Gå til innhold

Hvorfor bare broren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det holdt kanske med å fengsle en av partene og siden hun hadde den lille datteren på 11 mnd å ta vare på så falt valget på ham? Hun var jo også gravid igjen med en annen.

Høres ikke helt gode ut noen av dem spør du meg.

Gjest Nillli
Skrevet

Fordi han var 24 da det første barnet ble født, mens hun bare var 16, sto det i en annen artikkel.

Mary Poppins
Skrevet

Fordi han var 24 da det første barnet ble født, mens hun bare var 16, sto det i en annen artikkel.

Ok det kom ikke fram i denne artikkelen her. Men hun kan jo ha vært lovlig hvis barnet var født da hun var 16?

Mrs. Wallace
Skrevet

Ok det kom ikke fram i denne artikkelen her. Men hun kan jo ha vært lovlig hvis barnet var født da hun var 16?

Det er ikke sikkert Tyskland har samme regler for seksuell lavalder som Norge.

Uansett var han over myndighetsalder, og hun under den.

Skrevet

Hun var sikkert 15 da hun ble gravid?

Mary Poppins
Skrevet

Hun var sikkert 15 da hun ble gravid?

Ja det kan såklart hende. Jeg fikk bare inntrykk utifra artikkelen at han satt inne pga incestforholdet (i og med at det ikke nevnes noe om at hun fikk barn da hun var 16), og jeg synes det var rart at kun han ble straffet.

Men såklart hvis det er tilfelle at hun var 15 og han eldre når hun ble gravid stiller saken seg annerledels.

Men da betyr det at man ikke blir straffet for incestforhold. Kunne jeg f.eks hatt sex med min bror (yuk) uten konsekvenser? Det tror jeg ikke..

Skrevet

Ja det kan såklart hende. Jeg fikk bare inntrykk utifra artikkelen at han satt inne pga incestforholdet (i og med at det ikke nevnes noe om at hun fikk barn da hun var 16), og jeg synes det var rart at kun han ble straffet.

Men såklart hvis det er tilfelle at hun var 15 og han eldre når hun ble gravid stiller saken seg annerledels.

Men da betyr det at man ikke blir straffet for incestforhold. Kunne jeg f.eks hatt sex med min bror (yuk) uten konsekvenser? Det tror jeg ikke..

Neeei, så lenge begge er voksne er vel ikke incest ulovlig, i den forstand at man blir straffet for det? Eller? Er faktisk ikke sikker..

Mary Poppins
Skrevet

Neeei, så lenge begge er voksne er vel ikke incest ulovlig, i den forstand at man blir straffet for det? Eller? Er faktisk ikke sikker..

Kanskje det er sånn at bror og søster kan ha et forhold men ikke få barn eller gifte seg. ¨

Men det forklarer ikke hvorfor ikke hun straffes med mindre det er lov å få barn med søsken i tyskland, noe jeg tviler sterkt på.

Skrevet

Kanskje det er sånn at bror og søster kan ha et forhold men ikke få barn eller gifte seg. ¨

Men det forklarer ikke hvorfor ikke hun straffes med mindre det er lov å få barn med søsken i tyskland, noe jeg tviler sterkt på.

'Søsteren var bare 16 år første gang. Men med det siste barnet risikerer også hun fengsel, og barnefaren ytterligere ti måneder i fengsel'.

Vet ikke hvorfor hun ikke har blitt straffet tidligere (for hun fikk jo nr. 2 etter at hun ble 16).

amerikafareren
Skrevet

Det kan sikkert være mange grunner. F.eks. at den ene parten skal ha ansvaret for barnet, at hun er så ung osv. Kanskje er hun også nærmere psykisk utviklingshemmet, eller har noen slike forklaringer.

Jeg kjenner ikke lov og regler om incest godt nok. Det er straffbart å misbruke sin stilling til å få sex an en annen person, det kan ikke være tilfellet i denne saken.

Skrevet

Men han skulle også sone for barn nummer to. Da var hun jo eldre.

Skrevet

Jeg forstår det også sånn at han straffes for incest, for det står også (i en annen artikkel) at han fikk en ny dom etter barn nummer to. Det stod også at det foreløpig var uklart hva som skulle skje strafferetslig med søsteren.

Skrevet

Jeg kjenner til en lignende historie i min slekt. To av søsknene til noen av mine forfedre fikk barn sammen. De havnet begge på tukthuset.

Mrs. Wallace
Skrevet

Ulovlig er det uansett, men det er klart at dersom begge parter samtykker (urk), og det ikke blir noe barn av det, er det vanskelig å se for seg hvordan det skulle blitt en straffesak av det i første omgang.

Gjest togli
Skrevet

Han ble antagelig straffet fordi hun var under den seksuelle lavalder når de begynte å ha sex?

Søsken som er over den sexuelle lavalder og har sex med hverandre kan kanskje ikke straffes for det? eller..

Gjest studentmamma
Skrevet

Det kan jo hende at hun var lovlig, for i Tyskland er vel den seksuelle lavalder 14 år? Kanskje bare han er dømt fordi han var eldst og burde visst bedre?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...