Gå til innhold

Jeg blir veldig glad for svar...

Anbefalte innlegg

Jeg forsøker meg igjen. Det er mulig ingen kan svare siden det forrige spørsmålet mitt ikke ble besvart.

Jeg er gravid med tvillinger, har bicorn uterus og er 8 uker på vei. Er kombinasjonen tvillinger/bicorn uterus uheldig? Er det veldig uvanlig eller har jordmoren vært borti dette tidligere? Jeg blir kjempeglad hvis noen kunne fortelle meg litt om dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/22399-jeg-blir-veldig-glad-for-svar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Du har nok forsvunnet i mengden med ditt spørsmål. Beklager det, men som oftest jobber vi gjennom et administrasjonsforum hvor spørsmål som kommer inn mens besvaring pågår, kan forsvinne.

Når det gjelder bicort uterus, så er det en tegn på at livmoren din, fra naturens side, ikke har gjennomgått den fullstendige sammensmeltningen av midtlinjen, som den normalt skal gjøre. Derfor blir livmoren hjerteformet. Enkelte ganger kan dette skape problemer i svangerskapet, andre ganger ikke. Jeg synes ikke det er riktig at jeg skal være den som forteller deg om hva som evt.kan utgjøre en risiko i ditt svangerskap. Dette er informasjon du bør få fra din lege. Dessuten blir du sikkert fulgt opp nøye,med hyppige kontroller og evt. restriksjoner. Man vet at det dessverre er en overhyppighet med både aborter og for tidlige fødsler, men i hvor stor grad man kan forvente slike alvorlige komplikasjoner, må du nesten få fra din lege. Det gode i din situasjon, er at man vet om omstendighetene før du har kommet lenger på vei. Da har man også muligheten til å ta forhåndsregler. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...