Gå til innhold

Underlivs-spørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest jente 25 aar
Skrevet

Jeg har de siste dagene hatt økt utflod. Noen gang kommer det en tykkere væske, gulfarget og det lukter litt.

Jeg klør ikke, kan det være sopp likevel?

Med tanker på kjønnssykdom, så har jeg hatt fast partner i 3 år. (Ingen av oss har vært utro)

Hva kan dette være?

Skrevet

Det kan godt være sopp, eller en eller annen form for infeksjon. Det er nok bare at du har brukt ei annen såpe enn til vanlig, eller at du ikke har vasket deg godt over en litt lenger periode enn vanlig.

Kjøp Canesten på apoteket, smør med dette i noen dager (evt. bruk stikkpillekuren i tillegg), så blir det nok fort bra igjen, skal du se.

Skrevet

Det kan godt være sopp, eller en eller annen form for infeksjon. Det er nok bare at du har brukt ei annen såpe enn til vanlig, eller at du ikke har vasket deg godt over en litt lenger periode enn vanlig.

Kjøp Canesten på apoteket, smør med dette i noen dager (evt. bruk stikkpillekuren i tillegg), så blir det nok fort bra igjen, skal du se.

Jeg har hørt at det er mer vanlig å få underlivsinfeksjoner når en vasker seg for mye - ikke for lite. Overdreven vaskehyppighet fjerner den naturlige bakteriefloraen.

Skrevet

Jeg har hørt at det er mer vanlig å få underlivsinfeksjoner når en vasker seg for mye - ikke for lite. Overdreven vaskehyppighet fjerner den naturlige bakteriefloraen.

Man skal verken vaske seg for mye eller for lite, men en gang om dagen er et must om man skal ta vare på hygienen og unngå ekkel lukt.

Poenget var at dersom det blir "avvik" fra det som kroppen er vant med, feil såpe eller klær som er for tette, kan man få en reaksjon på det.

Skrevet

Det er vanlig at utfloden forandrer seg litt gjennom menssyklus, og det lukter alltid noe. Om du ikke klør vil jeg tvile på du har sopp.

Skrevet

Det er vanlig at utfloden forandrer seg litt gjennom menssyklus, og det lukter alltid noe. Om du ikke klør vil jeg tvile på du har sopp.

Gjest Thekla84
Skrevet

Man har større mulighet til å få sopp hvis man vasker seg to ganger om dagen, enn om man ikke har vasket seg på over en uke. Så det er overdreven renslighet som gjør at man forstyrrer miljøet der nede. Utfloden er laget for å rense skjeden selv, derfor skal man ikke vaske seg mer enn engang om dagen. Så jeg er litt uenig i svaret ditt. Jeg har nemlig slitt med sopp selv, så jeg vet hva jeg snakker om ;)

Skrevet

Man har større mulighet til å få sopp hvis man vasker seg to ganger om dagen, enn om man ikke har vasket seg på over en uke. Så det er overdreven renslighet som gjør at man forstyrrer miljøet der nede. Utfloden er laget for å rense skjeden selv, derfor skal man ikke vaske seg mer enn engang om dagen. Så jeg er litt uenig i svaret ditt. Jeg har nemlig slitt med sopp selv, så jeg vet hva jeg snakker om ;)

Har hatt det selv for noen år siden, så jeg vet hva jeg snakker om jeg og. Det må i alle fall vaskes for å unngå stygg lukt, innestengthet og endret bakterieflora pga dette.

At Canesten fungerer, holder jeg i alle fall ti knapper på!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...