Gå til innhold

Royal Christiania

Anbefalte innlegg

Gjest Hotellprinsessen
Skrevet

Mannen min har et dobbeltrom i forbindelse med et seminar, på et av de største hotellen i Oslo.

Han har et dobbeltrom hele uken fram til i morgen.

Nå savner han datteren sin på 3 år så mye så han lurte på om jeg og henne kunne komme å bo på rommet hans fra i dag til i morgen.

Er det lov? Må man betale pr.person eller er prisen pr. rom? Må jeg og datteren min betale for fullt rom når vi skal bo hos han som allerede har et rom? Noen som har greie på dette?

Gjest dra og kos dere!
Skrevet

Rommet blir jo betalt...Hadde det vært meg så hadde jeg reist til han uten noe dill. Men så er det fra hotellets syn da...de vil vel vite hvor mange beboere de har med tanke på brann mm kanskje?

Skrevet

Prisen er per rom. Men jeg vil tro at dere må skrives inn, slik at hotellet har oversikt over hvor mange som er i bygningen, i tilfelle brann eller annen evakuering/krise.

serendipity
Skrevet

Ring og spør. Vil anta dere betaler for to oppredninger til kun.

Skrevet

Det er bare å dra. Det har jeg gjort flere ganger! Kos dere og god helg! :)

Gjest hadde jeg gjort
Skrevet

Ring et hotell å spør om dette. Eks si din mann skal ha dobbeltrom ei uke snart, og så spør du hva det vil si for de om dere kanskje overnatter ei natt. Vil tro det er samme praksis på de ulike hoteller.

Gjest sirikat
Skrevet

De fleste hotell tar ikke ekstrabetalt for det. Men du må registrere deg, ikke minst for å få egen nøkkel :)

Skrevet

Man betaler per rom, det er i hvertfall min erfaring. Men hvis de har fått dobbeltrommet billigere fordi det ikke var flere enkeltrom igjen er det selvsagt noe annet. Små barn bør man normalt ikke betale ekstra for hvis de sover i foreldrenes seng.

Skrevet

I Trondheim?

Der var jeg på jobb også - som mannen din - og siden vi er fra Trøndelag så tok gubben og ungene seg fri og ville være med oppover. Jeg ringte og hørte hvor mye de skulle ha i tillegg for gubb og 2 unger - og de svarte; "ska vi sei hoinder krona da - te sammens?"

og det var jo ikke noe å si på - vi koste oss i boblebad og spiste laaaang frokost :)

lissi1365380351
Skrevet

De må nåvel vite hvem som bor der,tenker da i forhold til frokost,lunsj og middag hvis det er innkludert.

Frokost er det vel alltid,pinlig da hvis det skulle bli noen spørsmål.

Men herregud det er jo bare for han å spørre vel.

Skrevet

...ser jo nå at du sier Oslo...jeg er ikke god.

Gjest Hotellprinsessen
Skrevet

De må nåvel vite hvem som bor der,tenker da i forhold til frokost,lunsj og middag hvis det er innkludert.

Frokost er det vel alltid,pinlig da hvis det skulle bli noen spørsmål.

Men herregud det er jo bare for han å spørre vel.

Han er på seminar utenfor hotellet og kommer ikke igjen før i kveld, så han for ikke spurt for oss.

Jeg skal ringe ned å spørre på hotellet nå. Tenkte bare å sjekke her inne om noen visste det før jeg ringte! ;-)

Gjest independent
Skrevet

I Trondheim?

Der var jeg på jobb også - som mannen din - og siden vi er fra Trøndelag så tok gubben og ungene seg fri og ville være med oppover. Jeg ringte og hørte hvor mye de skulle ha i tillegg for gubb og 2 unger - og de svarte; "ska vi sei hoinder krona da - te sammens?"

og det var jo ikke noe å si på - vi koste oss i boblebad og spiste laaaang frokost :)

Du blander sammen RC med Royal Garden i Trondheim.

Skrevet

Du blander sammen RC med Royal Garden i Trondheim.

Ja jeg kom jo på det - men det er sikkert ikke så stor forskjell på praksisen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...