Gå til innhold

Hvem betaler forlovelsesringer forresten?

Anbefalte innlegg

Gjest Fremdeles kjempeanonym
Skrevet

Ja, hvem?! Betaler han begge eller betaler man hver sin? Altså at han betaler hennes og omvendt. Eller er det den som "frir" som skal punge ut?

Hva er egentlig vanlig? Skulle ikke tro at jeg har vært både forlovet og gift tidligere. *Glemsk*

Gjest Aimabel
Skrevet

han kjøpte en ring til å fri med. Vi gikk i butikken og kjøpte forlovelsesringer sammen. Vi skal bruke de samme til giftering, så da er det best å være enige i hvilke det skal være. Vi betalte like mye, tror det var 2000 hver

Gjest økonom1
Skrevet

Eh.. Dere har vel felles økonomi som hvem som betaler har da ikke noe å si vel?

Skrevet

Eh.. Dere har vel felles økonomi som hvem som betaler har da ikke noe å si vel?

Nei, vi har ikke felles økonomi da vi ikke bor sammen.

Skrevet

han kjøpte en ring til å fri med. Vi gikk i butikken og kjøpte forlovelsesringer sammen. Vi skal bruke de samme til giftering, så da er det best å være enige i hvilke det skal være. Vi betalte like mye, tror det var 2000 hver

Halvparten hver høres logisk ut ja. :o)

Gjest økonom1
Skrevet

Nei, vi har ikke felles økonomi da vi ikke bor sammen.

Også skal dere forlove dere? Uten å ha bodd sammen??

Gjest sirikat
Skrevet

Eh, er det så nøye?? Skal dere ikke snart gifte dere..?

Gjest Aimabel
Skrevet

Halvparten hver høres logisk ut ja. :o)

har du planer om å fri? :-)

Skrevet

Også skal dere forlove dere? Uten å ha bodd sammen??

Ja. :o)

Skrevet

Eh, er det så nøye?? Skal dere ikke snart gifte dere..?

Nei, vi skal ikke gifte oss på lenge, men vil gjerne forlove oss alikevel.

Gjest økonom1
Skrevet

Nei, vi skal ikke gifte oss på lenge, men vil gjerne forlove oss alikevel.

hvorfor byttet du nick?

Skrevet

har du planer om å fri? :-)

Og der gjorde jeg det igjen gitt... Som om ingen har skjønt hvem som er så anonym i dag liksom! ;o)

Fri og fri... ;o) Mye rart man snakker om når man ligger på armen en kald vintermorgen under ei varm dyne... :o)

Skrevet

hvorfor byttet du nick?

:oP Fordi jeg er så sløv. Outa meg sjøl.

Gjest økonom1
Skrevet

:oP Fordi jeg er så sløv. Outa meg sjøl.

Det var ikke veldig vanskelig å se hvem som skrev uansett, og jeg er ikke engang av de faste her inne. Skrivemåten din røpet deg før du gjorde det.

Men er ikke dere litt gamle til å forlove dere uten å skulle gifte dere innen et år eller så?

Skrevet

Det var ikke veldig vanskelig å se hvem som skrev uansett, og jeg er ikke engang av de faste her inne. Skrivemåten din røpet deg før du gjorde det.

Men er ikke dere litt gamle til å forlove dere uten å skulle gifte dere innen et år eller så?

Jeg antok at de fleste ville skjønne hvem jeg var så jeg tar det ikke akkurat så tungt. :o)

Og hva har alder med saken å gjøre? Selv om vi ikke vil/kan gifte oss på mange år så velger vi (sannsynligvis) å forlove oss til sommeren alikevel. Koselig synes vi.

Skrevet

Jeg antok at de fleste ville skjønne hvem jeg var så jeg tar det ikke akkurat så tungt. :o)

Og hva har alder med saken å gjøre? Selv om vi ikke vil/kan gifte oss på mange år så velger vi (sannsynligvis) å forlove oss til sommeren alikevel. Koselig synes vi.

Klart det er koselig. Gratulerer! :-)

Gjest økonom1
Skrevet

Det er liksom litt rart å gå forlovet i mange år, hvorfor ikke da gifte seg heller ikke sant? Det er jo det dere skal så hvorfor vente?

Skrevet

Det er liksom litt rart å gå forlovet i mange år, hvorfor ikke da gifte seg heller ikke sant? Det er jo det dere skal så hvorfor vente?

Av mange grunner, vi kan av ulike grunner ikke flytte sammen på flere år ennå f.eks.

Skrevet

Vet ikke hva som er vanlig, men vi kjøpte 2 sett vi Dvs ingen av oss visste at den andre også skulle fri. Så det var en flott julaften den gang gitt. Jeg betalte for de jeg kjøpte og han betalte for de han kjøpte. Vi beholdt det ene paret.

Jeg hadde kjempeproblem med gullsmedene for "det var da uhørt at ikke min forlovede skulle være med!" Men omsider møtte jeg en som syns det var så gøy at jeg skulle fri.

dersom dere kjøper ringer sammen er det vel naturlig å dele på det, men for meg som ville overraske var det veldig naturlig å betale dette selv.

Gifteringene derimot kjøpte vi veldig sammen!

Lykke til!

skorpion1975
Skrevet

Vi betalte halvparten hver og så på ringene sammen. De kan brukes til gifteringer også...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...