Gå til innhold

Trening/øvelser hjemme.

Anbefalte innlegg

Gjest Ramina
Skrevet

Dagene er for hektiske og derfor må jeg trene hjemme en periode.

Vil først og fremst trene mage, rompe, lår.

Har sånn "ser ut som flysak...ting" som man drar inntil magen for trening av denne. Tenkte denne sammen med noen situps?

Hva mer kan jeg gjøre av trening i hjemmet når en ikke har ting og tang til hjelp.

Vi har tre etasjer i huset...er det bra trening å gå trapper i et kvarter eller no?

Skulle kanskje hatt sånn gummistrikk til å feste rundt benet som man drar med...det går vel på lår og rompe eller?

Hvor får man kjøpt slike enkle hjelpemidler til trening hjemme...som slik strikk, sånn rullesak til situps o.l.

(Skjønner at jeg snakker gresk for noen men de som har trent/trener litt skjønner vel hva jeg mener...)

Takker så meget for tips :)

ikke fast nick
Skrevet

Hva med å ta deg en tur i en sportsbutikk og se hva de har av utstyr der?

Skrevet

Hvis du har noe nedlastningsprogram som feks limewire, der du laster ned musikk, kan du laste ned filmer og.

Jeg har lastet ned flere aerobic-filmer, også Tae Bo. Sistnevnte er mye mer trening enn aerobic, og det hjelper mye på mage,rumpe og lår.

Du får mer muskler av det.

Bare etter noen få minutter med Tae Bo er jeg SLITEN! Men anbefales!

Skrevet

Jeg har kjøpt en slik diger treningsball som jeg tar sit-ups på. Kjempeeffektiv for magetrening i hvertfall. Ellers hadde jeg prøvd å satse på sykle eller gå-turer.

Slike strikker du beskriver tror jeg de har i alle sportsforretninger.

Skrevet

Jeg har ikke noe tips å komme med, men stadig vekk blir jeg imponert over hvor flinke mange er til å gjennomføre ikke-lystbetont trening.

Som å gå i trapper et kvarter.

Mange sier til meg at jeg er så flink som løper så mye. Men det er ren nytelse fra start til mål, bare deilig. Ikke slitsomt, ikke tungt, intet offer.

Så altså: Jeg beundrer deg og flere med deg.

Skrevet

Jeg har ikke noe tips å komme med, men stadig vekk blir jeg imponert over hvor flinke mange er til å gjennomføre ikke-lystbetont trening.

Mange sier til meg at jeg er så flink som løper så mye. Men det er ren nytelse fra start til mål, bare deilig. Ikke slitsomt, ikke tungt, intet offer.

Jeg liker ikke å løpe. Det er vel det eneste treningsaktiviteten jeg har prøvd jeg ikke klarer å gjennomføre.

Skrevet

Et par tunge bøker, vannflasker e.lign. kan gå som vekter...

Mrs. Wallace
Skrevet

Sånn er vi forskjellige. Jeg sitter heller på ergometersykkel i en time enn å jogge/løpe så mye som ti minutter. Får fram gjesperefleksen bare jeg tenker på jogging.

;o)

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg bruker strikk og er veldig fornøyd med det. Den er kjøpt på vanlig sportsbutikk, og jeg bruker den til å trene både armer og bein.

Skrevet

Sånn er vi forskjellige. Jeg sitter heller på ergometersykkel i en time enn å jogge/løpe så mye som ti minutter. Får fram gjesperefleksen bare jeg tenker på jogging.

;o)

Enig!! Min kropp er ikke laget for å verken jogge eller springe, så mye er sikkert. Men etter at ergometersykkelen ble plassert foran tv så har den blitt mye brukt - 60-90 minutter 5-6 ganger i uka. Passe stolt av meg selv :-)

Å gå opp og ned trapper i 15 minutt hadde jeg definitivt ikke hatt giddå til. Men å sykle foran tv er jo å slå to fluer i et smekk. Nå ser jeg tv med verdens hviteste samvittighet.

Skrevet

;o)

Klart det blir en smaksak hva som er lystbetont, men det er vel ingen som synes det er morsomt å gå opp og ned trappa?

Skrevet

Jeg liker ikke å løpe. Det er vel det eneste treningsaktiviteten jeg har prøvd jeg ikke klarer å gjennomføre.

Det er mange som har det sånn.

Hehe, jeg klarer nesten ikke å gå, jeg. Folk ser meg aldri gå tur sånn langs flate veien.

Jeg kan godt gå i skogen eller på fjellet, helst oppover, men sånn vanlig dassegåing klarer jeg ikke. Bena mine vil helst løpe, sier de.

Skrevet

Det er mange som har det sånn.

Hehe, jeg klarer nesten ikke å gå, jeg. Folk ser meg aldri gå tur sånn langs flate veien.

Jeg kan godt gå i skogen eller på fjellet, helst oppover, men sånn vanlig dassegåing klarer jeg ikke. Bena mine vil helst løpe, sier de.

