeg bruker den nesten bare til sengetøy og håndklær. Resten henges opp (altså ikke tørkeskap).

Jeg syns klær krymper, mister fasongen og blir raskere slitt i tørketrommel. Veldig mange klær er også merket med at de ikke tåler tørketrommel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...