Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som kjent ble de røde valgt for å ta de rike, og for øse omsorg og penger over de mindre bemidlede.

Her på dol har vi tidligere vært inne på hvordan denne "omsorgen" må betales av nettopp de som skulle nyte godt av de rødgrønnes seier.

Et annet godt eksempel er strømprisen. Her kjører de røde på med fete avgifter;

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=179835

Selv for sosialister må det være spesielt å oppleve at en regjering skattlegger strømprisen mer enn de skattlegger brennevin.

Men de fattige blir vel fornøyd over denne rødgrønne "omsorgen"?

Skrevet

De kaster blår i øynene på folk.

Fakta bryr folk seg mindre om enn de ord som sies fra våre "kjære" folkevalgte.

Merkelig at så mange fremdeles har tillitt til hva politikere sier, i forhold til hva de faktisk gjør...?

Skrevet

Merkelig at så mange fremdeles har tillitt til hva politikere sier, i forhold til hva de faktisk gjør...?

Det er jo fan ikke rart at FrP vokser til himmels når de andre er så helvetes avgiftsgale at de skattlegger strøm mer enn sprit.

Toneangivende norske politikere har mistet kontakten med velgerne. Stoltenberg og kretsen rundt ham er jo fostret opp på ambassademiddager og kanapeer, og virkelighetsoppfatningen blir deretter.

Nå forsøker de å lure folk til å tro at de nok en gang skal ta de rike, selv om Jens ikke har noen formening om hvem som er rike i en slik sammenheng.

Han skal øke skattene med 2 mrd, i en tid da statsbudsjettet settes opp med hundrevis av milliarder i overskudd hvert år. Og han er frekk nok til å fortelle at velferdsstaten er avhengig av at disse skatteøkningene iverksettes.

Jens er sosialøkonom, vet bedre og tror ikke selv på det han sier. Nå begynner velgerne å lure også.

Gjest Persille
Skrevet

"Merkelig at så mange fremdeles har tillitt til hva politikere sier, i forhold til hva de faktisk gjør...?"

Man skulle jo tro at folk etter noen runder med valgkamp - hvor politikere lover ting de innlysende nok ikke kan holde, oppdaget at det er noe galt?

Men det gjør de ikke.

Når så nevnte politikere får makten og begynner å bestemme ting, og de fortsatt ikke klarer å holde ting de har lovt, så burde det ringe bjeller!

Men nei...

Vi velger dem nok på nytt igjen neste gang, de var jo bare litt uheldige denne gangen, stakkars... La dem få en sjanse til, neste gang blir alt så mye bedre!

Bare så det er sagt - jeg stemte ikke rødgrønt...

Mitt favorittargument så langt; (Torgeir Ødegaard, barnehagebyråden) "Det er vanskelig å få nok barnehageplasser til alle (slik vi har lovt red.anm), køene er for lange".

*klasker meg i pannen og himler med øynene*

Skrevet

"Merkelig at så mange fremdeles har tillitt til hva politikere sier, i forhold til hva de faktisk gjør...?"

Man skulle jo tro at folk etter noen runder med valgkamp - hvor politikere lover ting de innlysende nok ikke kan holde, oppdaget at det er noe galt?

Men det gjør de ikke.

Når så nevnte politikere får makten og begynner å bestemme ting, og de fortsatt ikke klarer å holde ting de har lovt, så burde det ringe bjeller!

Men nei...

Vi velger dem nok på nytt igjen neste gang, de var jo bare litt uheldige denne gangen, stakkars... La dem få en sjanse til, neste gang blir alt så mye bedre!

Bare så det er sagt - jeg stemte ikke rødgrønt...

Mitt favorittargument så langt; (Torgeir Ødegaard, barnehagebyråden) "Det er vanskelig å få nok barnehageplasser til alle (slik vi har lovt red.anm), køene er for lange".

*klasker meg i pannen og himler med øynene*

Godt sagt - og veldig sant.

Skrevet

Det er jo fan ikke rart at FrP vokser til himmels når de andre er så helvetes avgiftsgale at de skattlegger strøm mer enn sprit.

Toneangivende norske politikere har mistet kontakten med velgerne. Stoltenberg og kretsen rundt ham er jo fostret opp på ambassademiddager og kanapeer, og virkelighetsoppfatningen blir deretter.

Nå forsøker de å lure folk til å tro at de nok en gang skal ta de rike, selv om Jens ikke har noen formening om hvem som er rike i en slik sammenheng.

Han skal øke skattene med 2 mrd, i en tid da statsbudsjettet settes opp med hundrevis av milliarder i overskudd hvert år. Og han er frekk nok til å fortelle at velferdsstaten er avhengig av at disse skatteøkningene iverksettes.

Jens er sosialøkonom, vet bedre og tror ikke selv på det han sier. Nå begynner velgerne å lure også.

Jens juger så det står etter - og han gjør det meget bevisst.

Min respekt for denne mannen er på absolutt lavmål etter hans mange utspill dette året.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...