Gå til innhold

eggløsningsslim i 6 dager

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det såkalte eggløsningslimet kommer ca 6-8 dager etter eggløsning og er egentlig til for å lage gode forhold i livmoren til et evt. befruktet egg som skal finne feste på dette tidspunkt. Denne fasen kalles sekresjonsfasen. Det er ikke uvanlig at du mer slimete utflod i hele denne fasen, som varer fram til neste menstruasjon. Hvorvidt du er gravid, vil jeg ikke spekulere i. Ta en test hvis mensen uteblir.

Det såkalte eggløsningslimet kommer ca 6-8 dager etter eggløsning og er egentlig til for å lage gode forhold i livmoren til et evt. befruktet egg som skal finne feste på dette tidspunkt. Denne fasen kalles sekresjonsfasen. Det er ikke uvanlig at du mer slimete utflod i hele denne fasen, som varer fram til neste menstruasjon. Hvorvidt du er gravid, vil jeg ikke spekulere i. Ta en test hvis mensen uteblir.

Dette må da være feil??

Iflg. alle mine opplysninger kommer el-slimet før eggløsning for å gjøre det lettere for de små svømmerne å nå egget. Dette slimet tørker da ut når el er over..

Derimot får man ofte et såkalt progestron-slim som er hvitere(og ofte tykt) som hjelper til når egget skal feste seg. Men dette ligner da ikke på eggløsningsslimet som er seigt og blankt.

Eggløsningsslim har mange i opp til en uke....8 dager er ikke unormalt..og eggløsning kommer da som regel siste dag med el-slim eller dagen etterpå.

Min erfaring er at veldig mye tykk hvit utflod ca. 1 uke etter el (progesteronslimet) kan være et tegn på at man er gravid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...