Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Jeg er også veldig forsiktig med bruk av tørketrommel. Jeg bruker den nesten bare til sengetøy og håndklær. Resten henges opp (altså ikke tørkeskap).

Jeg syns klær krymper, mister fasongen og blir raskere slitt i tørketrommel. Veldig mange klær er også merket med at de ikke tåler tørketrommel.

Svigermor er nok også litt oppgitt over meg og min tørketrommelbruk ;-)

Jeg putter det aller meste i trommelen... Enkelte bomullsgensere som egentlig ikke skal i trommelen blir så uformelige etter vask. Putter jeg dem i trommelen er de like fine etterpå.

Til og med ullundertøyet til ungene går i trommelen, men det merker jeg blir slitt etter en sesong. Pleier derfor å kjøpe nytt ullundertøy hver senhøst, men det hadde jeg antagelig måttet gjøre uansett?

Som du skjønner er jeg en type som helst ser at ting går kjapt unna. Huset mitt er såpass shina at folk tror jeg er den perfekte husmor, men det er jeg altså ikke *hehe*

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Svigermor er nok også litt oppgitt over meg og min tørketrommelbruk ;-)

Jeg putter det aller meste i trommelen... Enkelte bomullsgensere som egentlig ikke skal i trommelen blir så uformelige etter vask. Putter jeg dem i trommelen er de like fine etterpå.

Til og med ullundertøyet til ungene går i trommelen, men det merker jeg blir slitt etter en sesong. Pleier derfor å kjøpe nytt ullundertøy hver senhøst, men det hadde jeg antagelig måttet gjøre uansett?

Som du skjønner er jeg en type som helst ser at ting går kjapt unna. Huset mitt er såpass shina at folk tror jeg er den perfekte husmor, men det er jeg altså ikke *hehe*

Den perfekte husmor har aldri jeg blitt mistenkt for å være *litt misunnelig*.

Junior har ullundertøy med en høy andel av silke. Det blir bare håndvasket og hengt til tørk, men varer likevel bare en sesong. Men så har han bare et sett som blir brukt hele tiden også.

Skrevet

Tørketromler bruker mye strøm og sliter veldig på klærne.

Det er sentrifugeringen ved maskinvask sliter på klærne. De fibrene som uansett er løse etter sentrifugeringen, blir felt ut i tørketrommelen. Men de har løsnet fra klærne allerede.

Trommeltørking kan gjøre at enkelte klær krymper i lengden, altså f.eks. at trøyer blir kortere. Men mange bomullsplagg tåler tromlingen helt utmerket.

Skrevet

Jeg har faktisk motsatt erfaring og synes alt blir så stivt hvis det ikke har blitt tørketromlet... Tørkeskap er sikkert helt okei, men ermene på genserne blir så laaaange når de henger og slenger i tørkeskapet :-/

Mine klær blir ikke stive, men jeg bruker skyllemiddel. Ikke alle gensre engner seg til å henge,men dem ligger jeg bare flatt på et hånkle.

Skrevet

Men det endrer seg ganske snart så vidt jeg har fått med meg ;-)

Vi hadde heller ikke tørketrommel i noen år (før vi fikk barn) og det gikk i grunnen ganske greit. Nå hadde jeg ikke overlevd uten ;-)

Ja, om en 7 måneders tid så kan det kanskje bli endring i tørketrommelstatusen.

c",)

Det kunne vært veldig greit til håndkler og slikt, så det hender jeg har hatt lyst på selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...