Gå til innhold

Demokrati i moskeen - jaggu er de ikke på gli

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og så negativ som jeg var. Fy skamme meg.

Dette ser jo lovende ut for framtida.

Eller......

Islamsk politikk er absolutt ikke demokratisk av natur, og hva skjer med naturstridige greier?

Jeg holder alle luker åpne. Norge skal bli et foregangsland på dette området? Et eksempel til etterfølgelse.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Det er jo lov å håpe. Så lenge det er liv, er det håp...

Bare tiden vil vise hvilken vei det går, og uansett tror jeg det er naturlig med litt turbulens i endringstider.

Heldigvis finnes det ressurspersoner blant muslimer - pådrivere som vil ha mer demokrati og frihet. La oss håpe at det er de som kommer til å vise vei med tiden.

Skrevet

Tja...bra at noen prøver, eller i det minste er villig til å fire på en lillefingernegl. Men ordentlig demokrati og avskaffelse av kvinneundertrykkelse i et religiøst styre? Hah! Det er ikke grenser for hva jeg skal spise hvis det skjer.

"............................................."

Skrevet

Tja...bra at noen prøver, eller i det minste er villig til å fire på en lillefingernegl. Men ordentlig demokrati og avskaffelse av kvinneundertrykkelse i et religiøst styre? Hah! Det er ikke grenser for hva jeg skal spise hvis det skjer.

"............................................."

Jeg har mine tvil jeg også, men de nevnte ordet demokrati i opptaket på nyhetene i dag utenfor møtelokalet var det vel.

Jeg tar dem på ordet!

"Vi vil også innføre demokrati i menigheten. Vi bor jo i Norge, og demokrati burde være en selvfølge, sier Mohammed"

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/03/23/461637.html

Skrevet

Jeg får vite at de to største familiene har investert i den nye moskeen til 90 mill, og at mye penger sannsyligvis kommer fra Saudi-arabia. Da lurer jeg på om ikke investorene vil foretrekke å beholde makten.

Håper det kommer mer om hvordan strukturen er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...