Gå til innhold

Hvordan innvandringsindustrien arbeider

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er helt for jævelig - og jeg er ganske sikker på at det er helt risikofritt uten konsekvenser for de som har tatt disse beslutningene....

Skrevet

" - Jeg mener det var riktig å vurdere det slik at de irakiske kurderne som ikke ble fanget opp av forskriftenes kriterier for opphold, ville kunne få bli av menneskelige hensyn, sier Nordby til VG."

Altså: "Jeg mener at det var riktig at de som ikke hadde grunnlag for opphold, ble innvilget opphold."

Er den mannen tilbakestående?

"..............................................."

Skrevet

" - Jeg mener det var riktig å vurdere det slik at de irakiske kurderne som ikke ble fanget opp av forskriftenes kriterier for opphold, ville kunne få bli av menneskelige hensyn, sier Nordby til VG."

Altså: "Jeg mener at det var riktig at de som ikke hadde grunnlag for opphold, ble innvilget opphold."

Røde Kors ansetter fyren som generalsekretær kanskje i den tro at han vil tjene den gode sak og skaffe penger til organisasjonen.

For egen del vil jeg heretter prioritere andre hjelpeorganisasjoner når avlat skal kjøpes.

Skrevet

Røde Kors ansetter fyren som generalsekretær kanskje i den tro at han vil tjene den gode sak og skaffe penger til organisasjonen.

For egen del vil jeg heretter prioritere andre hjelpeorganisasjoner når avlat skal kjøpes.

Jeg har nedprioritert røde kors siden jeg så bilder av villaen til direktøren for ti år siden :-)

"............................................"

Skrevet

Det medfører i hvert fall at røde kors ikke lenger er en hjelpeorganisasjon som jeg vil støtte.

Skrevet

Det medfører i hvert fall at røde kors ikke lenger er en hjelpeorganisasjon som jeg vil støtte.

Enig i det.

"....................................."

Skrevet

Det er helt for jævelig - og jeg er ganske sikker på at det er helt risikofritt uten konsekvenser for de som har tatt disse beslutningene....

http://www.nrk.no/nyheter/innenriks/5579755.html

Her fremgår det med all tydelighet hvordan UDI driver egen "politikk" stikk i strid med retningslinjer fra den politiske ledelse i departementet.

UDI har en målsetting om en mest mulig liberal innvandringspraksis og hvis poltikken ikke passer, gjør de som de selv vil.

Når UDI heretter uttaler seg om innvandring og skal bidra med kompetanse, informasjon etc som bakgrunn for politiske valg, vet vi at de er svindlere og løgnere.

Skrevet

Det har kommet frem at det er snakk om en kultur i UDI, hvor man selv bestemmer hvilken "innvandringspolitikk" Norge skal føre. Hvis storting og regjering ikke er enige med UDI, omgår de direktiver og fikser og trikser med den hensikt å få flekst mulig fremmedkulturelle inn i landet.

Vi har tidligere konstatert at norsk innvandringspolitikk er ute av kontroll (dog til sterke protester fra islamistenes papegøyer her på dol). Bedre illustrasjon av galskapen, kan man knapt tenke seg.

Skrevet

Det har kommet frem at det er snakk om en kultur i UDI, hvor man selv bestemmer hvilken "innvandringspolitikk" Norge skal føre. Hvis storting og regjering ikke er enige med UDI, omgår de direktiver og fikser og trikser med den hensikt å få flekst mulig fremmedkulturelle inn i landet.

Vi har tidligere konstatert at norsk innvandringspolitikk er ute av kontroll (dog til sterke protester fra islamistenes papegøyer her på dol). Bedre illustrasjon av galskapen, kan man knapt tenke seg.

Erna Solberg ble sitert på nyhetene i dag, hvor hun sa at om dette hadde skjedd under den forrige regjeringen, så hadde ledelsen i UDI blitt avsatt. Mitt spørsmål er: Har noe slikt noengang skjedd? Altså, noe sammenliknbart - at noen i ledende posisjoner i staten begår direkte brudd (evt. lovbrudd) og tjenesteforsømmelser, og deretter blir stilt til ansvar for det?

Og så presterer det svinet av en jævel (ja, usaklig karakteristikk) som nå sitter som røde kors-sjef og sier at "han er uenig i at han har gjort noe galt". What gives?

"..........................................."

Skrevet

Erna Solberg ble sitert på nyhetene i dag, hvor hun sa at om dette hadde skjedd under den forrige regjeringen, så hadde ledelsen i UDI blitt avsatt. Mitt spørsmål er: Har noe slikt noengang skjedd? Altså, noe sammenliknbart - at noen i ledende posisjoner i staten begår direkte brudd (evt. lovbrudd) og tjenesteforsømmelser, og deretter blir stilt til ansvar for det?

Og så presterer det svinet av en jævel (ja, usaklig karakteristikk) som nå sitter som røde kors-sjef og sier at "han er uenig i at han har gjort noe galt". What gives?

"..........................................."

Det jobber fan meg over 600 mennesker i UDI og for å beholde jobben, er de avhengige av at innvandringsindustrien ruller og går. Verdikjeden med alle profitørene skal ha sitt i alle ledd. UDI er ett av disse leddene.

Manuela Ramin-Osmundsen som nå er sjef, var assisterende direktør inntil nylig. Det skal bli spennende å se om hun har hatt en finger med i dette spillet. I så fall kan det bli rimelig hett rundt ørene hennes en stund, selv om de røde selvsagt vil beskytte innvandringsbyråkratiet etter beste evne.

Opposisjonen bør sette fullt trykk i denne saken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...