Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.Jeg er 33 år gammel. I fjor høst (sent i oktober) hadde jeg en dødfødsel, fødselen skjedde to dager etter termin. Jeg fikk så mensen tilbake etter 5 uker. Syklusen ble da på 35 dager, mot tidligere 28 dager. Jeg fikk mensen som normalt den 7 febr. Den 17. febr. ble jeg operert og fikk fjernet galleblæren.Kan det være denne operasjonen, som gjør at mensen nå er forsinket? Jeg har hatt ubeskyttet sex flere ganger i perioden etter 1.mars, da vi prøver å få flere barn. Jeg har tatt 2 graviditetstester en den 18. mars (4 dager etter at jeg skulle fått mensen) og en den 23. mars (9 dager etter at jeg skulle fått mensen). Begge testene var negative, men kan jeg likevel være gravid? Jeg har hatt mensmurring siden den 15. mars. Sannsynligvis er det nok operasjonen som har innvirket på eggløsningen, men når kan jeg i så fall forvente å få mensen tilbake?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/224015-forsinket-mens-etter-operasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg kan ikke forklare hvorfor du fikk lengre syklusintervaller etter dødfødselen, men intervaller på 21-35 dager anses som normalt. Det skal ikke så mye til før eggløsning/menstruasjon forsinkes. Operasjonen du har hatt kan være forklaringen. Det kan også være andre årsaker i form av ulike hormonforstyrrelser. Hvis du ikke har fått menstruasjon på tre måneder, synes jeg du skal søke lege. Hvis graviditetstesten er negativ kan du utelukke graviditet, men du kan selvsagt ha hatt en meget tidlig abort som ikke har gitt blødning (missed abortion) og som ikke krever utskrapning.

Hvis du skulle få smerter, bør du søke lege, ellers kan du se det an.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...