Lillemus Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Les denne setningen baklengs: TO RARE POLITI TIL OPERAROT *Hihi* 0 Siter
Mañana Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Elsker sånne palindromes...æsj husker ikke hva det heter på norsk! 0 Siter
Atene Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Hvis du liker sånt, bør du lese "The Poisonwood Bible", av Barbara Kingsolver. Den sto faktisk på listen over bøker du bør lese før du dør, som Dagbladet hadde for noen uker siden. Vet ikke om det var fortjent, men den er uansett veldig bra. 0 Siter
Starina Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 He he Denne da: Grøtaværing blir Gni ræva tør(g) Ganske morsom selv om det ikke stemmer helt, g-en er stum og en engelsk: Satan oscillate my metallic sonatas Litt mer tvilsom ettersom jeg ikke tror den gir noen særlig mening.. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Elsker sånne palindromes...æsj husker ikke hva det heter på norsk! Det heter palindrom. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Så har vi jo selve erkeklassikeren innen palindromer: Agnes i senga. Og på engelsk: "A man, a plan, a canal-Panama" 0 Siter
MsSophie Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Så har vi jo selve erkeklassikeren innen palindromer: Agnes i senga. Og på engelsk: "A man, a plan, a canal-Panama" Og det lengste palindrom-ordet vi har på norsk er "regninger". 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Og det lengste palindrom-ordet vi har på norsk er "regninger". Og verdens lengste palindrom brukt i dagligtale er det finske ordet "saippuakauppias", som betyr noe sånt som suppeselger. ;o) 0 Siter
Gjest den anonyme toglien Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Nå føler jeg meg skikkelig treig her altså! Kan du fortelle meg hva dette blir baklengs... *dum* 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Skrevet 23. mars 2006 Nå føler jeg meg skikkelig treig her altså! Kan du fortelle meg hva dette blir baklengs... *dum* Det blir akkurat det samme lest begge veiene. ) 0 Siter
Prozak Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Ja? Et palindrom? :-) "......................................." 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Skrevet 23. mars 2006 Ja? Et palindrom? :-) "......................................." Ja, var den ikke ganske morsom da? ) Skal litt til før man kan lese såpass langt baklengs og få samme resultat som forlengs. 0 Siter
Prozak Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 He he Denne da: Grøtaværing blir Gni ræva tør(g) Ganske morsom selv om det ikke stemmer helt, g-en er stum og en engelsk: Satan oscillate my metallic sonatas Litt mer tvilsom ettersom jeg ikke tror den gir noen særlig mening.. Joda, hvis man ser bort fra at det burde vært et komma eller noe i den duren, så blir det en bra setning. Satan, oscillér mine metalliske sonater! "............................................" 0 Siter
Prozak Skrevet 23. mars 2006 Skrevet 23. mars 2006 Ja, var den ikke ganske morsom da? ) Skal litt til før man kan lese såpass langt baklengs og få samme resultat som forlengs. Palindromer er morsomme, jo. Men pokker om jeg orker å sitte å finne på slikt :-) "..........................................." 0 Siter
Lillemus Skrevet 23. mars 2006 Forfatter Skrevet 23. mars 2006 Palindromer er morsomme, jo. Men pokker om jeg orker å sitte å finne på slikt :-) "..........................................." Jeg fant ikke på det selv da, fikk det servert over skranken av en ivrig kunde. ) 0 Siter
Gjest liede Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Eller på latin: Signa te, signa, temere me tangis et angis. = Gjør korsets tegn, forgjeves berører du meg, forgjeves plager du meg. Visstnok satan som har sagt det. 0 Siter
Gjest abrahamsen Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Agnes i senga. (Men den er vel gammel da...) 0 Siter
KaVa Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Og verdens lengste palindrom brukt i dagligtale er det finske ordet "saippuakauppias", som betyr noe sånt som suppeselger. ;o) Trodde det var "såpekoker", men jeg må innrømme at mine finskkunnskaper er heller begredelige... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.