Gå til innhold

Trening/øvelser hjemme.

Anbefalte innlegg

Gjest Ramina
Skrevet

Jeg bruker strikk og er veldig fornøyd med det. Den er kjøpt på vanlig sportsbutikk, og jeg bruker den til å trene både armer og bein.

Ser for meg at en strikk trener både lår og rompe? Får sjekke opp en slik en i sportsbutikk... :)

Gjest Ramina
Skrevet

Jeg har ikke noe tips å komme med, men stadig vekk blir jeg imponert over hvor flinke mange er til å gjennomføre ikke-lystbetont trening.

Som å gå i trapper et kvarter.

Mange sier til meg at jeg er så flink som løper så mye. Men det er ren nytelse fra start til mål, bare deilig. Ikke slitsomt, ikke tungt, intet offer.

Så altså: Jeg beundrer deg og flere med deg.

Takk Babette. Det er vel ikke så morro kanskje hvis det ikke er særs lystbetont...men det er ikke videre oppløftende heller synes jeg å se at man sakte men sikkert blir slappere i fisken ;)

Hvis jeg vet at det har virkning så skal det koste meg lite å trene på den måten :)

Har ymtet innpå til mannen min at det hadde vært artig med eget treningsrom...og han er enig...

så det er en mulighet...men vi har ikke plass bare. Gedigent hus men ingen rom å utse til dette...

Men det hadde vært digg da :D

ShitDiddelyDo
Skrevet

Gjør det enkelt og drit i styrken. Løp deg en tur så ofte som mulig, og avslutt med situps og pushups.

Ingen grunn til å leke seg med strikk og den slags tull. Ikke hvis du er vant til skikkelige vekter på et studio.

Løping, derimot, har alltid noe for seg, og det blir sikkert fin variasjon sammenlignet med hva du vanligvis driver med.

Gjest Ramina
Skrevet

Jeg har kjøpt en slik diger treningsball som jeg tar sit-ups på. Kjempeeffektiv for magetrening i hvertfall. Ellers hadde jeg prøvd å satse på sykle eller gå-turer.

Slike strikker du beskriver tror jeg de har i alle sportsforretninger.

Hvordan situppser man med ball?

Vet at gå og sykkelturer er bra...men hele poenget nå er å være hjemme med barna mine fremover.

Driver nemmelig å jobber med andre tider enn før og vil gjerne være hjemme tilgjengelig for dem etter jobb.

Hadde jeg ikke brydd meg om det så hadde jeg dratt på treningssenteret her et par til tre ganger i uken :)

Gjest Ramina
Skrevet

Hvis du har noe nedlastningsprogram som feks limewire, der du laster ned musikk, kan du laste ned filmer og.

Jeg har lastet ned flere aerobic-filmer, også Tae Bo. Sistnevnte er mye mer trening enn aerobic, og det hjelper mye på mage,rumpe og lår.

Du får mer muskler av det.

Bare etter noen få minutter med Tae Bo er jeg SLITEN! Men anbefales!

Tipset takkes for, og er skrevet ned.

Skal sjekke hva jeg får tak i av dette :)

Gjest Ramina
Skrevet

Gjør det enkelt og drit i styrken. Løp deg en tur så ofte som mulig, og avslutt med situps og pushups.

Ingen grunn til å leke seg med strikk og den slags tull. Ikke hvis du er vant til skikkelige vekter på et studio.

Løping, derimot, har alltid noe for seg, og det blir sikkert fin variasjon sammenlignet med hva du vanligvis driver med.

Takker. Joda, vet du har rett.

Men poenget her var at jeg gjerne vil være i huset. Jobber nemmelig så bøse tider for tiden - i forhold til hva vi er vant med da - at jeg ikke synes jeg kan stikke av noe mer liksom.

Så da tenkte jeg at jeg skulle finne på noe jeg kunne drive med hjemme og ungene kunne rope på meg, se meg osv. hvis de hadde behov for det :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Takker. Joda, vet du har rett.

Men poenget her var at jeg gjerne vil være i huset. Jobber nemmelig så bøse tider for tiden - i forhold til hva vi er vant med da - at jeg ikke synes jeg kan stikke av noe mer liksom.

Så da tenkte jeg at jeg skulle finne på noe jeg kunne drive med hjemme og ungene kunne rope på meg, se meg osv. hvis de hadde behov for det :)

Hvis du har penger og plass kan du jo investere i en tredemølle. :)

Gjest Ramina
Skrevet

Hvis du har penger og plass kan du jo investere i en tredemølle. :)

Hamsterhjul *ler godt*

Skulle vel fått kjøpt inn noe stæsj...men plassen er det vel værre med :S

Snakker om treningsrom om dagen...men selv med digert hus så har vi liksom ikke et rom ledig...

:(

Skrevet

Hvis du har noe nedlastningsprogram som feks limewire, der du laster ned musikk, kan du laste ned filmer og.

Jeg har lastet ned flere aerobic-filmer, også Tae Bo. Sistnevnte er mye mer trening enn aerobic, og det hjelper mye på mage,rumpe og lår.

Du får mer muskler av det.

Bare etter noen få minutter med Tae Bo er jeg SLITEN! Men anbefales!

Hvor stor er filen? Jeg får opp veldig mange av Tae Bo, så lurer på hvem laste ned..

Mrs. Wallace
Skrevet

Ser for meg at en strikk trener både lår og rompe? Får sjekke opp en slik en i sportsbutikk... :)

Jada, det er massevis av fine øvelser man kan gjøre.

Skrevet

Så flink du er! Jeg satser også på et nytt og bedre liv, men det går litt langsommere. Til gjengjeld håper jeg det faktisk holder bedre denne gangen. ;o)

Vi har jo uansett godt av å ha noe å gjøre mens vi venter.

Hehe, ja det var tanken min også. Når det først skal ta så vanvittig lang tid kan jeg like gjerne bruke ventetiden til noe fornuftig ;-)

Og jeg skal jo være en tre ukers tid et sted hvor det er 25 grader og svømmebasseng, så da skader det jo ikke at jeg ikke ser ut som en strandet hval.....

Skrevet

Takk Babette. Det er vel ikke så morro kanskje hvis det ikke er særs lystbetont...men det er ikke videre oppløftende heller synes jeg å se at man sakte men sikkert blir slappere i fisken ;)

Hvis jeg vet at det har virkning så skal det koste meg lite å trene på den måten :)

Har ymtet innpå til mannen min at det hadde vært artig med eget treningsrom...og han er enig...

så det er en mulighet...men vi har ikke plass bare. Gedigent hus men ingen rom å utse til dette...

Men det hadde vært digg da :D

Du har jo et kjempestort og flott trimrom ute! Så kan du supplere med oppstrammingsøvelser på stuegulvet.

Skrevet

Hvordan situppser man med ball?

Vet at gå og sykkelturer er bra...men hele poenget nå er å være hjemme med barna mine fremover.

Driver nemmelig å jobber med andre tider enn før og vil gjerne være hjemme tilgjengelig for dem etter jobb.

Hadde jeg ikke brydd meg om det så hadde jeg dratt på treningssenteret her et par til tre ganger i uken :)

Det er ikke en vanlig ball, men en ganske stor en (tror den er 70 cm i diameter). Plasser beina i bakken og sett deg på ballen. Legg deg bakover og så er det jo bare å ta sit-ups. Øvelsen er mye bedre enn vanlige sit-ups synes jeg. Forklaringen er visstnok at man må bruke hele magen for å stabilisere så man holder balansen. Jeg kan se forskjell på magen min etter bare 2 mnd med trening ca. 3 ggr. i uka.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...