Gjest kirsebær Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Det uttrykket irriterer meg. Nå blir det brukt i reklame hele tida. Hvorfor kan de ikke bare si 'ikke tilsatt sukker'? 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Fordi "uten tilsatt sukker" får det til å høres ut som om det fruktsukkeret (eller annet søtstoff) som er i er sunt antar jeg. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Fordi "uten tilsatt sukker" får det til å høres ut som om det fruktsukkeret (eller annet søtstoff) som er i er sunt antar jeg. Ja, det får mottaker til å oppfate det som "uten sukker". Verden vil bedras. ;o) 0 Siter
Aryane Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Fordi "uten tilsatt sukker" får det til å høres ut som om det fruktsukkeret (eller annet søtstoff) som er i er sunt antar jeg. Fruktsukker er ikke et søtstoff, det er det sukkeret som naturlig er i frukten. Jeg er diabetiker og kan ikke spise ubegrenset med frukt p.g.a fruktsukkeret. Noen frukter inneholder mer fruktsukker enn andre, f.eks banan og druer. 0 Siter
Aryane Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Fordi "uten tilsatt sukker" får det til å høres ut som om det fruktsukkeret (eller annet søtstoff) som er i er sunt antar jeg. Sorry, jeg syns du hadde skrevet at fruktsukker var et kunstig søtstoff.....typisk meg å svare før jeg har lest skikkelig. men uansett så er fruktsukkeret sunnere enn vanlig sukker! 0 Siter
cecily Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 For da fremhever de at det er sukker i produktet, men de har jammen ikke tilsatt det. 0 Siter
cecily Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 På samme måte som nyhetsankerne sikrer seg ved å si at "ingen kom fysisk til skade" når det har skjedd ting og tang. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 jeg tror uansett ikke at yoghurt og nugatti med redusert sukkerinnhold, sukkerfri ketchup og slikt vil gjøre det store utslaget i vårt sukkerforbruk. I det store og det hele må det kuttes ned på brus og godteri. Og en ting til:Sukkerreduserte varer inneholder fortsatt mye sukker. Nei, jeg mener vi får la sukker være sukker. Og sunn mat får være sunn mat. Blir for dumt når man skal gjøre usunn mat sunn mener jeg. Jeg vil heller kose meg skikkelig med fett og søtt en gang iblandt. 0 Siter
cecily Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 jeg tror uansett ikke at yoghurt og nugatti med redusert sukkerinnhold, sukkerfri ketchup og slikt vil gjøre det store utslaget i vårt sukkerforbruk. I det store og det hele må det kuttes ned på brus og godteri. Og en ting til:Sukkerreduserte varer inneholder fortsatt mye sukker. Nei, jeg mener vi får la sukker være sukker. Og sunn mat får være sunn mat. Blir for dumt når man skal gjøre usunn mat sunn mener jeg. Jeg vil heller kose meg skikkelig med fett og søtt en gang iblandt. Jeg ler godt og inderlig av de dumme reklamene som lover at produktet nå inneholder f.eks 20% mindre sukker. Det er faktisk ikke så stor reduksjon av sukkeret det. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Jeg ler godt og inderlig av de dumme reklamene som lover at produktet nå inneholder f.eks 20% mindre sukker. Det er faktisk ikke så stor reduksjon av sukkeret det. og den nye ketchupen smaker surt! Jeg unner meg gjerne et par striper ketchup med sukker de få gangene vi tenner bål og griller pølser 0 Siter
cecily Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 og den nye ketchupen smaker surt! Jeg unner meg gjerne et par striper ketchup med sukker de få gangene vi tenner bål og griller pølser Rød, rennende sukkerlake. Nam! 0 Siter
fresja Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Fruktsukker er ikke et søtstoff, det er det sukkeret som naturlig er i frukten. Jeg er diabetiker og kan ikke spise ubegrenset med frukt p.g.a fruktsukkeret. Noen frukter inneholder mer fruktsukker enn andre, f.eks banan og druer. Men du kan vel bekrefte at det er bedre for deg med fruktsukker enn vanlig sukker? 0 Siter
Aryane Skrevet 24. mars 2006 Skrevet 24. mars 2006 Men du kan vel bekrefte at det er bedre for deg med fruktsukker enn vanlig sukker? Ja fruktsukker er bedre enn vanlig sukker, det er det ingen tvil om! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.