Jeg går også fort når jeg går. Men de gangene jeg har prøvd å begynne å jogge løper jeg bare altfor fort og blir utslitt med en gang fordi jeg ikke klarer å holde et tempo jeg kan følge med på.

Mrs. Wallace
Skrevet

Enig!! Min kropp er ikke laget for å verken jogge eller springe, så mye er sikkert. Men etter at ergometersykkelen ble plassert foran tv så har den blitt mye brukt - 60-90 minutter 5-6 ganger i uka. Passe stolt av meg selv :-)

Å gå opp og ned trapper i 15 minutt hadde jeg definitivt ikke hatt giddå til. Men å sykle foran tv er jo å slå to fluer i et smekk. Nå ser jeg tv med verdens hviteste samvittighet.

Jepp. Trikset er å plassere sykkelen sånn et det er lettere å sette seg på den enn å gå rundt den når man skal se TV. ;o)

Mrs. Wallace
Skrevet

Klart det blir en smaksak hva som er lystbetont, men det er vel ingen som synes det er morsomt å gå opp og ned trappa?

Tja, folk liker de sjukeste ting. Who am I to judge?

;o)

Skrevet

Jepp. Trikset er å plassere sykkelen sånn et det er lettere å sette seg på den enn å gå rundt den når man skal se TV. ;o)

Enig, det var kluet i begynnelsen da jeg satte sykkelen der den står. Maen var ikke helt enig i at det var et pent tilskudd til allrommet, kan man si... Men nå er jeg så langtkommet at jeg får dårlig samvittighet om jeg setter meg i sofaen uten å ha tatt meg en økt på sykkelen først...

Til og med maen som var sikker på at jeg hadde kjøpt enda et treningsapperat som skulle samle støv må innrømme at jeg er flink :-))

Og jeg har lovet meg selv at om jeg er like flink ut året, så skal jeg bytte det ut med en fancy variant med litt flere trenignsmuligheter. Tror det er første gang i livet jeg virkelig har syntes det er kjekt å trene!

Mrs. Wallace
Skrevet

Enig, det var kluet i begynnelsen da jeg satte sykkelen der den står. Maen var ikke helt enig i at det var et pent tilskudd til allrommet, kan man si... Men nå er jeg så langtkommet at jeg får dårlig samvittighet om jeg setter meg i sofaen uten å ha tatt meg en økt på sykkelen først...

Til og med maen som var sikker på at jeg hadde kjøpt enda et treningsapperat som skulle samle støv må innrømme at jeg er flink :-))

Og jeg har lovet meg selv at om jeg er like flink ut året, så skal jeg bytte det ut med en fancy variant med litt flere trenignsmuligheter. Tror det er første gang i livet jeg virkelig har syntes det er kjekt å trene!

Hehe, mannen her i huset var heller ikke helt sikker på sykkelens estetiske verdi, men er nå enig i at et hjem først og fremst skal brukes. Og så lenge jeg klarer å bruke sykkelen, får den stå.

Må innrømme at jeg i perioder er litt slapp, men jeg tar meg alltid inn igjen, så det har blitt adskillige mil foran skjermen.

Skrevet

Hehe, mannen her i huset var heller ikke helt sikker på sykkelens estetiske verdi, men er nå enig i at et hjem først og fremst skal brukes. Og så lenge jeg klarer å bruke sykkelen, får den stå.

Må innrømme at jeg i perioder er litt slapp, men jeg tar meg alltid inn igjen, så det har blitt adskillige mil foran skjermen.

Hihihi, jeg er i grunnen enig med min kjære om at sykkelen ikke akkurat er vakker der den står, men det den mangler på estitikk tar den igjen ved at _min_ estetikk blir litt bedre ;o)

Jeg har rett og slett begynt et nytt og bedre liv, og det innebærer tydeligvis at jeg får skikkelig dårlig samvittighet om jeg ikke bruker trøkamelen minst en time om dagen. Så får vi håpe det varer.... ;-)

Mrs. Wallace
Skrevet

Hihihi, jeg er i grunnen enig med min kjære om at sykkelen ikke akkurat er vakker der den står, men det den mangler på estitikk tar den igjen ved at _min_ estetikk blir litt bedre ;o)

Jeg har rett og slett begynt et nytt og bedre liv, og det innebærer tydeligvis at jeg får skikkelig dårlig samvittighet om jeg ikke bruker trøkamelen minst en time om dagen. Så får vi håpe det varer.... ;-)

Så flink du er! Jeg satser også på et nytt og bedre liv, men det går litt langsommere. Til gjengjeld håper jeg det faktisk holder bedre denne gangen. ;o)

Vi har jo uansett godt av å ha noe å gjøre mens vi venter.

Gjest Ramina
Skrevet

Hva med å ta deg en tur i en sportsbutikk og se hva de har av utstyr der?

Det får jeg vel kanskje gjøre :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...