Gå til innhold

Uten tilsatt sukker

Anbefalte innlegg

Gjest kirsebær
Skrevet

Det uttrykket irriterer meg. Nå blir det brukt i reklame hele tida. Hvorfor kan de ikke bare si 'ikke tilsatt sukker'?

Skrevet

Fordi "uten tilsatt sukker" får det til å høres ut som om det fruktsukkeret (eller annet søtstoff) som er i er sunt antar jeg.

Mrs. Wallace
Skrevet

Fordi "uten tilsatt sukker" får det til å høres ut som om det fruktsukkeret (eller annet søtstoff) som er i er sunt antar jeg.

Ja, det får mottaker til å oppfate det som "uten sukker". Verden vil bedras. ;o)

Skrevet

Fruktsukker er ikke et søtstoff, det er det sukkeret som naturlig er i frukten.

Jeg er diabetiker og kan ikke spise ubegrenset med frukt p.g.a fruktsukkeret. Noen frukter inneholder mer fruktsukker enn andre, f.eks banan og druer.

Skrevet

Sorry, jeg syns du hadde skrevet at fruktsukker var et kunstig søtstoff.....typisk meg å svare før jeg har lest skikkelig. men uansett så er fruktsukkeret sunnere enn vanlig sukker!

Skrevet

For da fremhever de at det er sukker i produktet, men de har jammen ikke tilsatt det.

Skrevet

På samme måte som nyhetsankerne sikrer seg ved å si at "ingen kom fysisk til skade" når det har skjedd ting og tang.

Gjest Aimabel
Skrevet

jeg tror uansett ikke at yoghurt og nugatti med redusert sukkerinnhold, sukkerfri ketchup og slikt vil gjøre det store utslaget i vårt sukkerforbruk. I det store og det hele må det kuttes ned på brus og godteri.

Og en ting til:Sukkerreduserte varer inneholder fortsatt mye sukker.

Nei, jeg mener vi får la sukker være sukker. Og sunn mat får være sunn mat. Blir for dumt når man skal gjøre usunn mat sunn mener jeg.

Jeg vil heller kose meg skikkelig med fett og søtt en gang iblandt.

Skrevet

jeg tror uansett ikke at yoghurt og nugatti med redusert sukkerinnhold, sukkerfri ketchup og slikt vil gjøre det store utslaget i vårt sukkerforbruk. I det store og det hele må det kuttes ned på brus og godteri.

Og en ting til:Sukkerreduserte varer inneholder fortsatt mye sukker.

Nei, jeg mener vi får la sukker være sukker. Og sunn mat får være sunn mat. Blir for dumt når man skal gjøre usunn mat sunn mener jeg.

Jeg vil heller kose meg skikkelig med fett og søtt en gang iblandt.

Jeg ler godt og inderlig av de dumme reklamene som lover at produktet nå inneholder f.eks 20% mindre sukker. Det er faktisk ikke så stor reduksjon av sukkeret det.

Gjest Aimabel
Skrevet

Jeg ler godt og inderlig av de dumme reklamene som lover at produktet nå inneholder f.eks 20% mindre sukker. Det er faktisk ikke så stor reduksjon av sukkeret det.

og den nye ketchupen smaker surt! Jeg unner meg gjerne et par striper ketchup med sukker de få gangene vi tenner bål og griller pølser

Skrevet

og den nye ketchupen smaker surt! Jeg unner meg gjerne et par striper ketchup med sukker de få gangene vi tenner bål og griller pølser

Rød, rennende sukkerlake.

Nam!

Skrevet

Fruktsukker er ikke et søtstoff, det er det sukkeret som naturlig er i frukten.

Jeg er diabetiker og kan ikke spise ubegrenset med frukt p.g.a fruktsukkeret. Noen frukter inneholder mer fruktsukker enn andre, f.eks banan og druer.

Men du kan vel bekrefte at det er bedre for deg med fruktsukker enn vanlig sukker?

Skrevet

Men du kan vel bekrefte at det er bedre for deg med fruktsukker enn vanlig sukker?

Ja fruktsukker er bedre enn vanlig sukker, det er det ingen tvil om!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...