Gå til innhold

Sykmeldt men vil jobbe

Anbefalte innlegg

lapis lazuli
Skrevet

Jeg har vært sykmeldt noen dager, men er frisk igjen nå. Problemet er at sykmeldingen min er datert til søndag, mens jeg har fått spørsmål om å jobbe i helga på en annen arbeidsplass enn vanlig, men hos samme arbeidsgiver.

Jeg vil gjerne jobbe der, for det er ikke så ofte jeg er der lenger...Har ikke lyst til å melde avbud da jeg egentlig er frisk.

Kan jeg jobbe likevel, evt hvordan skal jeg forholde meg til det?

Gjest be om friskmelding
Skrevet

Ring legen og hør hvordan du kan få deg en friskmelding.

Jobber du mens du er 100% sykemeldt, kan både du og arbeidsgiver få problemer, særlig hvis du skader deg etc på jobb og egentlig ikke skulle vært der.

Gjest jobbjobb
Skrevet

Jeg fikk sykmelding i går fram til tirsdag. Vet at det blir krise hvis jeg ikke jobber til mandag, så jeg spurte legen min om jeg kunne jobbe mandag og tirsdag hvis jeg følte meg bedre. Han sa det bare var å jobbe, ikke noe problem, så lenge jeg følte meg frisk nok..

Gjest sirikat
Skrevet

Jobber du mens du er 100% sykemeldt, kan både du og arbeidsgiver få problemer, særlig hvis du skader deg etc på jobb og egentlig ikke skulle vært der.

Enig.

lapis lazuli
Skrevet

Takk for svar! Legen min har fri i dag, men hvis jeg ringer og ber om friskmelding nå, så kan jeg sikkert hente den på mandag, datert fra i dag!

toppers, da ordner det seg nok!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...