Gå til innhold

Ned 8-10 kg - hva anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Antallet kalorier som du opererer med er kanskje gyldig for mange, men det avhenger helt av faktorer som høyde, vekt og kjønn. Og selvsagt er aktivitetsnivået en vesentlig faktor. Er man svært overvektig fx, så bør man ikke gå for lavt ned i kaloritall, da kan gjerne 1900 kalorier eller mer daglig være det rette.

Det finnes formler for å regne ut sånt.

Svaret mitt var tenkt til noen som skulle ned 8- 10 kg, og ett aktivitetsnivå på 40 min gange pr dag sånn ca. Mulig hvis personen er veldig tung så kan man spise litt mer. Det var på denne måten det funket for meg så da er det mitt tips:)

Det viktigste er i alle fall å ikke spise mindre enn 1300 kalorier pr dag og da fordelt på hele dagen med ca 4 timers mellomrom. Da holdes forbrenningen i gang og kroppen sparer ikke på fettet. " Sparebluss" heter det vel, tror jeg.

Gjest kveldsmons
Skrevet

noen sier man ikke skal spise om kvelden. Det er bare tull. Jeg har spist mitt tyngste måltid om kvelden , men likevel greid å gå ned i vekt. Bare hold deg mellom 1300 og 1700 kalorier totalt sett pr dag.

grunnen til at man skal spise mest tidlig på dagen, er at det er da kroppen har mes behov for næring.Trener du før frokmost kan det være hensiktsmessig og spise mer kvelden før, men trener du midt på dagen/ ettermiddagen har kroppen ekstra behov for næring på formiddagen for å øke yteevnen.

Skrevet

Jeg har også nå begynt å prøve å gå ned. Kjøpte noen brusetabletter i sverige som inneholder Kalciumpyruvat som øker forbrenningen og krom som reduserer søtsuget. Begynte på dem for 3 dager siden så kan ennå ikke si om de virker :P

Og så har jeg begynt å spise nutrilett bar som lunsj. De er jo kjempegode! Som sjokolade!

Har kuttet ned på sukkertøy og og chips og cola, og spiser lettere middager. Beveger meg litt mer enn før... Men ikke så mye mer. hehe. Bare litt. Står gjerne og tripper litt når jeg ser tv i stedet for å ligge på sofaen, f.eks. hehe. eller tar trappene i stedet for heisen. Spent på om det virker! Jeg vil ned 6-8 kg.

Skrevet

Jogge.. Jeg er ute av døra hver morgen kl 6 - og løper 5km... da slipper man å tenke så veldig på hva man putter i munnen. Og vekten går sakte nedover.

ps. jeg løper før frokost!!

Skrevet

Det har med at jo fortere forbrenningen kommer i gang om dagen, jo mer går man ned. For at forbrenningen skal komme i gang bør man jo spise.

Ellers anbefaler jeg deg å drikke mye vann, og ikke la det gå mer enn 4 timer mellom hvert måltid.

Bør ikke ligge under 1300 kalorier pr dag og helst ikke over 1700 kalorier pr dag.

Gå minst 40 min hver dag.

ER mitt råd. - Har foresten gått ned 11 kg selv de siste 6 mnd:)

Whops, så flink du har vært. Kan jeg spørre hva du veide før du gikk ned eller hvilken BMI du ligger på?

Skrevet

Whops, så flink du har vært. Kan jeg spørre hva du veide før du gikk ned eller hvilken BMI du ligger på?

Jeg veide 70 kg og veier nå 59 kg. Hadde en bmi på litt over det som var bra for helsen. Har nå en bmi på 22:) Kan legge til at jeg hadde også et midjemål som var alt for mye. Nå er det 77 cm så det ligger godt innenfor det som er bra i følge div. eksperter. Mener damer ikke bør ligge på mer enn 88 cm. Etter det er det innen risikogruppen for en rekke sykdommer:(

Jo da, jeg er litt stolt selv over innsatsen:)

Skrevet

Jeg veide 70 kg og veier nå 59 kg. Hadde en bmi på litt over det som var bra for helsen. Har nå en bmi på 22:) Kan legge til at jeg hadde også et midjemål som var alt for mye. Nå er det 77 cm så det ligger godt innenfor det som er bra i følge div. eksperter. Mener damer ikke bør ligge på mer enn 88 cm. Etter det er det innen risikogruppen for en rekke sykdommer:(

Jo da, jeg er litt stolt selv over innsatsen:)

Ja, gratulerer det har du all grunn til å være stolt over. Har du fulgt noen vektklubb eller noe?

Skrevet

Ja, gratulerer det har du all grunn til å være stolt over. Har du fulgt noen vektklubb eller noe?

ja , har vært medlem av vektklubben til vg.. Fornøyd, men nå klarer jeg meg på egenhånd altså....:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...