Gå til innhold

Noe galt med kjøleskapet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kompressoren dunker veldig høyt de fleste gangene etter at den er ferdig med å kjøre. Det er akkurat som en hul lyd. Hva er galt?

Skrevet

Er det akkurat i det den stopper den dunker?

I det den stopper så rister den kraftig, hvis gummidemperne er ødelagt så vil dette forplante seg i skapet og lage ganske kraftig lyd.

Det kan også være at skapet står inntil noe som det slår inn i, i det kompressoren stopper.

Skapet vil riste litt selv om gummidemperen kompressoeren står på er hele.

Skrevet

Er det akkurat i det den stopper den dunker?

I det den stopper så rister den kraftig, hvis gummidemperne er ødelagt så vil dette forplante seg i skapet og lage ganske kraftig lyd.

Det kan også være at skapet står inntil noe som det slår inn i, i det kompressoren stopper.

Skapet vil riste litt selv om gummidemperen kompressoeren står på er hele.

Takk for svar!

Det er akkurat i det den stopper det dunker. Den har plutselig begynt med det, så det er nok ikke noe den står inn til. Hvis det er gummidemperne, så er det vel ikke kritisk? Det kan vel ikke oppstå brann eller noe annet farlig?

Skrevet

Som mrxx skriver, eller

Festeskruer løse. Eller noe har falt ned bak skapet og ligger inntil kompressoren.

Skrevet

Som mrxx skriver, eller

Festeskruer løse. Eller noe har falt ned bak skapet og ligger inntil kompressoren.

Det er ikke noe som har falt ned. Vi dro det ut og sjekket forrige uke.

Jeg er egentlig mest bekymret for om det kan være noe som kan være brannfarlig eller lignende (jeg skal reise bort i en ukes tid nå). Men hvis det bare er løse skruer e.lign. er det vel ikke det...? Jeg kan ikke dra det ut og fikse problemet før kjæresten returnerer om over en uke, for det står oppå en ca. 15 cm høy hylle og må løftes ut.

Skrevet

Takk for svar!

Det er akkurat i det den stopper det dunker. Den har plutselig begynt med det, så det er nok ikke noe den står inn til. Hvis det er gummidemperne, så er det vel ikke kritisk? Det kan vel ikke oppstå brann eller noe annet farlig?

Ikke kritisk med gummidemperne.

Hvis det er dem så er det ingen fare, tvilsomt om det er noen fare selv om det er noe annet også.

Men kjøleskapet kan flytte litt på seg, fordi du smeller igjen døra og ristingen i skapet i det kompressoren stopper. Så sjekk det nøye at det ikke står inntil noe.

Skrevet

Ikke kritisk med gummidemperne.

Hvis det er dem så er det ingen fare, tvilsomt om det er noen fare selv om det er noe annet også.

Men kjøleskapet kan flytte litt på seg, fordi du smeller igjen døra og ristingen i skapet i det kompressoren stopper. Så sjekk det nøye at det ikke står inntil noe.

Det står ikke inntil noe. Det har sånne dutter på baksiden så det ikke kan komme helt inn til veggen.

Skrevet

Det er ikke noe som har falt ned. Vi dro det ut og sjekket forrige uke.

Jeg er egentlig mest bekymret for om det kan være noe som kan være brannfarlig eller lignende (jeg skal reise bort i en ukes tid nå). Men hvis det bare er løse skruer e.lign. er det vel ikke det...? Jeg kan ikke dra det ut og fikse problemet før kjæresten returnerer om over en uke, for det står oppå en ca. 15 cm høy hylle og må løftes ut.

Jeg vil tippe på en sliten gummiforing eller fler, som mrxx skriver.

Ikke bra for lageret i motoren, og ike bra for foringshylser og -fester som blir slitne, men det kan funke i månedsvis likevel tror jeg.

Skrevet

Jeg vil tippe på en sliten gummiforing eller fler, som mrxx skriver.

Ikke bra for lageret i motoren, og ike bra for foringshylser og -fester som blir slitne, men det kan funke i månedsvis likevel tror jeg.

Selv om det slutter å virke, så kan det vel ikke ende med brann eller lignende?

Skrevet

Selv om det slutter å virke, så kan det vel ikke ende med brann eller lignende?

Hmmm... Nei. Det begynner nok å skrangle noe inn i granskauen til slutt.

Men man vet aldri. Vi vet jo ikke sikkert hva det egentlig er - 100%.

Skrevet

Hmmm... Nei. Det begynner nok å skrangle noe inn i granskauen til slutt.

Men man vet aldri. Vi vet jo ikke sikkert hva det egentlig er - 100%.

Jeg tror jeg ringer noen som vet noe om hvitevarer i morgen, forhåpentligvis kan de berolige meg så jeg kan dra på den planlagte tur.

Skrevet

Jeg tror jeg ringer noen som vet noe om hvitevarer i morgen, forhåpentligvis kan de berolige meg så jeg kan dra på den planlagte tur.

Du kan jo legge problemet i en gud sine hender, det er det mange som gjør.

Skrevet

En håndspålegger!!

Skrevet

Du kan jo legge problemet i en gud sine hender, det er det mange som gjør.

Sikkert, men jeg gidder ikke gå en hel uke og bekymre meg for at kjøleskapet brenner opp leiligheten. Selv om det nok ikke gjør det selv om motoren havarerer.

Skrevet

Det står ikke inntil noe. Det har sånne dutter på baksiden så det ikke kan komme helt inn til veggen.

Dutter?...hehe...

Det er ikke duttene som slår i vegen da?

Men du får sjekke gummidemperne på kompressoren.

Eller om det er noe annet som slår mot noe i det kompressoren stopper og rister skapet.

Skrevet

Dutter?...hehe...

Det er ikke duttene som slår i vegen da?

Men du får sjekke gummidemperne på kompressoren.

Eller om det er noe annet som slår mot noe i det kompressoren stopper og rister skapet.

Nei, det er ikke duttene, det ville hørt helt annerledes ut. Men takk for hjelpen.

Vi har hatt den ute, ikke umiddelbart til å se hva som er galt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...